Na škole rozjel blog, z něhož vyrostla streetwearová ikona. Teď magazín prodal Zalandu
„Umíme měnit příběhy v produkty a produkty v příběhy,“ říká zakladatel Highsnobiety. Obě firmy si budou pomáhat v oblasti streetwearu.
David Fischer, zakladatel a šéf značky Highsnobiety
Při vysokoškolských hodinách managementu se kreativně asi příliš nevyblbnete. O to víc, když vás zajímá móda a chcete ji pokrývat v různých směrech, nikoliv jen jako její návrhář. Nad tím okolo roku 2005 přemýšlel Švýcar David Fischer, který se sice chtěl učit o byznysu jako takovém, ale zároveň mu vrtalo hlavou, jak prodat svou vášeň k módě. Proto založil malý blog, který postupem let vyrostl ve velkou mediální značku se zaměřením na streetwear. A tu teď prodal módnímu obrovi Zalando.
V oblasti streetwearových médií rezonují především dvě firmy – hongkongský Hypebeast a německé Highsnobiety. Obě značky svým čtenářům nabízí poměrně detailní pohled do neustále se vyvíjejícího segmentu pouliční módy, který je často napojený na hiphopovou kulturu a další sféry, jež zajímají zpravidla mladší publikum. Také jim dávají možnost si vybrané zboží nakoupit. A právě druhou jmenovanou teď čeká nová éra.
Redakci a další aktivity magazínu Highsnobiety totiž kupuje e-shop Zalando. Německá módní společnost, která jen loni utržila výrazně přes deset miliard eur a oproti předminulému roku vyrostla o necelou třetinu, si v Highsnobiety pořizuje většinový podíl za blíže nespecifikovanou sumu. Obě firmy nicméně i nadále budou fungovat samostatně, jen mají v plánu si vyměňovat klíčové know-how pro další růst.