Meta uvádí nové chytré brýle se značkou Oakley. Zaujme sportovní design i vylepšená kamera

Meta navazuje na spolupráci s Ray-Banem a představuje nové chytré brýle, tentokrát ve spojení s Oakley. Mají lepší kameru i výdrž na baterce.

Filip HouskaFilip Houska

0Zobrazit komentáře

Už čtvrtým rokem se Meta pohybuje na poli chytrých slunečních brýlí a potvrzuje to zejména její spolupráce se slavnou, původem italskou značkou Ray-Ban. Teď firma Marka Zuckerberga svou nabídku rozšiřuje, když představila zcela novou edici ve spolupráci s neméně známým Oakley. Míří s ní hlavně na sportovce, díky technickým parametrům ale mohou být vhodné úplně pro kohokoliv.

Sportovní dojem dodává novým brýlím především použitý design, který je inspirován estetikou HTSN od Oakley, tudíž má specifické zakřivení a barvy sklíček. Meta zároveň využila například slavného francouzského fotbalistu Kyliana Mbappého nebo hvězdu NFL Patricka Mahomese, aby na nich novinku odprezentovala a ukázala jednotlivé funkce.

Nejvíce zaujme kamera v přední části vedle skel, která umožňuje natáčet do Ultra HD 3K, díky čemuž budou videa ostřejší oproti Full HD v předchozích chytrých Ray-Banech. Součástí je i asistent s umělou inteligencí od Mety pro hlasové vyřizování základních povelů: od požadavku pro odeslání zprávy po přehrání hudby. Lepší má být kapacita baterie, která se zvýšila na osm hodin běžného provozu. A kdyby to nestačilo, brýle lze dobít v přenosné pouzdru, které slibuje dalších 48 hodin provozu.

Nové brýle Meta Oakley HSTN (vyslovuje se “how-stun”) představují další krok v expanzi chytrých brýlí od Meta, které dosud prodalo přes dva miliony kusů modelu Ray-Ban Meta. „Toto je náš první krok do kategorie výkonnostních brýlí. Připravujeme další novinky,“ uvedl pro The Verge Alex Himel, šéf divize nositelných zařízení Meta.

Nové brýle budou k dispozici v šesti provedeních, do prodeje ale nejprve zamíří limitovaná edice se zlatými akcenty a čočkami Prizm Polar. Budou stát 499 dolarů (v přepočtu necelých jedenáct tisíc korun) a předobjednat si je bude možné už od 11. července, ostatní brýle z kolekce budou o sto dolarů (přes 2 100 korun) levnější. Na českém trhu ovšem zatím oficiálně dostupné nebudou.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by CzechCrunch (@czechcrunch)