Na škole rozjel blog, z něhož vyrostla streetwearová ikona. Teď magazín prodal Zalandu

„Umíme měnit příběhy v produkty a produkty v příběhy,“ říká zakladatel Highsnobiety. Obě firmy si budou pomáhat v oblasti streetwearu.

Filip HouskaFilip Houska

zalando_1Story

Foto: Zalando

David Fischer, zakladatel a šéf značky Highsnobiety

0Zobrazit komentáře

Při vysokoškolských hodinách managementu se kreativně asi příliš nevyblbnete. O to víc, když vás zajímá móda a chcete ji pokrývat v různých směrech, nikoliv jen jako její návrhář. Nad tím okolo roku 2005 přemýšlel Švýcar David Fischer, který se sice chtěl učit o byznysu jako takovém, ale zároveň mu vrtalo hlavou, jak prodat svou vášeň k módě. Proto založil malý blog, který postupem let vyrostl ve velkou mediální značku se zaměřením na streetwear. A tu teď prodal módnímu obrovi Zalando.

V oblasti streetwearových médií rezonují především dvě firmy – hongkongský Hypebeast a německé Highsnobiety. Obě značky svým čtenářům nabízí poměrně detailní pohled do neustále se vyvíjejícího segmentu pouliční módy, který je často napojený na hiphopovou kulturu a další sféry, jež zajímají zpravidla mladší publikum. Také jim dávají možnost si vybrané zboží nakoupit. A právě druhou jmenovanou teď čeká nová éra.

Redakci a další aktivity magazínu Highsnobiety totiž kupuje e-shop Zalando. Německá módní společnost, která jen loni utržila výrazně přes deset miliard eur a oproti předminulému roku vyrostla o necelou třetinu, si v Highsnobiety pořizuje většinový podíl za blíže nespecifikovanou sumu. Obě firmy nicméně i nadále budou fungovat samostatně, jen mají v plánu si vyměňovat klíčové know-how pro další růst.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Highsnobiety umí měnit příběhy v produkty a produkty v příběhy. Jsem nadšený, že můžeme naše schopnosti přenést do Zalanda a společně přetvořit budoucnost obsahu a obchodu. Stejně tak jsem nadšený, že mohu využít zkušeností Zalanda v oblasti škálování platforem elektronického obchodu a přenést svou celoživotní práci plnou vášně na další úroveň,“ říká zakladatel a šéf Highsnobiety David Fischer.

Ze vzájemné spolupráce by měly těžit obě značky. Highsnobiety totiž už několik let není pouze o redakci, ale také prodeji – buduje vlastní e-shop, na kterém nabízí nejrůznější a mnohdy jinde nesehnatelné módní kousky. Jeho vizí je navíc toto zaměření neustále posilovat, a proto chce vytěžit maximum ze zkušeností lidí ze Zalanda, pro které je e-commerce pochopitelně naprosto stěžejní součást byznysu.

highsnobiety_1

Foto: Highsnobiety

Domovská stránka magazínu Highsnobiety

Mimo jiné se Highsnobiety chystá zaměřit i na budování kamenných poboček, o čemž svědčí také květnová dohoda s gigantem v oblasti cestovního ruchu Gebr. Heinemann, s nímž chce otevřít prodejny na letištích.

Highsnobiety bude Zalandu sloužit jako strategický a kreativní konzultant v oblasti streetwearu, které se módní e-shop čím dál více věnuje, a také mu má pomáhat s rozvojem novým formátů na jeho platformě. Konkrétnější ale žádná ze stran není. „Partnerství s Highsnobiety nám umožní mnohem rychleji realizovat naše ambice nabízet zákazníkům co nejpoutavější nákupní zážitek,“ dodává spolušéf Zalanda David Schneider.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.

Z Impact Hubu po 10 letech odchází jeho spoluzakladatel. Bude se věnovat novému coworkingu ve Zlíně

Přes deset let vedl centra Impact Hub po celé zemi. Nyní se Zdeněk Rudolský stahuje do města Tomáše Bati, aby zde rozbušil podnikatelské srdce.

impact-hub-silo-ii-coworking6

Foto: Impact Hub

Zdeněk Rudolský, bývalý šéf Impact Hubu ČR a ředitel IH Zlín Silo II

0Zobrazit komentáře

Místo pro práci, společenské akce a zrod projektů, které posouvají celou naši zemi kupředu, to jsou coworkingová centra. Mezi ta největší v republice patří pobočky coworkingové sítě Impact Hub, které lze najít v Praze, Brně i Ostravě. Přes deset let měl dění v jejich prostorách na starosti Zdeněk Rudolský, spoluzakladatel Impact Hubu ČR. Nyní se však Rudolský ze své pozice stahuje, aby vlastními silami přiblížil coworking také zlínským podnikatelům. Těm přináší zbrusu nové coworkingové a eventové centrum v samotném srdci města.

