Milionový byznys s miliardami přehrání. Přesto se dlouho nevědělo, kdo za dětskou YouTube senzací Cocomelon stojí
YouTube je fenomén, který nedávno oslavil své 15. narozeniny. Za tu dobu se proměnil z neznámé seznamky na největší platformu pro sdílení videoobsahu a obrovskou mašinu na peníze s 1,3 miliardy uživatelů. Denně zkonzumuje přibližně 30 milionů diváků na 5 miliard videí, mezi kterými nechybí ani obsah pro nejmenší.
Přestože se v celkem nedávné době YouTube rozhodlo spustit speciální sekci YouTube Kids, je hlavní platforma pro dětské diváky stále tou dominantní. Dokazuje to i nejoblíbenější dětský kanál jménem Cocomelon – Nursery Rhymes, který přináší animované klipy k jednoduchým říkankám v anglickém jazyce.
Vůbec nejpopulárnějším kanálem na YouTube je kanál indické hudební a filmové produkční společnosti T-Series, který momentálně odebírá 143 milionů uživatelů. Kanál vlastněný bratry Kumarovými, nabízející indickou a bollywoodskou popmusic, se dostal do čela žebříčku YouTube kanálů v minulém roce, kdy přeskočil největší hvězdu mezi youtubery Felixe Kjellberga, známého jako PewDiePie.
PewDiePie je synonymem klasického youtubera. Obsah jeho videí se od původního streamování videoher rozrostl v různorodá videa plná humoru a divácky přitažlivých šíleností, které odebírá 105 milionu uživatelů. Třetí příčka patří již zmiňovaným říkankám kanálu Cocomelon, který byl donedávna malou youtubovou záhadou, potvrzující problematiku vztahující se k obsahu, který YouTube přináší.
Kokosovomelounový gigant
Přestože je kanál Cocomelon až na třetí příčce v celkovém počtu odběratelů, minulý měsíc se mu podařilo jako prvnímu kanálu dosáhnout mety 1 miliardy zhlédnutí za jediný týden. V praxi to znamená, že si dětské říkanky, které vycházejí v pravidelném rytmu dvou nových videí týdně, pustilo během jediného dne 142,8 milionu uživatelů. Každou sekundu tak tento kanál sledovalo 1 653 diváků. Většina z nich přitom byla ze Spojených států, ve kterých je tento kanál vůbec nejpopulárnějším ze všech.