Napůl český e-commerce startup Whoolala získává investici ve výši 1 milionu dolarů
O českých startupech, který se výhradně zaměřují na čínský trh se obecně moc nemluví – oproti západu nebo Evropě totiž tamní trh funguje zcela jinak. To je případ e-commerce startupu Whoolala, který napůl založili Čech Lukáš Hlavač a Steve Murray z Velké Británie a v rámci Číny se jedná o jeden z vůbec prvních e-commerce startupů, které nevlastní ani jeden čínský majitel – což je legální teprve od poloviny roku 2015.
Whoolala, která nabízí módní doplňky od více než 109 firem, z nichž 20 % exkluzivně, nyní získává seed investici ve výši 1 milionu dolarů, tedy necelých 22 milionů korun od Bluebell Group na další expanzi a vývoj aplikace pro Android. Startup prodává jak na webu, tak v mobilní aplikaci (iOS), která si získala na 2,5 milionu stažení s průměrnou hodnotou objednávky ve výši 120 dolarů.
Startup si vybudoval úspěch na tom, že přináší čínským zákazníkům oblečení a další doplňky z jiných částí Asie, které běžně v Číně nejsou dostupné. Zahájil například spolupráci s thajskou firmou Oyster Footwear, která během chvilky získala na 300 pravidelných hromadných objednávek měsíčně, pro které postavila vlastní produkční linku.
Foto: Whoolala