Na populární blogovací platformě Medium si bude brzy možné psaním vydělat peníze
Služba Medium.com si vydobila téměr dominantní pozici mezi blogovacími platformami, které není nutné instalovat na vlastní server, složitě nastavovat nebo z nich obsah zásadně propagovat. Víceméně se stačí během několika kliků registrovat a začít psát a přidávat obsah podle přednastavených šablon s kompletním stylováním. Články jsou pak agregované podle sekcí přímo na webu, takže se k nim dostanou i čtenáři, kteří o vydavateli článku nikdy předtím neslyšeli.
A i přesto, že je a pravděpodobně vždy bude pro vydavatele článků Medium vždy zdarma, objeví se na něm několik zásadních změn a to již v nadcházejících týdnech a měsících. Přibydou reklamní formáty, z jejichž příjmů bude možné po publikaci článku získávat část, která bude tvůrce obsahu motivovat. Nepůjde ale o klasické bannery, spíše sponzorovaný obsah, který má mnohem vyšší míru prokliku a zároveň dává uživateli něco dalšího ke čtení.
Kromě toho Medium zvažuje funkci určitého typu předplatného nebo placeného přístupu k obsahu, tak jako to známe z převážně amerických novinových serverů, kde se za přístup k určitým článkům musí platit. Tento příjem by už měl jít z převážné většiny přímo tvůrcům obsahu. Finálně to ale ještě doladěno není, jak dodává pro BBC Evan Williams, spoluzakladatel Medium a Twitteru.
Blogovací server totiž dlouhou dobu nevydělával ani dolar, až nedávno si začal pohrávat s konceptem sponzorovaných článků a právě finálním rozhodnutím nad způsoby další monetizace. Mezitím se mu podařilo získat na investicích dalších 57 milionů dolarů, převážně od Andreessen Horowitz a posunout odhadovanou valuaci blíže k miliardě dolarů.