Které z českých měst může být příhodnější pro zrod nových podnikatelských projektů s ambicí změnit naši zem a možná jednou i celý svět než právě Zlín. Ve městě, které dodnes žije z odkazu baťovské éry, funguje od začátku letošního roku zbrusu nové coworkingové centrum Silo II. Veškeré dění v budově, která vyrostla na hlavní zlínské třídě, prozatím probíhalo v pilotním režimu, od 16. června se však sedm pater centra plně otevírá všem byznysovým nomádům, jednotlivcům i celým firmám.

Celé zlínské coworkingové centrum je dítětem Zdeňka Rudolského, jednoho z průkopníků coworkingu v České republice a spoluzakladatele společnosti Impact Hub ČR spadající pod skupinu Hub Ventures. Rudolský stál v čele firmy dlouhých 11 let a měl na starosti všechna tři coworkingová centra skupiny v zemi, kterými ročně prochází více než stovka projektů.

Nyní však z Hub Ventures odchází, aby se mohl naplno věnovat coworkingu ve Zlíně a dalším projektům. „Mám rád nové výzvy a rozjíždění nových projektů, což mě ve Zlíně čeká. Když přišla nabídka na exit ze skupiny Hub Ventures, rád jsem ji přijal. Budu se tak moci více věnovat rozrůstající se rodině a díky IH Zlín zůstanu s přáteli v ostatních Impact Hubech v kontaktu,“ vysvětluje Rudolský.

impact-hub-silo-ii-coworking5

Foto: Impact Hub

Budova nového coworkingového centra Silo II

Ten za sebe do vedení Impact Hubu ČR již našel náhradu. Vedoucí role se nově ujme Petr Vondruš, dosavadní výkonný ředitel Impact Hub Praha, ke kterému nově přidá také dohled nad brněnskou a ostravskou pobočkou. Zlínský coworking, zformovaný na základě know-how Impact Hubu, zůstane součástí sítě i nadále, a to díky menšinovému podílu, který si zde Impact Hub ponechal. Většinovým majitelem centra se stala Rudolského nová společnost Alfa Nautilus, přičemž majitelem samotných prostor je inovační centrum NWT.

„Zlín vnímám jako město velkých myšlenek a zajímavých projektů, ať už jsou to třeba Vasky, Egoe, Mmcité, nebo NWT. Všechny tyto firmy a mnohé další dokazují, že potenciál ve zdejších obyvatelích prostě je, stejně jako Baťův odkaz. Ve spoustě běžných rozhovorů s lidmi člověk zaslechne, že tak to dělal Baťa. Moc se mi líbí, že Zlíňané se nebojí stavět projekty, které přesahují hranice města i kraje,“ pochvaluje si Zlín a jeho obyvatele Rudolský.

Silo II se nachází na třídě Tomáše Bati v prostoru bývalé masny, v těsné blízkosti obilného sila, jedné ze stop, kterou za sebou ve městě Baťa zanechal. Oproti předchozím sídlům Impact Hubů nabízí Silo II podstatně více místa, což podle Rudolského otevírá prostor pro experimenty.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Například společenské prostory jsou nejen v přízemí v 450 m² velké členské kavárně, ale i na dalších patrech. Také si děláme radost a v prostoru vystavujeme díla současných umělců. Nyní například deset obrazů od Michala Bačáka,“ vysvětluje Rudolský, který se se svou nově založenou společností kromě coworkingu pouští také například do služby hodinového manžela online.

Se zahájením ostrého provozu si nové zlínské coworkingové centrum připravilo akci, během které nabízí 20 celodenních a 20 večerních pronájmů v konferenčním prostoru až pro 80 lidí zdarma a další výhody, které mají nalákat nové zájemce. Ti si tak budou moci volně vyzkoušet práci v coworkingu, kde se ocitnou po boku společností, jako je například komunita Czechitas, soustředící se na vzdělávání a uplatnění žen v IT, a realitní společnosti Bidli, nebo vedle řady grafiků, analytiků, makléřů, marketingových a dalších specialistů.