Nejistota v e-commerce je příležitost, ale i hrozba. O zkušenosti se na ShopCampu podělí šéfové Alzy či Zootu

Peter BrejčákPeter Brejčák

milan-polak-zoot2-min

Foto: Ivan Mladenov/Zoot

Milan Polák, spoluzakladatel módního e-shopu Different a šéf Zootu

0Zobrazit komentáře

Dění na e-commerce trhu byla v posledních měsících maximální jízda. Po uzavření obchodů vládním nařízením kvůli pandemii koronaviru lidé ve velkém začali nakupovat online, jedinečnou příležitost k posílení růstu byznysu však dokázali využít jen někteří.

„E-commerce v posledních měsících zažila de facto skokový růst. Tohle dynamické prostředí plné nejistoty může být pro jedny příležitost, pro druhé hrozba,“ popisuje Matěj Kapošváry ze společnosti Shopsys, která společně se Shoptetem pořádá konferenci ShopCamp a CzechCrunch je jejím mediálním partnerem.

„Prostřednictvím ShopCampu a přednášejících jak z nejvyšších pater české e-commerce, tak z řad samotných e-shopařů bychom rádi e-shopům pomohli s tím, aby ze současné situace co nejvíce vytěžily. Jsme také rádi, že se po pár měsících půstu bude moci e-commerce komunita zase potkat osobně,“ doplňuje Kapošváry.

petr-bena

Foto: Alza

Obchodní ředitel Petr Bena je novým místopředsedou Alzy

Jedna z firem, která patří mezi vítěze koronavirové krize, je nepochybně například jednička tuzemské e-commerce. Alza jen v první polovině roku zdvojnásobila tempo svého růstu a tržby za šest měsíců meziročně navýšila o čtyři miliardy korun, což je stejný přírůstek jako za celý loňský rok.

Aby svůj růst Alza ještě posílila, do jejího představenstva k Aleši Zavoralovi a Tomáši Havrylukovi zasedl dosavadní obchodní ředitel Petr Bena, který je jedním z prvních potvrzených spíkrů na letošním ShopCampu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

O své know-how se na konferenci dále podělí například Milan Polák, spoluzakladatel úspěšného módního e-shopu Different, jehož tržby se pohybují kolem 100 milionů korun a od svých začátků je v černých číslech. Teď na něj navíc čeká další výzva, s Differentem nedávno své síly spojil Zoot a Polák oba tyto e-shopy vede.

Účast dále přislíbili například Matez Jindra a Honza Páv z výzkumné agentury Makevision, odborník na SEO Pavel Ungr či Stanislav Háša, vedoucí katedry managementu VŠE, který firmám pomáhá s řízením, což je pro mnoho e-shopů zejména při růstu kamenem úrazu.

milan-polak3

Foto: Zoot

Milan Polák, spoluzakladatel módního e-shopu Different a šéf Zootu

Letošní ročník ShopCampu, který se bude konat ve čtvrtek 10. září již tradičně v prostorách Fakulty architektury ČVUT na pražských Dejvicích, však proběhne o trochu jinak, a kromě klasického offline eventu se ve větší míře přesune také do online světa.

Offline část konference je určena hlavně pro majitele a přímé zaměstnance e-shopů, kteří mají vstup na akci zdarma. Počet míst je však omezen a šanci získat bezplatný vstup mají zájemci pouze do 30. června.

Ostatní zájemci si mohou vstupenky koupit, nebo sledovat ShopCamp online, který nabídne stream přednášek, možnosti klást otázky, diskuze s přednášejícími či další rozhovory. Online bude dostupný zdarma pro úplně všechny registrované, přičemž registrace budou probíhat až do září.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Tam, kde se setkávají kreativci. V centru Brna se otevře nový hub Kumst, který nabídne ateliéry i coworking

Jiří SvobodaJiří Svoboda

kumst_vizualizace_8

Foto: JIC

Nový kreativní hub vyroste v Brně ve funkcionalistické budově na Údolní 19

0Zobrazit komentáře

S koncepty sdílených kanceláří, ateliérů a společných pracovních prostorů se v posledních letech roztrhl pytel a svědkem toho může být i moravská metropole. Pod taktovkou Jihomoravského inovačního centra nyní v Brně vznikne kreativní hub Kumst, který má za cíl propojit zejména profesionály napříč kreativními odvětvími.

Vše vzniká ve funkcionalistické budově na adrese Údolní 19 v samém centru Brna, kterou do roku 2016 využívala Fakulta výtvarných umění VUT. Zájemcům po právě dobíhající rekonstrukci nabídne nejen samostatná pracovní místa v coworkingovém prostoru, ale i celé kanceláře, ateliéry nebo zasedací a přednáškové místnosti.

Jako jeden z cílů deklaruje JIC vytvoření silné komunity kreativních profesionálů. Své uplatnění v něm tak najdou například tvůrci hudby, filmů, her, audia nebo architekti, designéři, módní návrháři či vývojáři. V plánu jsou také vzdělávací akce, vernisáže, nebo možnosti konzultací.

kumst_vizualizace_6

Foto: JIC

Kumst nabídne i přednáškový sál

„Chceme v Kumstu podpořit i profesionály z kreativních průmyslů, aby mohli dál svobodně tvořit, zároveň se tím dobře uživili a přinášeli přidanou hodnotu dalším,“ vysvětluje hlavní účel hubu ředitel JIC Petr Chládek.

Záměr vybudovat v Brně centrum pro kreativní a kulturní průmysly už vznikl prý před více než deseti lety. Byli mu nakloněni i brněnští zastupitelé a původní lokací se měla stát bývala Káznice v ulici Cejl. Ovšem několik let trvající diskuze a průtahy nakonec vedly k návrhu pilotního projektu kreativního hubu právě na Údolní 19.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Kumst se otevře v testovacím provozu letos v říjnu, nicméně už od srpna bude možné se do prostorů přijít podívat. Ostrý provoz se vším všudy pak JIC plánuje na příští rok. Ceny za pronájem jednotlivých prostorů zveřejní JIC během léta.

kumst_vizualizace_5

Foto: JIC

Kumst využije i funcionalistické architektury z roku 1929

kumst_vizualizace_1

Foto: JIC

Prostor má sloužit jako multifunkčí hub