Našli způsob, jak zaujmout nedosažitelné. Portál Techloop dohazuje ajťákům práci s pomocí algoritmů
Platforma se specializuje na developery a další IT profesionály. Nabídky práce jim ukazují algoritmy, oni sami mohou nechat svou identitu skrytou.
Je to jedna z vůbec nejznámějších nerovností na trhu práce, která nemizí. Hlad po IT odbornících je veliký. Jenže naopak lidí, kteří by v oboru pracovali, až tolik není. S plánem, jak je zaujmout, přišli Andrew Elliott, Paul Cooper a Joao Duarte, tři personalisté, kteří pracovali v Praze. Založili projekt Techloop a vybavili ho cílem změnit IT nábor. Tak, aby developeři a další specialisté získávali víc konkrétních nabídek s přesnými informacemi, ale zároveň jen takových, které se jim skutečně budou líbit. Aktivní profil tu má na sedmnáct tisíc ajťáků nejen z Česka.
„Techies se mění, a to rychleji než firmy,“ říká Andrew Elliott, který Techloop řídí. Familiárně tak označuje lidi v IT. Konkrétně s jejich náborem má téměř patnáctileté zkušenosti. Kdysi je hledal pro zahraniční firmy, které otevíraly v Česku pobočky a potřebovaly naráz najmout obrovský počet specialistů. Dopodrobna se seznámil s trhem a narazil na řadu úskalí, kde se nabídky práce s poptávkou a jejím očekáváním prostě nepotkávají.
Rozhodl se tak IT profíkům postavit portál práce na míru. Počítá s tím, že už dávno není moc šancí, že by je oslovil výhradně plat. Ale zajímá je firemní kultura, prostor, který pro svou realizaci získají, práce na dálku nebo možnost osobního rozvoje. Místo pasivních příjemců hromadných nabídek z nich dělá aktivní parťáky.
Headhuntery tu vyměnili za algoritmy, takže zaregistrovaným tu chodí výhradně ty nabídky, o které mají zájem a na které se hodí. IT profíci nejsou v databázi vidět veřejně, mají tu anonymní profily. Firmy si tak vybírají podle jejich dovedností. Teprve když se odborníci rozhodnou na jejich nabídku odpovědět, odkrývá svou identitu. A firmy tu učí, jak s vývojáři mluvit.
Ajťáci obecně podle Techloopu chtějí všechno podstatné vidět hned a na první pohled – a všechno nepodstatné nevidět vůbec. Technologické specifikace musejí být v inzerátu rovnou. A mzda jako vůbec první zpráva v konverzaci.
Jsou zkrátka specifičtí. Tak třeba nevyhnutelně fungují jako takzvaní early adopters a nositelé liberálnějšího přístupu. Ukázala to třeba práce na dálku. Něco, co byla pro mnoho firem šoková léčba, praktikovali IT pracovníci už dávno. „Spousta vývojářů už pracovala z domova předtím a pandemie si ani nemuseli všimnout,“ usmívá se Elliott.
To přineslo aktuálně zmíněných sedmnáct tisíc profilů. Vlastně – celkově jich je tu padesát tisíc. „Desítky tisíc dalších profilů nepočítáme – chybí u nich důležité informace jako platové požadavky anebo se uživatelé roky nepřihlásili,“ doplňuje Elliott. A k tomu také několik stovek firem – aktuálně platformu používá něco mezi dvěma a třemi stovkami z nich. Patří mezi ně například Commerzbank, Y Soft, Rohlík nebo Moneta.
Potkat se v technologii i kultuře
Jestli se o někom dá říct, že vidí věci z více stran, bude to Andrew Elliott. Je to Čech, který se narodil ve Vídni. V Česku vystudoval střední školu a od roku 2006 tu žije natrvalo. Mezitím žil a pracoval na několika místech po světě včetně Blízkého východu a Spojených států.
Projekt tak od začátku vidí s mezinárodním přesahem. Techloop založil spolu se svými společníky s cílem změnit IT recruitment pomocí větší transparentnosti a menšího spamu. Začali v Česku, ale za poslední roky se platforma stihla rozšířit na Slovensko a do Maďarska.
Začátky jsou důvod, proč z tuzemska pochází nejvíc případných kandidátů na pracovní pozice. Tady jich systém čítá na osm tisíc. Další tisícovky jsou ze zmíněných dvou zemí a Nizozemska, po zbytku Evropy má pak Techloop rozeseté desítky až stovky kandidátů.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.