Naučil špičkové hokejisty, jak lépe trénovat. Teď se český startup spojil s NHL

Bob Tetiva se Sense Arenou dosáhl pomyslného hokejového vrcholu. Jen na hokej se ale se svou technologií soustředit nechce.

Filip HouskaFilip Houska

bob-tetiva

Foto: Sense Arena / Midjourney

Bob Tetiva, zakladatel Sense Areny

0Zobrazit komentáře

Měl sen, že se jednou dostane do NHL, nejlepší hokejové soutěže planety, ačkoliv byl dlouho vrcholovým hráčem basketbalu. Nechtěl však jít do zámoří na ledovou plochu proto, aby na ní hrál, naopak chtěl týmům zprostředkovat moderní technologii, která by jim zlepšila tréninky. Krok po kroku k tomu český podnikatel Bob Tetiva směřoval. Teď to dokázal – a upsal se NHL na několik let.

Bob Tetiva stojí za startupem Sense Arena, který se prostřednictvím virtuální reality snaží hráčům zlepšovat mentální a kognitivní trénink, například ve čtení soupeře, rozhodovacích schopnostech nebo koncentraci. Vlastně se tak snaží přinést do tréninků aspekty, které jsou jen stěží replikovatelné v reálném světě. A právě to zaujalo i prestižní NHL, jejíž některé týmy technologii aktivně využívají.

Hráči si tak mohou na hlavu nasadit headset pro virtuální realitu, na hokejku připnout senzor a přenést se do nového tréninkového zázemí, klidně z pohodlí domova. Poté si mohou vybírat z různých typů cvičení zaměřených na konkrétní dovednosti – zkrátka pilovat hru. Nápad to byl tak zajímavý, že oslovil i špičkové kluby jako New Jersey Devils, Vegas Golden Knights nebo Los Angeles Kings.

Nyní Tetiva svůj byznys posouvá o několik úrovní dále. Sense Arena se totiž stala certifikovaným partnerem celé NHL, což znamená, že uvnitř své tréninkové hry nabídne loga všech týmů, které prestižní hokejovou soutěž hrají, a rozšiřuje tak výrazně své pole působnosti. Dosud se mohl pyšnit titulem oficiálního tréninkového nástroje asociace USA Hockey, spolupracuje také s několika ženskými týmy v rámci NCAA Division I.

sense_1-1

Foto: Sense Arena

Tréninkové rozhraní Sense Areny ve virtuální realitě

„NHL má jedny z nejvášnivějších fanoušků v celém sportu. Jsme nadšeni, že je můžeme přivést na led, aby si vyzkoušeli, jaké to je trénovat jako hráč nebo brankář,“ říká Tetiva, čímž naznačuje, že Sense Arena není jen pro profíky, ale pro kohokoliv dalšího. „Nové partnerství umožní milovníkům hokeje všech věkových kategorií soutěžit mezi sebou v napínavých cvičeních a zároveň reprezentovat své oblíbené týmy této věhlasné soutěže,“ doplňuje.

Do dnešního dne mělo speciálními tréninky ve virtuální realitě projít už přes dvacet čtyři tisíc hráčů ze čtyřiceti zemí světa, kteří zkompletovali více než dva miliony cvičení. S tím, že se Sense Arena stává partnerem NHL – a bude moci tuto zkratku používat před svým názvem –, lze očekávat, že se budou čísla zvyšovat. A českému sportovnímu projektu věří i investoři, kteří mu loni poskytli další desítky milionů korun.

Mezi nimi jsou i J&T Ventures, kteří ve firmě drží téměř dvanáctiprocentní podíl, skupina Miton s výší podílu necelých sedmnáct procent a společnost Syner, která sedí na více než sedmnácti procentech. Nejvíce drží v Sense Areně její zakladatel Bob Tetiva, konkrétně dvacet pět procent. Vedle hokeje se chce startup prosadit i v tenisu, který je minimálně v Česku mnohem populárnější.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Dosud firma operovala zejména v oblasti Severní Ameriky, odkud jí přitékalo i nejvíce tržeb. Jak informuje server Ekonom.cz, prý až osmdesát procent, a to hlavně právě díky NHL. V Česku má hokej také silné zastoupení, tenis je ale mezi laiky rozšířenější, alespoň co se týče know-how. Proto se do něj chce Tetiva pustit – a na svou premiéru si loni dokonce pozval i legendární tenistku Martinu Navrátilovou, která technologii testovala.

„Když se člověk vidí, jde mu to mnohem více do hlavy, než když vám jen někdo říká, jak se to má udělat. Když je vše vizuální, je to velký rozdíl. Usnadní vám to nácvik techniky, pohybu. Tehdy by mi taková technologie určitě pomohla, všechno urychlí,“ řekla před rokem Navrátilová, když si upravenou tenisovou raketu s umístěným senzorem a headsetem zkoušela na pražské Štvanici. A CzechCrunch byl u toho.

Popeyes na Václaváku otevře hned vedle největšího konkurenta. Těšit se může i Brno

Slavný fastfoodový řetězec se bude nacházet v horní části pražského Václavského náměstí, která je nákupně čím dál zajímavější.

