Miliardářská módní výměna. Pietro Filipi kupuje Trenýrkárna.cz, už se chystají župany i ponožky
Pietro Filipi získala spolu s firmou Kara Trutnov z padlého impéria Michala Mičky investiční skupina Natland. Nyní ho prodává.
Kdysi populární oděvní značku Pietro Filipi čeká v její jednatřicetileté historii další výrazná otočka: o její restart – či spíš návrat z říše mrtvých – se pokusí majitelé taktéž resuscitovaného e-shopu Trenýrkárna.cz. Brand, jenž měl svého času i půlmiliardové prodeje, koupili od trutnovské kožešnické firmy Kara z investiční skupiny Natland – ta obě společnosti získala v rámci insolvence padlého impéria dluhopisového krále Michala Mičky.
A jestliže na straně prodávajících seděli dva ostřílení byznysmeni, tedy většinový majitel Natlandu Tomáš Raška a staronový šéf i majoritní podílník Kary Zdeněk Rinth, i proti nim stála zvučná jména. Dvoupětinovým akcionářem ve společnosti DaniDarx, která Pietro Filipi koupila a která stojí za značkami Styx či Nedeto, je holding SPM Marka Španěla a Slavomíra Pavlíčka.
Tedy dva v posledních letech velmi aktivní investoři hlavně na mediální scéně, kde získali časopis Hrot, server Echo, portál Parlamentní listy nebo rádio Zet, dnes Prostor. Jejich byznysovou základnou jsou ale počítačové hry, jsou spolumajiteli miliardového studia Bohemia Interactive, které má ve svém portfoliu světové bestsellery jako Arma nebo DayZ a ve kterém má podíl i čínský koncern Tencent.
„Jsem rád, že i díky naší podpoře získává tradiční česká módní značka Pietro Filipi po turbulentních letech opět stabilní domov. Z mého pohledu si novou šanci prosadit se nejen v České republice, ale i na zahraničních trzích, rozhodně zaslouží,“ uvedl Slavomír Pavlíček.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Hlavními tvářemi DaniDarx jsou dva mladí podnikatelé Ruslan Skopal a Adam Rožánek. Ti kromě e-shopu Trenýrkárna.cz, který v roce 2022 utržil přes 200 milionů korun, nedávno investovali i do prodejce menstruačních potřeb Maluna. Součástí jejich firemního portfolia, které je propojené s jejich internetovým obchodem, jsou právě i značky Styx a Nedeto, jež ze segmentu pánského spodního prádla postupně vyrůstají do dalších kategorií.
„Cílem je vrátit českým mužům a ženám značku, kterou měli rádi, a to navíc velice rychle. Obratem jsme připravili první kolekci oblečení Pietro Filipi, jedná se o pánské boxerky, plavky, dámské kalhotky, ponožky a župany,“ nechal se slyšet Ruslan Skopal.
Pietro Filipi založil v roce 1993 český podnikatel s konfekcí Petr Hendrych, firmu pojmenoval podle svého a synova křestního jména. Řada jejích klientů v 90. letech ani v novém miléniu nevěděla, že jde o český podnik – ostatně Hendrychovou ambicí bylo dělat světovou módu.
První milník nastal v roce 2004, když většinu ve firmě prodal investiční skupině Genesis Capital za vyšší desítky milionů korun. Po necelých deseti letech si Hendrych, bývalý úspěšný mládežnický hokejista, ale majoritu v Pietro Filipi koupil zpět a spřádal plány mimo jiné na expanzi do zahraničí.
V roce 2018 z firmy ale odešel znovu a tentokrát natrvalo – prodal ji ambicióznímu mladému byznysmenovi Michalu Mičkovi, který s pomocí stamilionových emisí dluhopisů budoval svoji skupinu C2H, z níž chtěl vedle jiného udělat i módní powerhouse. Kromě Pietro Filipi tehdy ovládl i tradiční podnik Kara Trutnov, proslavený svými koženými bundami.
Když v covidové pandemii Mičkova obchodní říše explodovala a skončila v insolvenci, Kara Trutnov se spolu se značkou Pietro Filipi (samotná výroba už nebyla součástí podniku), dostaly pod křídla Tomáše Rašky a jeho skupiny Natland, která se specializuje na záchrany firem v problémech.
A zatímco Karu Trutnov se podařilo vrátit zpátky do hry, protože se Natland pro její restart spojil s původním majitelem Zdeňkem Rinthem, Pietro Filipi zůstala zaparkovaná bokem.
„Na počátku jsme zvažovali dva nebo tři směry, kudy se ubírat. Rozmýšleli jsme, co s tím udělat dál. A já jsem si pak uvědomil, že není úplně v mých silách znovu zásadně a podstatně oživovat Karu a zároveň znovu takřka od základu budovat značku Pietro Filipi,“ popisuje třiasedmdesátiletý byznysový doyen Zdeněk Rinth, jak o Pietro Filipi smýšlel.
Nakonec tedy ale převládl nápad zkusit pro Pietro Filipi najít nového ženicha, protože nebylo v kapacitách Rintha ani jeho partnerů z Natlandu brand kompletně vzkřísit: „Po dlouhých diskusích s nejrůznějšími mladými návrháři a kreativci jsme postupně docházeli k názoru, že musíme značku svěřit do profesionálních rukou, což nám následně potvrdila i situace na trhu.“
Za kolik si DaniDarx nakonec značku Pietro Filipi koupil, ani jedna ze stran nechce prozradit. Zdeněk Rinth nicméně uvedl, že finanční zisk nebyl klíčová motivace pro prodej: „Věděli jsme, že nám nejde o to na prodeji nebo obecně značce jako takové profitovat, ale naším záměrem bylo svěřit ji do rukou profesionálů a pokud možno s českým původem.“
A samotná Kara? Té se prý daří nadmíru dobře: v roce 2022 utržila přes 355 milionů koruna v čistém vydělala 55 milionů korun, aktuálnější data zatím nejsou k dispozici. Podle Rintha už je v plném proudu příprava nové sezony, nicméně obchodním hitem prý je vedle nových bund a kabátů ještě něco jiného.
„Jde o poprodejní služby. Tedy vlastní čistírnu, kompletní servis včetně oprav či výměn jednotlivých dílů a péče o naše výrobky i poté, co si je zákazník odnese domů. To vše i po záruční době,“ vysvětluje Zdeněk Rinth, který dnes v Kaře drží podíl 70 procent a zbytek připadá na Natland.
Tomáš Raška z Natlandu k tomu přidává: „Společnost Kara je výborný příklad toho, že pokud máte dobrý tým, značku nebo produkt, je s našimi zkušenostmi a expertizou možné úspěšně zachraňovat a ozdravovat podnik, který se dostal do potíží. Karu se podařilo ozdravit a po krachu společnosti Pietro Filipi jsme chtěli zachránit alespoň značku, která měla svou hodnotu.“
Přejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.