Mladíci z Hodonína slaví úspěch se svým nábytkem ze dřeva a kovu. Wuders loni vyrostli o téměř 1 000 %

wuders3

Foto: Wuders

Dominik Herka, Václav Herka, Jan Herka a Václav Staněk

0Zobrazit komentáře

Růst o téměř 1 000 procent a obrat 30 milionů korun. I takových čísel lze dosáhnout, pokud se věnujete práci s kovem a dřevem. Bratrům Herkovým ještě nebylo ani pětadvacet let, i tak ale jasně dokazují, že ono pořekadlo o řemeslu se zlatým dnem stále platí. Jejich firma Wuders funguje necelé čtyři roky a hlavně vloni se jim podařil úspěch, na který mohou být právem pyšní.

Bratři Jan a Dominik Herkovi spustili svůj e-shop v roce 2017. Vzhledem k tomu, jak postupně přibývalo objednávek, začala se jejich firma rozrůstat a pohlcovat další členy rodiny. Minulý rok ovšem přinesl zásadní zlom a obrovský růst, díky kterému se jméno společnosti Wuders dostává do povědomí stále většího počtu zájemců o kvalitní nábytek.

Díky optimalizaci výroby, novým prostorům a týmu, který tvoří 25 lidí, bylo Wuders za rok 2020 schopno prodat okolo 4,5 tisíce kusů nábytku. S tím se pojí i obrovský nárůst poptávky i daleko větší obraty, jež se oproti předloňskému roku meziročně navýšily o 950 procent – ze 3 milionů na 30. Zhruba stonásobně by se měl navýšit také čistý zisk oproti roku 2019, kdy činil 100 tisíc korun, ale finální čísla prozatím nemá firma k dispozici.

wuders1

Foto: Wuders

Značka Wuders staví na kombinaci masivu a kovu

Důvodů pro tento úspěchu je hned několik. Tím prvním je určitě vzhled výrobků, který hraje na svěží designovou notu, jež si skvěle rozumí s aktuálním minimalistickým pojetím interiéru. Masivní stoly, stolky i poličky fungují jako solitér, který celému prostoru sluší a vnáší do něj prvek přírody a poctivosti. Právě snaha vyzdobit si své okolí byla loni silnější než kdy dřív.

Lidé trávili mezi čtyřmi stěnami daleko větší množství času a měli tak i více prostoru a motivace přemýšlet o tom, jak to u nich doma vypadá. Nákupy ve standardních prodejnách s nábytkem však byly komplikovanou záležitostí, a proto mnozí raději využili možnosti nákupu na e-shopech, takže to k Wuders neměli daleko.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Na úspěchu z minulého roku má firma v plánu stavět i nadále. Ve hře je možnost posunout celý projekt za hranice Hodonína, kde firma aktuálně sídlí, a mít zastoupení v Praze. Velké plány se však týkají i čísel. Pokud se v loňském roce obraty Wuders pohybovaly okolo 30 milionů korun, v tom letošním je v plánu růst až o 500 procent s obraty až 150 milionů.

Jedná se o ambiciózní cíl, ovšem Wuders už není ani zdaleka jen o bratrech, kteří dělají hezký nábytek. Do projektu se v roce 2018 zapojil také Václav Staněk, zakladatel obuvnické firmy Vasky, která má za sebou neméně úspěšný rok, a který se snaží bratrům pomoci posunout celý projekt na novou úroveň. Firma tak nyní nabírá nové zaměstnance, investuje do strojů a technologií a začíná se i mluvit o expanzi za hranice.

wuders2

Foto: Wuders

Wuders postupně buduje své jméno a chystá se i na expanzi do zahraničí

Online dárcovství stále roste, hlásí platforma Darujme.cz. Loni pomohla téměř 800 organizacím získat 232 milionů korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

mihalco

Foto: Nadace Via

Zdeněk Mihalco, výkonný ředitel Nadace Via stojící za platformou Darujme.cz

0Zobrazit komentáře

Největší platforma pro online darování Darujme.cz, za kterou stojí Nadace Via, umožňuje organizacím a obcím získávat dary už více než deset let. Chuť k internetovému dárcovství přitom pořád roste a podepisuje se to i na číslech. Za loňský rok platforma pomohla 789 aktivním organizacím získat dary v celkové hodnotě 232 milionů korun od téměř 155 tisíc dárců.

„I přesto, že je současná doba plná zvratů a nejistot, online dárcovství stále roste,“ popisuje manažerka rozvoje Darujme.cz Adéla Vojáčková s tím, že celkový objem darů na platformě od jejího vzniku přesáhl hranici 500 milionů korun. „Velmi si vážíme toho, že přibývá dárců i organizací, které platformu využívají,“ doplňuje Vojáčková.

Během loňska lidé přes Darujme.cz uskutečnili celkem 395 tisíc transakcí a poslali o 81 procent více prostředků než v roce 2019, kdy na dobročinné účely putovalo 128 milionů korun. Tři čtvrtiny darů přitom loni tvořily jednorázové příspěvky. Dárci nejčastěji přispívali částkou 500 korun, pravidelní dárci organizacím posílali v průměru 262 korun.

V roce 2020 téměř 155 tisíc dárců podpořilo přes 2 600 projektů a 460 dárcovských výzev na pomoc všem, kteří se ocitli v těžké životní situaci. Dary putovaly také na rozvoj kultury a komunit, přispěly k ochraně životního prostředí i ke zmírnění dopadů pandemie.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Mezi organizace, kterým lidé přispívali nejvíce, patřila Armáda spásy, Česká společnost ornitologická, Člověk v tísni, Greenpeace, Charita Česká republika, Charita Valašské Meziříčí, Klub svobodných matek, Lékaři bez hranic, Milion Chvilek a Nadace Via. V současnosti Darujme.cz používá 789 organizací, institucí, obcí, měst a desítky firem, které pomáhají tam, kde je potřeba.

Největší objem darů platforma již tradičně zaznamenala koncem roku v listopadu a v prosinci. Oproti loňsku čísla výrazněji narostla také v březnu a v dubnu, což bylo způsobeno primárně vlnou solidarity, která se zvedla v první fázi pandemie. Své o tom ví i další české dobročinné platformy Donio, která chce naučit Čechy pomáhat pravidelně, a Znesnáze, která během prvního týdne provozu v příspěvcích vybrala přes 650 tisíc korun.