Miliardový byznys se rozrůstá. Kim Kardashian učí hvězdy basketu nosit její značku prádla

Čtyřmiliardová společnost Skims představila prádlo i pro muže, zároveň uzavřela exkluzivní partnerskou smlouvu s americkou basketbalovou NBA.

Kim Kardashian

Foto: Skims / Kim Kardashian

Kim Kardashian spolupracuje s NBA

0Zobrazit komentáře

Od podzimu se už basketbaloví hráči v USA nebudou dělit na trenkaře a slipaře. Ze všech se totiž stanou Skimaři. Podnikatelka a televizní celebrita Kim Kardashian v rámci své značky tvarujícího spodního prádla Skims představila novou řadu pro muže a rovnou podepsala exkluzivní kontrakt s americkou basketbalovou asociací NBA, který z jejích výrobků dělá oficiální spodní prádlo soutěže. Na jejím účtu na Instagramu, který sleduje 364 milionů lidí, se už do Skims svlékl třeba Shai Gilgeous-Alexander, basketbalista hrající za tým Oklahoma City Thunder.

K módě a následně i založení Skims v roce 2019 Kim Kardashian dovedl její tehdejší třetí manžel, rapper Kanye West, nyní oficiálně známý jako Ye. „Je jako můj neviditelný kreativní ředitel. Je úžasné pracovat s někým, jehož kreativních názorů si vážíte a respektujete je,“ svěřila se Kardashian v roce 2019 serveru Business Insider. Ye měl stát i za tvorbou loga značky.

Manželství ale nevydrželo. Yemu, o němž se v současnosti často píše v souvislosti s psychickými problémy a se kterým kvůli antisemitskému chování ukončili spolupráci firma Adidas i jeho vlastní rozvodový právník, po vztahu s Kardashian zůstaly nejen čtyři děti, ale i pětiprocentní podíl ve Skims. A ten začíná být finančně velmi zajímavý.

Investoři firmu letos ocenili na čtyři miliardy dolarů (zhruba 90 miliard korun), když do ní poslali přes 600 milionů dolarů. Do Skims investovali mimo jiné miliardář Stephen Mandel nebo Josh Kushner, švagr dcery bývalého amerického prezidenta Ivanky Trump.

Sama Kardashian je považována za miliardářku, časopis Forbes vyčíslil hodnotu jejího majetku na 1,7 miliardy dolarů, což odpovídá 26,7 miliardy korun. Skims navíc nejsou její jediný byznys. Podniká i v kosmetice, v roce 2020 prodala 20 procent své kosmetické značky KKW Beauty firmě Coty za 200 milionů dolarů (zhruba 4,5 miliardy korun) a následně založila novou společnost zabývající se péčí o pleť SKKN By Kim.

Lze jen doufat, že byznys Kim Kardashian není podobně přibarvený, jako byl ten její sestry Kylie Jenner. „Je fér říct, že všechno, co rodina Kardashian-Jenner dělá, je nafouknuté. Aby zůstali populární značkou, potřebují se tvářit, že jsou větší, než ve skutečnosti jsou,“ uvádí pro Forbes například Stephanie Wissink, finanční analytička z investiční banky Jefferies. Kylie Jenner nejprve na začátku svého podnikání ustála skandál, kdy asi rok odmítala přiznat, že má ve rtech výplně, a mezitím propagovala svoji řadu rtěnek. Pak 51 procent v její společnosti koupil zmíněný kosmetický gigant Coty a vyšlo najevo, že v číslech si firma nevede tak dobře, jak to Jenner prezentovala.

Značka Skims původně prorazila jako firma vyrábějící tvarovací spodní prádlo pro jakkoliv stavěnou ženu. Už dávno ale prodává mnohem víc, v současnosti nabízí zboží od podprsenek po večerní šaty. U Skims lze také sehnat velikosti od XXS po XXXXXL za rozumnou cenu – kalhotky se pohybují od 14 do 24 dolarů, stojí tedy něco mezi třemi a pěti stovkami korun. A marketing značky se šikovně zaměřuje na celebrity. Reklamu Skims dělají například supermodelka Kate Moss nebo dědička hotelového impéria Paris Hilton, a rapper Snoop Dogg dokonce do pyžama od Skims oblékl na Vánoce celou rodinu.

To vše tvoří koktejl úspěchu, díky kterému časopis Time zařadil Skims mezi sto nejvlivnějších firem roku 2022.

Část rodinného klanu Kardashianových

Současný byznysový úspěch Kim Kardashian by ale na začátku její mediální kariéry málokdo čekal. Začínala jako osobní asistentka Paris Hilton, k proražení jí v roce 2007 výrazně pomohl únik videa, na kterém má sex se svým tehdejším přítelem zpěvákem Rayem J, a účast v reality show Keeping up with the Kardashians, mapující život celé rodiny Kardashian-Jenner. Pořad se vysílá doteď, jen se z kabelové televize E! přesunul na streamovací službu Hulu. Kim Kardashian tohle všechno uměla a stále umí velmi chytře využít.

V Česku zatím Skims oficiální zastoupení nemá, zboží je ale možné objednat z e-shopu. Pokud by si čeští zákazníci chtěli oblečení před koupí vyzkoušet, nejblíž ho najdou v berlínském obchodě KaDeWe.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym