Návrat legendárního exotického hrdiny. Princ z Persie bude nově obracet čas ve virtuální realitě
Princ z Persie se v popkultuře naposledy výrazně objevil v roce 2010, ztvárněn Jakem Gyllenhaalem ve stejnojmenném filmu. Primárně je však známý díky trilogiím her z 90. let a následně ze začátku milénia, které představily několik zajímavých herních mechanik. Ty se objeví také v novém titulu franšízy, tentokrát ovšem hráči budou exotický svět s nástrahami a obracením času moci navštívit mnohem bezprostředněji. Ubisoft totiž chystá Prince z Persie jako hru ve virtuální realitě pro únikový pokoj.
Počítačová hra s perským hrdinou původně vznikla v roce 1989, kdy si díky svému poutavému designu a zábavnému průběhu rychle vybudovala velké publikum. Následovaly ji dvě další hry, přičemž deset let od vydání prvního dílu bylo možné její svět poprvé procházet v trojrozměrném prostoru. Ještě výraznější pokrok ale přišel s novou trilogií, vydanou mezi lety 2003 a 2005.
Prince of Persia: The Sands of Time se dočkala nadšených recenzí a prohlášení, že se jedná o jednu z nejlepších her všech dob. Nabídla jak zajímavý příběh, tak velké množství překážek v komplexním prostoru vyžadujících přemýšlení i obratnost. Navíc představila zajímavou mechaniku obrácení, zpomalování a zastavování času, představující výhodu při soubojích a možnost napravit svou chybu.
Ve stejném duchu pokračovaly i další dvě hry, Warrior Within a The Two Thrones, které přinesly komplexnější příběh a výrazně temnější vyznění. Později vyšlo ještě několik dalších více či méně zajímavých her. V roce 2008 se vývojáři rozhodli vydat trochu jiným směrem a vytvořili reboot Prince of Persia obsahující skvělou animaci, která je schopná obstát i dnes.
O dva roky později dokonce vznikl film Princ z Persie: Písky času s rozpočtem 200 milionů dolarů a další díl hry s podtitulem Forgotten Sands doplňující děj trilogie z první poloviny dekády.