Miliony dolarů pro digitální avatary. Do českého startupu Facemoji posílá peníze i společnost Twitter
Nejprve chtěl pouze skrýt svůj obličej během streamování her, nakonec ho ale napadlo, že na virtuálních animovaných avatarech postaví zajímavý byznys. To je v rychlosti příběh českého designéra Robina Raszky a jeho startupu Facemoji, který na další vývoj získává novou investici ve výši tří milionů dolarů (66 milionů korun), na níž se mimo jiné podílela i společnost Twitter.
Byznys původem českého startupu (byť se sídlem v New Yorku) je založen na tvorbě podkladů s animovanými avatary, které mohou vývojáři používat pro své aplikace. Tvůrci si tak mohou vzít jeho sadu vývojových nástrojů, implementovat ji do svých softwarů a využívat. Použili ji i například vývojáři mobilní kvízové hry Trivia Royale, která byla jednu dobu populárnější než TikTok.
Díky tomu se tak v aplikacích může objevit nespočet různorodě vyladěných postaviček, které se od sebe nebudou lišit jen pohlavím, vlasy nebo barvou pleti, ale také piercingy a dalšími doplňky. Samozřejmě dokážou být i pohyblivé a reagovat na mimiku uživatelů – ostatně podobně, jako to dělají například Memoji od Applu, které jsou dostupné na iPhonech a iPadech.
„Avataři jsou budoucností toho, jak se budeme připojovat online. Jejich technologie je ovšem stále na úrovni, kde byly platby v roce 2009, než se objevila firma Stripe. Vytvářet digitální prostory nové generace a úžasně vypadající 3D obsah, který není spojen s neohrabaným uživatelským prostředím, je nákladné, pomalé a obtížné. My to ale měníme,“ říká technologický šéf Facemoji Karel Petránek.