McLaren doplnil své formule o displeje jako z Kindlu. Mohou změnit přístup ke sponzorům
Když bude závodník zabírán kamerami, může být na displeji zobrazen jiný sponzor. Nebo budou rotovat v pravidelných intervalech.
Zatímco vy používáte Kindle pro čtení knih, McLaren chce s touto technologií udělat výraznou změnu v tom, jak se během závodů F1 dělá reklama sponzorům. Na svou nejnovější formuli totiž implementoval displejové panely, ve kterých mohou rotovat loga partnerů. Konkrétně pro závodní stáj McLaren Racing může jít o velmi užitečnou věc – ostatně má přes čtyřicet sponzorů. A plochy na monopostu se také nedají nafukovat donekonečna.
Monoposty na okruzích F1 občas působí jako takový pojízdný Times Square nebo Piccadilly Circus, tedy dvě lokality (jedna v New Yorku, druhá v Londýně), kde se to hemží reklamami. Sponzoři jsou pro závodní stáje zkrátka nedílnou součástí byznysu a nejlepší cestou, jak jim zajistit vizibilitu, je jejich umístění na samotné formule. Když jich je ale mnoho, může se stát, že už nezbývá místo, kam loga dát.
Se zajímavou myšlenkou přišel McLaren Racing, jehož barvy budou v letošní sezóně reprezentovat Lando Norris a Oscar Piastri. V říjnu minulého roku představil speciální displejové panely, vycházející z technologie známé ze čteček knih značky Kindle, díky kterým zajistí, že se jednotlivá loga partnerských firem budou moci měnit podle daného časového intervalu, případně tak, jak bude zrovna třeba.
V praxi to tak může znamenat, že pokud bude závodník dané stáje například v první trojici, kterou více zachycují kamery pro televizní přenosy, zobrazí se na displejích v okolí kokpitu jen ti sponzoři, kteří jsou pro organizaci nejzásadnější. Jakmile se propadne, objeví se znovu pravidelná rotace v intervalech po čtyřiceti pěti vteřinách. Žádná z těchto změn by se pak neměla nijak odrazit na výkonu samotného auta.