Miliardář Ondřej Tomek a spol. posílají dalších sto milionů do brněnské Safeticy. Rozšíří tým v USA
Před únikem citlivých firemních dat Safetica chrání stovky tisíc zařízení. Své sídlo přesunula do Spojených států.
Hlavní vývojářský tým má v Brně, v poslední době ale kyberbezpečnostní Safetica rozběhla přesun oficiálního sídla do kalifornského San José. Tam také dlouhodobě žije Mirek Kren, jenž přibližně před rokem usedl na židli ředitele firmy. Pod jeho vedením loni dokázala růst o čtvrtinu a její příjmy překonaly 400 milionů korun. Aby ještě rychleji oslovila další zákazníky, Safetica uzavřela další investiční kolo. Přinášíme souhrn nejdůležitějších informací.
Zainvestovaný startup: Safetica
Kdo investuje: Známý miliardář Ondřej Tomek jakožto soukromá osoba, zakladatel Jakub Mahdal a menší investoři Ondrej Smolar a Michael Rostock-Poplar
Kolik: Čtyři miliony dolarů, v přepočtu 96 milionů korun
Kolik již startup získal: V rámci šesti předešlých kol šlo dohromady o přibližně 200 milionů korun. Ondřej Tomek je většinovým vlastníkem, se zakladatelem Jakubem Mahdalem společně prý drží „pohodlnou většinu“ firmy.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Co Safetica dělá: Zjednodušeně řečeno s pomocí umělé inteligence chrání citlivá firemní data před krádeží a zneužitím. Podle ředitele firmy Mirka Krena tradiční konkurenční nástroje často v ochraně selhávají, protože nerozumí kontextu operací s jednotlivými daty, zatímco Safetica má umět zohledňovat to, kdo, co, kdy, kde a jak s nimi pracuje, aby identifikovala skutečná rizika.
„Technologie kombinuje bohatou směs kontextových signálů, jako jsou metadata, aplikace a chování uživatelů, aby přesně klasifikovala citlivá data, identifikovala rizikové chování a následně přizpůsobila obranná opatření pro zavedení proaktivní ochrany přesně tam, kde je potřeba,“ doplňuje Kren s tím, že letošní rok bude i nadále ovlivněn rychlým rozvojem umělé inteligence, automatizace a s tím spojených bezpečnostních výzev.
Sídlo startupu: Safetica přesouvá sídlo a část vedení společnosti z Česka do kalifornského San José. Spojené státy jsou největším trhem v oblasti kyberbezpečnosti a ochrany dat. V Česku stále zůstává vývoj produktu firmy – podle cílového stavu pro letošní rok chce mít 15 až 20 zaměstnanců za oceánem, 90 v Brně a dalších 15 v Praze.
Jak je startup velký: Podle vyjádření aktuálně Safetica chrání na 600 tisíc zařízení. Za uplynulý rok svůj růst zrychlila o 25 procent, přičemž příjmy od koncových uživatelů přesáhly hodnotu 400 milionů korun.
Na co plánuje využít investici: „Investice nám umožní výrazně urychlit vývoj umělé inteligence v produktu, globální zákaznickou podporu a posílit náš severoamerický tým. Chceme využít náš tradičně silný technologický tým v Česku a zkombinovat jej s obchodní a marketingovou zkušeností z USA,“ říká Mirek Kren.
Vše o startupových investicích
- Co se aktuálně děje? Všechno důležité dění přehledně jednou měsíčně ve startupovém newsletteru.
- Kdo již investici získal? Všechny investice posledních let najdete v databázi (CC+).
- Co se děje na trhu? Hlubší vhled a analýzy dat za uplynulý rok přináší projekt Startupové Česko.
- A kdo vůbec investuje? Více než stovka zástupců investorů a fondů v komplexní databázi (CC+).
Přejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.