Nejistota v e-commerce je příležitost, ale i hrozba. O zkušenosti se na ShopCampu podělí šéfové Alzy či Zootu
Dění na e-commerce trhu byla v posledních měsících maximální jízda. Po uzavření obchodů vládním nařízením kvůli pandemii koronaviru lidé ve velkém začali nakupovat online, jedinečnou příležitost k posílení růstu byznysu však dokázali využít jen někteří.
„E-commerce v posledních měsících zažila de facto skokový růst. Tohle dynamické prostředí plné nejistoty může být pro jedny příležitost, pro druhé hrozba,“ popisuje Matěj Kapošváry ze společnosti Shopsys, která společně se Shoptetem pořádá konferenci ShopCamp a CzechCrunch je jejím mediálním partnerem.
„Prostřednictvím ShopCampu a přednášejících jak z nejvyšších pater české e-commerce, tak z řad samotných e-shopařů bychom rádi e-shopům pomohli s tím, aby ze současné situace co nejvíce vytěžily. Jsme také rádi, že se po pár měsících půstu bude moci e-commerce komunita zase potkat osobně,“ doplňuje Kapošváry.
Jedna z firem, která patří mezi vítěze koronavirové krize, je nepochybně například jednička tuzemské e-commerce. Alza jen v první polovině roku zdvojnásobila tempo svého růstu a tržby za šest měsíců meziročně navýšila o čtyři miliardy korun, což je stejný přírůstek jako za celý loňský rok.
Aby svůj růst Alza ještě posílila, do jejího představenstva k Aleši Zavoralovi a Tomáši Havrylukovi zasedl dosavadní obchodní ředitel Petr Bena, který je jedním z prvních potvrzených spíkrů na letošním ShopCampu.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsO své know-how se na konferenci dále podělí například Milan Polák, spoluzakladatel úspěšného módního e-shopu Different, jehož tržby se pohybují kolem 100 milionů korun a od svých začátků je v černých číslech. Teď na něj navíc čeká další výzva, s Differentem nedávno své síly spojil Zoot a Polák oba tyto e-shopy vede.
Účast dále přislíbili například Matez Jindra a Honza Páv z výzkumné agentury Makevision, odborník na SEO Pavel Ungr či Stanislav Háša, vedoucí katedry managementu VŠE, který firmám pomáhá s řízením, což je pro mnoho e-shopů zejména při růstu kamenem úrazu.
Letošní ročník ShopCampu, který se bude konat ve čtvrtek 10. září již tradičně v prostorách Fakulty architektury ČVUT na pražských Dejvicích, však proběhne o trochu jinak, a kromě klasického offline eventu se ve větší míře přesune také do online světa.
Offline část konference je určena hlavně pro majitele a přímé zaměstnance e-shopů, kteří mají vstup na akci zdarma. Počet míst je však omezen a šanci získat bezplatný vstup mají zájemci pouze do 30. června.
Ostatní zájemci si mohou vstupenky koupit, nebo sledovat ShopCamp online, který nabídne stream přednášek, možnosti klást otázky, diskuze s přednášejícími či další rozhovory. Online bude dostupný zdarma pro úplně všechny registrované, přičemž registrace budou probíhat až do září.