Nejistota v e-commerce je příležitost, ale i hrozba. O zkušenosti se na ShopCampu podělí šéfové Alzy či Zootu
Dění na e-commerce trhu byla v posledních měsících maximální jízda. Po uzavření obchodů vládním nařízením kvůli pandemii koronaviru lidé ve velkém začali nakupovat online, jedinečnou příležitost k posílení růstu byznysu však dokázali využít jen někteří.
„E-commerce v posledních měsících zažila de facto skokový růst. Tohle dynamické prostředí plné nejistoty může být pro jedny příležitost, pro druhé hrozba,“ popisuje Matěj Kapošváry ze společnosti Shopsys, která společně se Shoptetem pořádá konferenci ShopCamp a CzechCrunch je jejím mediálním partnerem.
„Prostřednictvím ShopCampu a přednášejících jak z nejvyšších pater české e-commerce, tak z řad samotných e-shopařů bychom rádi e-shopům pomohli s tím, aby ze současné situace co nejvíce vytěžily. Jsme také rádi, že se po pár měsících půstu bude moci e-commerce komunita zase potkat osobně,“ doplňuje Kapošváry.
Jedna z firem, která patří mezi vítěze koronavirové krize, je nepochybně například jednička tuzemské e-commerce. Alza jen v první polovině roku zdvojnásobila tempo svého růstu a tržby za šest měsíců meziročně navýšila o čtyři miliardy korun, což je stejný přírůstek jako za celý loňský rok.
Aby svůj růst Alza ještě posílila, do jejího představenstva k Aleši Zavoralovi a Tomáši Havrylukovi zasedl dosavadní obchodní ředitel Petr Bena, který je jedním z prvních potvrzených spíkrů na letošním ShopCampu.