Meta představila nové brýle Quest Pro. Přizpůsobené budou na smíchání reálného světa s virtuálním
Za rok od přejmenování se Zuckerbergova firma posunula. Do virtuální reality chce přenést i celý Microsoft Office.
Když před rokem oznamoval Mark Zuckerberg přeměnu Facebooku, rozpačitých reakcí z kompletního přesměrování na virtuální, augmentovanou a smíšenou realitu nebylo málo. Celý zážitek z takzvaného metaverza byl totiž tak trochu… nelidský. Ale rok se s rokem sešel a společnost Meta ukázala opět reálnější obrysy své vize. Včetně nového, podstatně vylepšeného hardwaru.
V úterý večer sdíleli novinky Zuckerberg a jeho kolegové na události Meta Connect 2022. V celém, hodinovém programu dávali velký důraz na jednu vlastnost virtuální reality, a to sice její realističnost a schopnost poskytnout co možná nejskutečnější pocit vzájemné blízkosti a plnohodnotné komunikace. Výrazně by k tomu měly přispět především nové brýle Meta Quest Pro, u kterých už dnes začínají předobjednávky.
Jedná se o prémiové zařízení, čemuž odpovídá i cenovka 1 799 euro (přes 44 tisíc korun v hrubém přepočtu). Od jeho předchůdce Quest 2 ho na první pohled odděluje především mnohem kompaktnější design – jeho čočky jsou o 40 procent užší.
Zároveň ale tvůrci nedělali kompromisy s jeho displeji – ty nabídnou o 37 procent více pixelů na centimetr a o 75 procent větší kontrast. Zcela nové jsou také ovladače, které jsou podle slov Zuckerberga „samostatné počítače“ a ve virtuální realitě nahradí třeba i tužku.
Meta Quest Pro is official — our first headset in a new high-end product line that we built with all-new advanced technologies to unlock new and exciting abilities for VR and beyond pic.twitter.com/XKd3oixmm2
— Boz (@boztank) October 11, 2022
Jedna z funkcí ale speciálně vyvstává – kamery a senzory na obou stranách brýlí. To jednoduše znamená, že Quest Pro je co možná nejvíce přizpůsobený na práci ve smíšené a augmentované realitě. Z virtuálního světa by tak mělo jít jednoduše přepínat do skutečného a naopak.
Právě kamery a senzory i vevnitř headsetu přispějí k tomu, že virtuální podoba vašeho avatara by měla být výrazně realističnější. Nově tak budou moci přenášet i drobnou mimiku jako zvedání obočí nebo i celou paletu výrazů. A zatímco doposud měly ve virtuálním světě Mety avataři jen torza, nově budou kompletními postavami.
Meta však vyvíjí mezitím i druhý typ avataru, jemuž říká Codec. Ten je zatím pouze na úrovni obličeje, ovšem ukazuje zcela fotorealistické podoby, sotva k rozeznání od skutečného člověka. Zuckerberg uvedl, že jeho společnost už testuje i možnost změnit kupříkladu oblečení na celém, zcela realistické, ovšem virtuální postavě.