Miliardy za porušování ochrany soukromí. Meta dostala v EU obří pokutu za cílenou reklamu
Společnost Marka Zuckerberga se hodlá proti rozhodnutí odvolat. Irský regulátor mezitím projednává dalších 11 případů, které se jí týkají.
Mezinárodní regulátoři si dále došlapují na technologické giganty a konkrétně evropská legislativa pro ochranu osobních údajů se znovu stala kamenem úrazu pro společnost Meta, pod niž spadají sociální sítě Facebook a Instagram. Irský úřad pro ochranu osobních údajů (DPC) jí vyměřil rovnou dvě pokuty v celkové výši 390 milionů eur (9,4 miliardy korun).
Právě dceřiné společnosti Mety Facebook a Instagram se podle úřadu provinily proti evropským pravidlům zacházení s osobními daty (GDPR). Obě podle něj musejí přehodnotit, jak v Evropské unii provozují reklamu založenou na osobních údajích.
Úřad firmě také zakázal, aby nutila evropské uživatele souhlasit s personalizovanými reklamami na základě jejich online aktivity, informovala dnes agentura Reuters. Podle agentury AP rozhodnutí může otřást obchodním modelem Mety, který je na reklamě zacílené podle aktivity uživatelů na internetu postaven. Meta už oznámila, že se proti oběma pokutám odvolá.
DPC je hlavním regulátorem pro ochranu osobních údajů pro mnoho největších světových technologických společností působících v Evropské unii. V prohlášení úřad uvedl, že Meta porušila „své povinnosti týkající se transparentnosti“ a spoléhala se na nesprávný právní výklad „při svém zpracování osobních údajů pro reklamní účely“.