Mobilní alternativa k tradičním bankám N26 má již půl milionu uživatelů po celé Evropě

Filip HouskaFilip Houska

n26-transaction-list-pulse
0Zobrazit komentáře

O německém fintech startupu N26, jehož byznys stojí na modernizaci a zjednodušení tradičních bankovních služeb, již bylo slyšet mnoho. Tato alternativa, která funguje online pouze v rámci mobilní aplikace a nabízí většině států (především evropských) možnost zřízení účtu do několika minut, zažívá poměrně úctyhodný růst, což serveru TechCrunch potvrdil i CEO Valentin Stalf.

Startup nově ohlásil, že pokořil hranici 500 tisíc uživatelů a jeho růst se od března, kdy denně generoval tisíc nových uživatelů, zvedl na 1 500 nových klientů za den. Stalf navíc dodává, že z více jak 60% je růst čistě organický, což by mohlo s postupem času vygradovat i díky reklamním kampaním, které by měly nalákat další nové klienty.

emoji

Přečtěte si takéNový internetový projekt ?.to vám umožní koupit si libovolnou emoji doménuNový internetový projekt ?.to vám umožní koupit si libovolnou emoji doménu

N26 uveřejnilo i další zajímavou statistiku – více jak 5 miliard eur (cca. 130 miliard korun) v transakcích, a to i přes situaci, že mezi klíčové trhy se aktuálně řadí „jen“ Německo, Rakousko, Francie, Španělsko a Itálie. Účet včetně oficiální platební karty MasterCard si však může zřídit kdokoliv, kdo je občanem konkrétního státu v Evropě, tudíž i ČR, nicméně s omezenými možnostmi (více zde). Služba se mimo jiné začíná otevírat také celému světu.

Na celé situaci je zajímavé to, že řada lidí (především však mladších jedinců od 18 do 34 let) dává přednost této online bance namísto zaběhlým institucím. Důvodů může být několik, avšak mezi ty hlavní se řadí možnost vyřízení z domova bez nutnosti navštěvovat pobočku, intuitivní ovládání v rozhraní telefonu a obecně rychlost služeb. Rozhodně zde existuje potenciál, že by se něco takového mohlo v budoucna stát standardem.

Jak provozovat coworkingové centrum, aby bylo ziskové?

redakceredakce

wework

WeWork v Tel Avivu

0Zobrazit komentáře

Coworkingová centra se v České republice začala objevovat před necelými osmi roky. V současné době můžeme u nás najít kolem 60 center (například K10 Coworking, Node5, IN-SPIRO, Impact Hub). Každoročně se jich otevře průměrně osm, zatímco v tom samém časovém období zhruba čtyři alespoň krátkodobě přeruší provoz nebo rovnou zaniknou. Pojďme se podívat na několik základních parametrů, které vznikly ve spolupráci s právě již zmíněným coworkingovým prostorem IN-SPIRO

Podle studie DeskMag, která se coworkingu celosvětově věnuje, je pro každé profitující centrum důležitá:

  • lokalita (velikost města, dostupnost MHD),
  • velikost (otevřený pracovní prostor, soukromá kancelář atd.),
  • zaměření a atmosféra centra,
  • cena členství (až 61 % členů si hradí poplatky jednotlivě),
  • aktivity spojené s centrem.

Michal Mička 2

Přečtěte si takéMichal Mička z INCOMMING Ventures: Do konce roku chceme do startupů proinvestovat dalších 50 milionůMichal Mička z INCOMMING Ventures: Do konce roku chceme do startupů proinvestovat dalších 50 milionů

I když centrum splní, tyto “zaručené” podmínky úspěchu, neznamená to, že se do něho členové sami pohrnou. Pomoci k tomu, jak je “sehnat”, navnadit a co všechno je možné ještě udělat pro to, aby se o centru vědělo, slouží:

  • sociální sítě – 96 % nových členů, kteří přicházejí ze sociálních sítí, k vám míří přes Facebook,
  • vytvoření komunitního prostředí ze členů, protože jen ti předají reference dál. Z výše uvedené studie vzešlo, že až 34 % nových členů se o coworkingovém centru dozvědělo přes reference od stávajících členů,
  • pořádání eventů, nabídka zkušebního dne nebo dnů zdarma,
  • webové stránky jsou virtuální bránou do coworkingového centra, proto velkou roli hraje nejen jejich grafická podoba a pensum informace, ale i kvalitní SEO, které může přihrát nového člena.

“Naše centrum funguje tři roky a z červených čísel se pomalu dostáváme. Mezi naše hlavní příjmy patří zisky z pronájmů prostor a členství. Zároveň jsme začali pořádat více eventů a zvýšili jsme aktivitu na Facebooku, čímž o sobě dáváme stále více vědět,” říká manažerka coworkingového centra  IN-SPIRO Stanislava Baslerová.

První tři roky jsou pro “přežití” coworkingového centra rozhodující, proto je důležité si na začátku vybrat kvalitní tým zaměstnanců. Práce v centru je totiž jiná než v klasické kanceláři. Má oproti ní své výhody, mezi které patří např. volná pracovní doba, možnost využití vlastní kreativity při tvorbě pracovního prostředí a mnoho dalšího, nevýhodou pro někoho může být určitý chaos a neuspořádanost, které jsou však pouze domnělé. I v centru „vládne“ jistý řád a pravidelnost.

Každopádně zaměstnanec coworkingového centra je ten, kdo mu dává look. Kandidát na pracovní pozici v centru by tak měl být určitě připraven na práci i přes hranici svých pracovních povinností, měl by umět dát do práce nejen kus sebe, ale i srdce, a samozřejmě se musí umět rozhodovat a nést za to následně i osobní zodpovědnost.

“Najít kvalitního zaměstnance, kterého by práce v coworkingovém centru nejen bavila, ale i osobně naplňovala, je těžké. Coworking totiž není jen způsob trávení pracovního času, ale je to životní styl samotných členů centra, ale i jeho zaměstnanců,” dodává Stanislava Baslerová.

foto: WeWork