Nejdřív World of Warcraft hrál, teď z něj dělá velkolepé trailery. Podívejte se na epickou bitvu od Radima Zeifarta
Trailer Radima Zeifarta vyobrazuje nájezd na Black Temple
World of Warcraft je multiplayerová počítačová hra situovaná ve fantasy světě plném trollů, elfů, kouzel a epických bitev. Stojí také na hraně závislosti, a to i dnes, patnáct let po svém vydání, kdy se počty hráčů stále pohybují v řádu několika milionů. Díky tomu se před časem podařilo českému 3D grafikovi a fanouškovi hry Radimu Zeifartovi nabrat miliony zhlédnutí, když vytvořil krátký, ale propracovaný trailer. Nyní se vrací s ještě epičtějším pokračováním.
Také Zeifart, neboli Hurricane na YouTube, přiznává, že od hraní WoW se už mnoho let drží daleko. Sám měl s aspektem návykovosti problém a naprosté pohlcení hráčskou zkušeností mu ztěžovalo jiné činnosti. Paradoxně má důsledkem „abstinence“ dostatek času na to, aby vytvářel fanouškovské trailery. Za videem dlouhým necelé čtyři minuty totiž stojí stovky hodin mravenčí práce. Z kódu samotné hry, kterou nemusí ani spustit, nejdříve vyextrahuje 3D data map, textur, objektů a podobně.
„Jelikož všechno dostanu v dost nekvalitní podobě, musím to pak v grafických programech uhladit, dát do scén, nasvítit, vyrenderovat a přidat hudbu,“ vysvětluje osmadvacetiletý Zeifart. Hlavní rozdíl mezi jeho procesem tvorby traileru a klasickou filmovou produkcí tak spočívá v tom, že fanouškovské video využívá už existující grafické prvky. „Já je jenom zpracuji do atraktivnější tvorby,“ dodává.
Na jednu stranu se tedy jedná o poměrně jednoduchou záležitost, na druhou stranu ale kvalitní výsledek vyžaduje specifickou pozornost pro každý objekt. V tomto momentě se z koníčku stává poněkud nudná práce, jejíž smysl se objeví až za mnoha hodinách u počítače.
„Měsíce trávím jenom tím, že dávám dohromady jednotlivé detaily, musím na tom pracovat záběr po záběru, postavu po postavě. Teprve když mám vytvořenou první minutu videa, je vidět nějaká hodnota jinak celkem úmorné práce,“ líčí Zeifart, který se 3D grafikou také živí jako spoluzakladatel pražského studia NICE!. To se podílelo například na nedávné reklamě českého startupu Twisto a spolupracuje také s HBO, Cinestarem, Sazkou, Birellem či KPMG.