Filip HouskaFilip Houska

popeyes_1

Foto: Popeyes

Nabídka kuřecích pokrmů od Popeyes

0Zobrazit komentáře

Kdo by si pomyslel, že okolo smaženého kuřete bude takové haló. Na druhou stranu jde o kuře známého fastfoodového řetězce Popeyes – a ten má každou chvíli zamířit i do Česka. Lokální zástupci americké firmy, která proslula pro nabídku smažených kuřecích pochoutek s chutí tradiční lousianské kuchyně, dlouhodobě odmítali sdělit podrobnosti ohledně lokality a data otevření, teď ale pro CzechCrunch jeden detail prozrazují.

O příchodu Popeyes do Česka se ví již od konce minulého roku, kdy bylo oznámeno, že slavná americká síť s rychlým občerstvením na tuzemském trhu zprovozní několik svých restaurací. Respektive ne přímo ona, ale společnost Rex Concepts CEE, která je bude provozovat. Že šlo o velkou zprávu, potvrdil i zájem lidí, kteří vstup dalšího důležitého hráče na fastfoodovém poli – a silnou konkurenci pro McDonald’s, KFC nebo Burger King – vítali.

Dlouho ale nedočkavou veřejnost nechávala v napětí ohledně termínu otevření první pobočky a jejího místa. Jak Marko Blaževič, který má budování značky Popeyes ve střední a východní Evropě na starosti, následně potvrdil, řetězec nejprve vstoupí do Prahy, konkrétně na Václavské náměstí, tedy jednu z nejrušnějších lokalit metropole. A začaly dohady o tom, do jaké budovy budou fanoušci Popeyes chodit. Teď už je jasno.

První pobočka se otevře v historickém Domu módy, kde dosud sídlila pobočka Sberbank. „Bude to naše vlajková loď, vícepatrová sedmisetmetrová restaurace, tomu odpovídá i tato exkluzivní adresa. Již brzy ji rozsvítí naše ikonická oranžová barva,“ říká Blaževič pro CzechCrunch. Potvrzeno to bylo i ze strany Pražské správy nemovitostí pro server iDNES.cz, který se zprávou přišel jako první.

popeyes_1

Foto: Popeyes

Typická smažená kuřata od Popeyes

Nabídka smaženého kuřete značky Popeyes tak bude zákazníkům servírována z horní části Václavského náměstí, která se stává nákupně čím dál zajímavější, a to hlavně kvůli velké pobočce módního řetězce Primark, která se otevřela předloni v červnu. Vstup do Popeyes bude přímo z rohu ulice, tudíž získá dobrou visibilitu. Jen pár metrů pod restaurací se nachází pobočka KFC, jeho největší konkurence, co se sortimentu týče.

Neznámou ale zatím stále zůstavá termín otevření – zástupci uvádí nepříliš konkrétní „přelom září a října“ a odmítají sdělit přesný den. Ví se nicméně předpoklad, že do konce letošního roku by měly být na českém trhu v provozu čtyři restaurace. Vedle té zmíněné v Praze se dočkají také v Brně, a to prý už měsíc po oficiálním vstupu do Česka, a dále ve dvou dalších lokalitách, které zástupci neupřesňují.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

S ohlášeným vstupem se vcelku logicky nabízí otázka, jak Popeyes na českém trhu ovlivní silné postavení trojice zajetých fast foodů typu McDonald’s, Burger King a KFC. „Plány Popeyes, respektive Rex Concepts CEE, se zdají ambiciózní, takže očekávám, že se uchytí,“ řekl pro CzechCrunch Jan Gonda, šéf České asociace franšízingu.

„Minimálně v USA je Popeyes velice známý a je na úrovni ostatních velkých řetězců, které fungují i tady. Hlavní franšízant ale bude muset mít dostatek trpělivosti, kvalitní know-how a hlavně kapitál na expanzi. Jinak bude rozšíření složitější,“ doplnil. Jestli uchycení Popeyes v Česku dokáže vydláždit cestičku dalším známým fastfoodovým podnikům, které působí primárně v Americe (Five Guys, Arby’s či In-N-Out Burger), ukáže až čas.

popeyes_1-1

Foto: Popeyes

Restaurace fastfoodového řetězce Popeyes

mk_tk_roivenue

Přečtěte si takéČeský startup koupili Holanďané. Teď míří do USA a mění vedeníČeský startup koupili Holanďané, teď dál roste. Míří do Ameriky a mění své vedení

Klíčovým aspektem pro úspěch může být také fakt, kdo za Rex Concepts CEE stojí. Firma totiž patří investičnímu holdingu McWin, za nímž je Henry McGovern. Ten je ve světě známý jako zakladatel a bývalý dlouholetý šéf španělské společnosti AmRest, která do střední Evropy přivedla značky jako KFC, Burger King, Pizza Hut nebo Starbucks.

„Ať bude doba jakákoliv, vždy se lidé pracující v kancelářích a studenti budou muset stravovat. A protože ne všichni mají čas chodit do restaurací, možnost rychlého občerstvení bude stále využívána. Myslím, že hlavně mladí lidé mají systém fast foodu rádi, což mu dodává na síle. Ostatně stačí navštívit obchodní centra,“ dodává Gonda v reakci na možnou oblibu Popeyes v Česku.