Mladí mohou inovacemi změnit svět. Mezinárodní konference pro školy jim ukáže, jak na to

Konference Future Port Youth do škol přivede vesmírné raketové vědce, téma umělé inteligence a mnoho inspirativních osobností.

Jiří BlatnýJiří Blatný

future_port1080

Foto: Future Port Youth

Konference Future Port Youth

0Zobrazit komentáře

Technologie, inovace a pozitivní výhled do budoucnosti. V takovém duchu se bude v listopadu konat jak online, tak přímo na středních a vysokých školách konference Future Port Youth. Studentům v Česku i ve zbytku Evropy představí trendy v nových technologiích, inovacích nebo digitalizaci a ukáže jim, jak takové nástroje mohou sami použít a vytvořit nové úspěšné projekty, které mohou zlepšit svět kolem nich. CzechCrunch je mediálním partnerem akce.

Druhý ročník evropské technologické konference pro studenty Future Port Youth mladým lidem představí pozitivní vizi budoucnosti a technologie, které mohou k jejímu spoluvytváření využít. Akce se uskuteční 10. listopadu na více než stovce středních a vysokých školách, kde ji budou moct v přímém přenosu sledovat studenti se svými učiteli ve třídách a posluchárnách místo standardní výuky.

„Konference se chce cíleně zaměřit na rozvoj mladých studentů v oblasti inovací, technologií, digitalizace a dovedností pro jednadvacáté století,“ vysvětlil zakladatel Future Portu Martin Holečko. Školy, které mají o akci zájem, se mohou registrovat na webových stránkách akce.

Konference chce podle Holečka mladé přesvědčit, že i přes dnešní složitou dobu má cenu dívat se do budoucnosti. „Ať už vezmeme pandemii covidu-19, klimatickou krizi nebo konflikt na Ukrajině, mladým lidem to nedává do budoucnosti moc pozitivní perspektivu. A přitom právě jejich aktivní zapojení, jejich nápady a energie jsou k vytvoření lepšího světa zásadní. Snažíme se jim proto ukázat, jak daleko už jsme díky technologickému pokroku jako lidstvo došli a že díky inovacím má jejich generace více než kterákoliv před nimi v rukou neuvěřitelně silné nástroje,“ říká.

03b-daniel-talking-to-schools

Foto: Future Port Youth

Konferenci Future Port Youth budou moct studenti sledovat s vyučujícími ze tříd

Formát akce, kdy jsou přednášky z Prahy živě přenášeny do škol v Česku a dalších evropských zemích, je unikátním spojením fyzických a online akcí. Přináší společný zážitek, přirozenou diskusi s dalšími účastníky a světový obsah bez nutnosti cestovat. Zároveň podle organizátorů umožňuje řečníkům propojit se se studenty a školám mezi sebou v mezinárodním měřítku.

Zatímco převážná většina škol se konference zúčastní vzdáleně prostřednictvím živého vysílání, žáci z vybraných lokálních škol mají možnost být na akci fyzicky v Praze. Za celou událostí stojí mezinárodní tým Future Port Youth složený ze studentů, učitelů a členů organizačního týmu. Akce se koná pod záštitou radního Magistrátu hlavního města Prahy Víta Šimrala. Konferenci také podpořili hlavní město Praha, technologická skupina Etnetera Group a získala i grant z evropského programu Erasmus+.

V interaktivním programu se představí světoví řečníci z předních technologických firem. Vystoupí například Gary Lai, hlavní návrhář společnosti Blue Origin, která vyvíjí znovupoužitelné vesmírné rakety.

Využití technologií se mylně považuje za doménu technologických oborů

Další výraznou postavou bude Tilly Lockey, ambasadorka společnosti Open Bionics. Lockey museli lékaři v jejích osmi letech kvůli zdravotním komplikacím amputovat obě ruce v předloktí. Díky bionickým protézám od britské společnosti je dnes šestnáctiletá Lockey ale schopná nejen uchopit předměty, ale dokonce hrát videohry a prosazuje se také jako modelka. Za zmínku stojí i vizuální architekt Enea Le Fons, který strávil třicet dní v kuse ve virtuální realitě.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

S přednášejícímu bude možné i diskutovat a na jednotlivá témata navážou online workshopy v konkrétních oblastech, jako je například tvorba videí pomocí umělé inteligence.

„Využití technologií se často mylně považuje za doménu studentů hlavně technologických oborů,“ uvádí Holečko. Proto chtějí letos organizátoři zapojit přes sto středních a vysokých škol nejen z technologických, ale i humanitních, ekonomických a uměleckých oborů.

Akce Future Port Youth chce navázat na úspěšný loňský ročník, kterého se zúčastnilo 73 škol z jedenácti zemí světa. Díky tomu se podařilo oslovit přibližně 2 500 studentů. „Naši žáci si konferenci náramně užili a byli nadšeni ze všech přednášek. I přesto, že každý řečník vystoupil s jiným tématem a přinesl svou specifickou vizi budoucnosti, všichni se nakonec vrátili ke stejné myšlence – že udržitelná budoucnost je důležitá pro lidstvo a životní prostředí,“ hodnotila loňský ročník Jennifer Hutton za Park Lane International School.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.

