Mrkvové mýdlo, pivo z pečiva nebo chutney. Rohlík představil produkty z potravinového odpadu
Upcyklace je proces přeměny nepotřebných materiálů na nové produkty s vyšší hodnotou. Český online supermarket na ni sází i v potravinách.
Víte, že z nevyužitého pečiva jde udělat pivo, z mrkve, která by se vyhodila, mýdlo a z cibule, která nemůže do regálů, protože je moc malá, velká nebo baculatá, zase chutney? Tomuto procesu, kdy se z odpadních materiálů vytváří nové využitelné produkty, se říká upcyklace a největší český online supermarket v něm vidí další trend v potravinách. Rohlik.cz, který už dnes pod taktovkou svého zakladatele Tomáše Čupra funguje také v Německu, Rakousku, Maďarsku a Rumunsku, si k desátým narozeninám nadělil novou produktovou kategorii, se kterou chce jít vstříc větší udržitelnosti v rámci potravinářského průmyslu.
Novou kategorii upcyklovaných produktů Rohlík otevírá s více než čtyřiceti položkami v nabídce, z nichž polovina bude exkluzivně dostupná pouze u něj. Jde o nápoje, trvanlivé a mražené potraviny nebo kosmetiku. Ve spolupráci s pivovarem Zichovec Rohlík proměnil 80 kilogramů nevyužitého pečiva v pivní speciál zvaný Tekutý Rohlík. Se společností Almara Soap vytvořil přírodní mýdlo obsahující šťávu z mrkve, kterou by jinak v Rohlíku vyhodili. Každá sklenička mangového chutney Mangolína zase obsahuje tři zachráněná, oloupaná a vypeckovaná zralá manga, která jen nesplňovala požadavky na nezralost či tvrdost do regálů maloobchodů.
„Rozhodli jsme se jako první maloobchodní prodejce v Evropě postavit kategorii s upcyklovanými produkty. V Rohlíku jsme vždy měli udržitelný přístup šetrný k planetě a toto je další krok,“ říká Martin Beháň, šéf českého Rohlíku.