Miliardářská módní výměna. Pietro Filipi kupuje Trenýrkárna.cz, už se chystají župany i ponožky

Pietro Filipi získala spolu s firmou Kara Trutnov z padlého impéria Michala Mičky investiční skupina Natland. Nyní ho prodává.

Luboš KrečLuboš Kreč

kara

Foto: Kara

Adam Rožánekm Slavomír Pavlíček, Zdeněk Rinth, Tomáš Raška a Ruslan Skopal

0Zobrazit komentáře

Kdysi populární oděvní značku Pietro Filipi čeká v její jednatřicetileté historii další výrazná otočka: o její restart – či spíš návrat z říše mrtvých – se pokusí majitelé taktéž resuscitovaného e-shopu Trenýrkárna.cz. Brand, jenž měl svého času i půlmiliardové prodeje, koupili od trutnovské kožešnické firmy Kara z investiční skupiny Natland – ta obě společnosti získala v rámci insolvence padlého impéria dluhopisového krále Michala Mičky.

A jestliže na straně prodávajících seděli dva ostřílení byznysmeni, tedy většinový majitel Natlandu Tomáš Raška a staronový šéf i majoritní podílník Kary Zdeněk Rinth, i proti nim stála zvučná jména. Dvoupětinovým akcionářem ve společnosti DaniDarx, která Pietro Filipi koupila a která stojí za značkami Styx či Nedeto, je holding SPM Marka Španěla a Slavomíra Pavlíčka.

Tedy dva v posledních letech velmi aktivní investoři hlavně na mediální scéně, kde získali časopis Hrot, server Echo, portál Parlamentní listy nebo rádio Zet, dnes Prostor. Jejich byznysovou základnou jsou ale počítačové hry, jsou spolumajiteli miliardového studia Bohemia Interactive, které má ve svém portfoliu světové bestsellery jako Arma nebo DayZ a ve kterém má podíl i čínský koncern Tencent.

„Jsem rád, že i díky naší podpoře získává tradiční česká módní značka Pietro Filipi po turbulentních letech opět stabilní domov. Z mého pohledu si novou šanci prosadit se nejen v České republice, ale i na zahraničních trzích, rozhodně zaslouží,“ uvedl Slavomír Pavlíček.

Hlavními tvářemi DaniDarx jsou dva mladí podnikatelé Ruslan Skopal a Adam Rožánek. Ti kromě e-shopu Trenýrkárna.cz, který v roce 2022 utržil přes 200 milionů korun, nedávno investovali i do prodejce menstruačních potřeb Maluna. Součástí jejich firemního portfolia, které je propojené s jejich internetovým obchodem, jsou právě i značky Styx a Nedeto, jež ze segmentu pánského spodního prádla postupně vyrůstají do dalších kategorií.

„Cílem je vrátit českým mužům a ženám značku, kterou měli rádi, a to navíc velice rychle. Obratem jsme připravili první kolekci oblečení Pietro Filipi, jedná se o pánské boxerky, plavky, dámské kalhotky, ponožky a župany,“ nechal se slyšet Ruslan Skopal.

Pietro Filipi založil v roce 1993 český podnikatel s konfekcí Petr Hendrych, firmu pojmenoval podle svého a synova křestního jména. Řada jejích klientů v 90. letech ani v novém miléniu nevěděla, že jde o český podnik – ostatně Hendrychovou ambicí bylo dělat světovou módu.

rinth

Foto: Kara

Zdeněk Rinth, staronový majitel Kary

První milník nastal v roce 2004, když většinu ve firmě prodal investiční skupině Genesis Capital za vyšší desítky milionů korun. Po necelých deseti letech si Hendrych, bývalý úspěšný mládežnický hokejista, ale majoritu v Pietro Filipi koupil zpět a spřádal plány mimo jiné na expanzi do zahraničí.

V roce 2018 z firmy ale odešel znovu a tentokrát natrvalo – prodal ji ambicióznímu mladému byznysmenovi Michalu Mičkovi, který s pomocí stamilionových emisí dluhopisů budoval svoji skupinu C2H, z níž chtěl vedle jiného udělat i módní powerhouse. Kromě Pietro Filipi tehdy ovládl i tradiční podnik Kara Trutnov, proslavený svými koženými bundami.

Když v covidové pandemii Mičkova obchodní říše explodovala a skončila v insolvenci, Kara Trutnov se spolu se značkou Pietro Filipi (samotná výroba už nebyla součástí podniku), dostaly pod křídla Tomáše Rašky a jeho skupiny Natland, která se specializuje na záchrany firem v problémech.

dva

Přečtěte si takéDožít v kráse. Na domy pro seniory přispěla i miliardářská rodinaVědí, jak dožít v kráse. Na domy pro seniory Senlife svěřila peníze miliardářská rodina i pojišťovny

A zatímco Karu Trutnov se podařilo vrátit zpátky do hry, protože se Natland pro její restart spojil s původním majitelem Zdeňkem Rinthem, Pietro Filipi zůstala zaparkovaná bokem.

„Na počátku jsme zvažovali dva nebo tři směry, kudy se ubírat. Rozmýšleli jsme, co s tím udělat dál. A já jsem si pak uvědomil, že není úplně v mých silách znovu zásadně a podstatně oživovat Karu a zároveň znovu takřka od základu budovat značku Pietro Filipi,“ popisuje třiasedmdesátiletý byznysový doyen Zdeněk Rinth, jak o Pietro Filipi smýšlel.

Nakonec tedy ale převládl nápad zkusit pro Pietro Filipi najít nového ženicha, protože nebylo v kapacitách Rintha ani jeho partnerů z Natlandu brand kompletně vzkřísit: „Po dlouhých diskusích s nejrůznějšími mladými návrháři a kreativci jsme postupně docházeli k názoru, že musíme značku svěřit do profesionálních rukou, což nám následně potvrdila i situace na trhu.“

tomas-raska-natland2

Foto: Nguyen Lavin/CzechCrunch

Tomáš Raška, zakladatel investiční skupiny Natland

Za kolik si DaniDarx nakonec značku Pietro Filipi koupil, ani jedna ze stran nechce prozradit. Zdeněk Rinth nicméně uvedl, že finanční zisk nebyl klíčová motivace pro prodej: „Věděli jsme, že nám nejde o to na prodeji nebo obecně značce jako takové profitovat, ale naším záměrem bylo svěřit ji do rukou profesionálů a pokud možno s českým původem.“

A samotná Kara? Té se prý daří nadmíru dobře: v roce 2022 utržila přes 355 milionů koruna v čistém vydělala 55 milionů korun, aktuálnější data zatím nejsou k dispozici. Podle Rintha už je v plném proudu příprava nové sezony, nicméně obchodním hitem prý je vedle nových bund a kabátů ještě něco jiného.

„Jde o poprodejní služby. Tedy vlastní čistírnu, kompletní servis včetně oprav či výměn jednotlivých dílů a péče o naše výrobky i poté, co si je zákazník odnese domů. To vše i po záruční době,“ vysvětluje Zdeněk Rinth, který dnes v Kaře drží podíl 70 procent a zbytek připadá na Natland.

Tomáš Raška z Natlandu k tomu přidává: „Společnost Kara je výborný příklad toho, že pokud máte dobrý tým, značku nebo produkt, je s našimi zkušenostmi a expertizou možné úspěšně zachraňovat a ozdravovat podnik, který se dostal do potíží. Karu se podařilo ozdravit a po krachu společnosti Pietro Filipi jsme chtěli zachránit alespoň značku, která měla svou hodnotu.“