Místo přežitých slipů trenky, které si i předplatíte. Trenýrkárna s českou značkou Styx utržila přes 100 milionů korun
Ruslan Skopal a Adam Rožánek, spolumajitelé e-shopu Trenýrkárna.cz a značky Styx
Pro poslech hudby si nejspíš předplatíte Spotify nebo Apple Music. Pro sledování filmů a seriálů ideálně nakombinujete Netflix a HBO GO. Pak možná budete měsíčně platit za doplňkové služby, které vám zjednodušují digitální život. A aby toho nebylo málo, můžete přidat i předplatné spodního prádla. Byť to zní zvláštně, i to je díky české Trenýrkárně, která se loni podílela na tržbách přes 100 milionů korun, možné. A vlastně také velmi efektivní.
Právě předplatné pánských trenek je nejnovějším rozšířením e-shopu Trenýrkárna.cz a české značky spodního prádla Styx, jež patří pod stejné majitele, kteří se snaží na českém trhu vybudovat zázemí nejen pro pány hledající každodenní pohodlí v ověřené kvalitě. A jak pro CzechCrunch říká Ruslan Skopal, jeden ze spolumajitelů, i bez velké propagace tento model funguje.
„Docela jsme se toho báli, ale během jednoho dne jsme to vymysleli a hned druhý den bylo spuštěno. Aktuálně máme nižší stovky předplatitelů a během letoška do toho chceme pořádně šlápnout,“ zmiňuje Skopal a dodává, že si zákazníci mohou vybrat tříměsíční, šestiměsíční nebo celoroční předplatné, během kterého každý měsíc dostanou konkrétní typ trenýrek.
Změna od přežitých slipů
Předplatné pánských trenek je ovšem pouhou třešničkou na dortu. Pro pochopení celého byznysu je nutné se vrátit až do roku 1996, kdy spatřila světlo světa značka Styx. Tehdy ještě neměla co do činění s aktuálními majiteli, zmíněným Ruslanem Skopalem a Adamem Rožánkem, ale projevovala ambice změnit nudný trh s prádlem.
Ve druhé polovině 90. let v Česku nebyla žádná pořádná nabídka kvalitního spodního prádla, jako je teď. Většinou se pánové uchylovali ke slipům, což se zakladatelé Styxu Adam Sýkora a Petr Vlasák rozhodli změnit. Chtěli na tuzemský trh přinést kvalitu a pohodlí, které viděli hlavně v trenkách.
Když na Vánoce téhož roku představili svou první kolekci třiceti trenýrek, měla velký úspěch. „Prezentovala vzrušující změnu od přežitých slipů, a tak se není čemu divit, že se rychle vyprodala,“ vzpomíná pro CzechCrunch Skopal a zmiňuje, že jedním z klíčových aspektů úspěchu byla i poctivá česká výroba, kterou si Styx drží dodnes.
Trenýrkárna oproti Styxu vznikla až o řadu let poté, v roce 2010. O dva roky později ji koupili Skopal s Rožánkem, kteří tehdy studovali na vysoké škole, poznávali kouzla e-commerce a učili se podnikání. A protože měli i vlastní firmu, řekli si, že celé toto poznávání posunou o kus dál a učiní svou první akvizici. Tou se stala právě Trenýrkárna.