Práce jako lifestyle. Firmy mají nechat lidi být sami sebou, říká v podcastu zakladatel Cocumy

Jak z práce udělat životní styl a proč se nevyplatí obětovat hodnoty ve jménu růstu. I o tom je další díl podcastu Od 9 do 5 s Petrem Skondrojanisem.

Jiří BlatnýJiří Blatný

clanek_2360x1180-21

Foto: CzechCrunch

Práce jako lifestyle. Firmy by měly nechat lidi být hlavně sami sebou

0Zobrazit komentáře

Životní styl pro někoho může znamenat snahu procestovat celý svět, pro jiného zase může hrát prim rodina. „Já jsem vždycky žil prací. Od svých sedmnácti let jsem se nenudil a vždycky mě bavilo něco, co mě posouvalo. Ale práce je vlastně špatné slovo. Byla to spíš tvorba a nějaké naplňování, učení, posouvání se. Práci za lifestyle označuju proto, že mě baví a jsem na ni hrdý,“ říká v podcastu Od 9 do 5 Petr Skondrojanis alias Skondr, který se svou společností Cocuma pomáhá firmám nastavovat kvalitní vnitřní kulturu.

Může mít ale práci jako životní styl i člověk s na první pohled docela nudným zaměstnáním? „Vytvářet skvěle excelové tabulky, to může být taky tvorba. Když si člověk vybere tu správnou firmu, kde je spokojený, má kolem sebe dobrou komunitu a rád tam tráví čas, tak se práce může stát součástí životního stylu,“ vysvětluje Skondrojanis v dalším díle podcastu Od 9 do 5. Poslechnout si ho můžete na Spotify, Apple PodcastechGoogle Podcastech či YouTube.

Aby spokojenosti svých lidí dosáhli, potřebují zaměstnavatelé nastavit firemní kulturu tak, aby se práce a životní styl potkaly. „Je to o tom, aby se prostředí v práci nastavilo tak, aby mu zaměstnaní lidé chtěli dát svou energii, svoji angažovanost. Když to udělají dobrovolně, vznikne z toho dobrý výsledek,“ vysvětluje zakladatel Cocumy s tím, že když si člověk do práce jde jen pro výplatu, nebude to nikdy fungovat tak dobře.

Firma se správně nastavenou interní kulturou podle Skondrojanise například zaměstnancům přiznává zásluhy za jejich úspěchy. „Je to společná cesta. V Karlíně například funguje jedna účetní firma, kde jsou lidé desetiletí. U Bati bylo naprosto běžné, že tam lidi byli klidně třicet let. Je ale potřeba, aby byli součástí příběhu, aby je to nepřestalo bavit. Samozřejmě každý příběh někdy končí, ale když se lidi cítí součástí úspěchů firmy, klidně tam zůstanou dlouho,“ uvádí Skondrojanis a dodává, že taková vizitka pak společnostem dává atraktivní pověst na pracovním trhu.

Podniky, kterým se daří vytvářet kvalitní pracovní prostředí, mají podle něj společné hlavně dvě věci. „Je třeba nechat lidi, aby v práci byli sami sebou. Nemůžeš po mně chtít, abych tam chodil jako někdo, kdo má rád obleky a golf, když to tak není. S tím souvisí určitá autonomie. To, jak vypadá jednička z diktátu, víme ze školy. Lidé si úspěch chtějí určovat sami a vědět, že mají možnost si ho tvořit,“ říká Skondrojanis.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Klíčové je i to, aby firma byla rozmluvená. Aby si jednotlivá oddělení povídala, lidi taky. Aby tam fungovaly vztahy nejen na pracovní, ale i na osobní úrovni. Což se pak může projevit v tom, že u zaměstnance objeví potenciál a pomohou mu růst. A takoví lidé pak nemají důvod odcházet, když vidí, jakou péči mají,“ vysvětluje.

Dobrá firemní kultura ale podle něj nutně neznamená, že se má společnost snažit vytvořit kult. „Jsou firmy, které to tak mají. Drží při sobě a nedostane se tam někdo, kdo nezapadne. Ale je to zase na té firmě. Má si vybírat takové lidi, kteří zapadnou. Ale jde to i tak, že se v rámci firmy vytvoří subkultury – intelektuálové, sportovci a další. Ale pokud se spojí okolo základních firemních hodnot, mohou spolu skvěle fungovat. To si myslím, že je lepší. Nastanou tam sice konflikty, ale většinou jsou produktivní,“ uvažuje Skondrojanis v podcastu Od 9 do 5.

Druhý díl podcastu Od 9 do 5 s Petrem Skondrojanisem si můžete poslechnout na Spotify, Apple PodcastechGoogle Podcastech i YouTube.
A co dalšího v něm uslyšíte?

  • Proč by firma měla komunikovat i své negativní stránky.
  • Jaký je rozdíl mezi value fit a culture fit nastavením a co je lepší pro vaši firmu.
  • Na jaké otázky byste si měli umět dokázat odpovědět, když se rozhodujete, kam nastoupit.