Na Spotify už lze přehrávat podcasty i s videem. Švédové chtějí zaútočit na YouTube a připravují se na Joea Rogana
Jakmile Spotify vloni utratilo stovky milionů dolarů za podcastové startupy, každému muselo být jasné, že gigant na poli hudebního streamingu chce do podcastů proniknout ve velké parádě. Tempo pak urychlil i zisk slavného tvůrce Joea Rogana, který bude pro švédskou platformu exkluzivně nahrávat své podcasty, jež patří ve světě k těm nejposlouchanějším, nebo zajištění nového obsahu od Kim Kardashian či DC Comics. To navíc není vše.
Obdobných spoluprací se mezi tvůrci a společností Daniela Eka rýsuje celá řada a těžit z toho může především bohatá uživatelská základna, která má přes 286 aktivních posluchačů. V podcastech však mnohdy nejde jen o audio stopu, ale také vizuální stránku věci.
Někdy se zkrátka hodí se na hosta během poslechu dívat a soustředit se na jeho výrazy, mimiky a zvláštní gesta. Každý posluchač v zásadě preferuje něco jiného, někteří více zvuk, jiní zase obraz. Moc dobře to ví i Spotify, které nyní zbrojí proti YouTube a do služby zahrnuje možnost pro přehrávání podcastů právě včetně videí, takzvaných videopodcastů.
Pokud podcasty posloucháte, víte, že schéma publikování jednotlivých dílů bylo všude vesměs stejné. Tvůrce natočil kompletní podcast, pak jeho video umístil na YouTube (případně na Patreon) a audio verzi rozmístil na různé poslechové služby, zejména na Spotify a Apple Podcasty. Tím diverzifikoval portfolio svých fanoušků a nabídl několik cest, jak tvorbu konzumovat.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Spotify to však chce celé sjednotit a ukázat tvůrcům směr, jak mít audio i video pěkně pohromadě. Bez jakýchkoliv limitů. Ve své desktopové a mobilní aplikaci proto nově nabízí pro platící i neplatící uživatele několik sérií, které lze sledovat s videem, a to včetně automatického přepnutí do formátu čistého audia, když třeba zrovna na mobilu vyskočíte z aplikace, ale chcete dál poslouchat.
Momentálně jsou dostupné pořady Book of Basketball 2.0, Fantasy Footballers, The Misfits Podcast, H3 Podcast, The Morning Toast, Higher Learning with Van Lathan & Rachel Lindsay a The Rooster Teeth Podcast. Spotify však slibuje, že brzy budou přibývat další.
Jednou z očekávaných novinek je právě série The Joe Rogan Experience, která na švédské platformě dostane exkluzivní místo a tým okolo Rogana bude moci zásobovat knihovnu kompletním obsahem. To by se mělo stát ještě do konce letošního roku, byť přesnější termín není znám. Na 29. července je naplánován i první díl pořadu The Michelle Obama Podcast, v němž se bude bývalá první dáma USA zabývat mezilidskými vztahy.
Zajímavé je, že Spotify v rámci tohoto důležitého kroku přepracovalo také žebříčky oblíbených podcastů. Nově nabídne dva základní – Trending, kde zobrazí 50 ambiciózních pořadů, a Top, pod kterým bude k nalezení těch nejlepších 200 podcastů na platformě.
V Česku se podle našich testů zatím neukázaly, ale lze očekávat, že je Spotify bude postupně rozšiřovat do stále více zemí. Přestože totiž do podcastů v poslední době skutečně masivně investuje, je třeba podotknout, že zejména uživatelské rozhraní například pro vyhledávání a procházení podcastů není zatím zdaleka ideální. I nové žebříčky tomu mají pomoci, ale před vývojáři je ještě dost práce.
Jak na reklamy
Velkou otázku představuje také strategie ohledně reklam. Spotify totiž k podcastům chce přistupovat jako k regulérnímu byznysu a má ambici z nich generovat příjmy. Nejen pro sebe, ale pochopitelně i pro samotné tvůrce, kteří by ve videu mohli mít product placement nebo propagovat konkrétní firmy nahlas, což se děje již nyní, ale Spotify by mohlo přijít s dalším monetizačním modelem. Prozatím však o podrobnostech mlčí – prý je celá věc ještě v raných fázích.
Tak či tak, pro Spotify je zahrnutí videa velkým milníkem v jeho podcastovém snažení a rozhodně se vyplatí sledovat, jak bude švédský hudební gigant s novými exkluzivními sériemi postupovat. Podcasty teď totiž ve světě mají obrovský hype, a pokud z nich může někdo vytřískat maximum, bude to právě Spotify.
Ve hře je samozřejmě i Apple, ale přestože stál u zrodu a popularizace podcastů, dnes již k nim nepřistupuje nijak zvlášť aktivně. Před pár dny se nicméně objevil nový podcast Apple News Daily, což je nový zpravodajský pořad pod hlavičkou kalifornské firmy, který teoreticky může zažehnout větší posun kupředu.
Související témata:SpotifyPřejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.