Nejlehčí pracovní notebook i odolné školní počítače. Asus v Česku šlape do výbavy pro firmy a instituce

Mnoho firem muselo v pandemii poskytnout zařízení pro práci z domova. Dnes jsou díky tomu ve firmách notebooky často standardní výbavou.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

asus-expertbook

Foto: Asus

Asus ExpertBook B9 patří k nejlehčím byznysovým notebookům na trhu

Čtečka otisků prstu pro snadné přihlášení, speciální touchpad, díky kterému můžete mít i na malém notebooku plnohodnotnou numerickou klávesnici, vysoce odolný počítač pro nejmenší školáky, ale také nejlehčí notebook pro podnikatele. Právě to jsou produkty, kterými v Česku oslovuje stále více komerčních zákazníků společnost Asus. Původem tchajwanská firma si udělala jméno ve spotřební elektronice či herních počítačích a teď své technologie nabízí i firmám, školám nebo státní správě.

Do rozjezdu komerční divize, v jejíž nabídce je celá řada stolních počítačů, notebooků i takzvaných all-in-one řešení pro různé způsoby užití, se Asus v Česku pustil těsně před začátkem pandemie. Byť i on sám řešil například problémy s nedostatkem některých dílů, celé pandemické období se nakonec ukázalo jako velká příležitost. „Všichni najednou přecházeli z kanceláří na práci z domova a potřebovali vybavení,“ popisuje Petr Ondráš, který má v Asusu firemní divizi na starosti.

V prvních měsících pandemie tak enormním způsobem narostly zejména prodeje notebooků. „Mnoho firem včetně velkých bank a státní správy muselo svým zaměstnancům neprodleně poskytnout zařízení, na nichž by mohli pracovat z domova, protože většinou měli stolní počítače. Dnes už jsou díky tomu ve firmách notebooky často standardní výbavou,“ říká Ondráš. Firmy zároveň začaly řešit specifickou výbavu notebooků a zvyšovala se poptávka po kompaktnějších modelech, které mohou lidé každý den nosit do práce.

Kvůli pohodlnější práci na větším displeji a numerické klávesnici totiž firmy často volily velké patnáctipalcové notebooky. Ty však pro časté přenášení kvůli své hmotnosti a rozměrům nejsou vhodné, a tak Asus přišel s unikátním řešením v podobě numerické klávesnice s LED podsvícením integrované přímo do touchpadu. NumberPad slouží jak k ovládání kurzoru, tak jako plnohodnotná numerická klávesnice a Asus je díky němu schopen ji nabídnout jako jediný výrobce i v kompaktnějších 13palcových nebo 14palcových modelech.

asus3

Foto: Asus

Asus integroval numerickou klávesnici přímo do touchpadu svých notebooků

Z přenositelnosti a kompaktních rozměrů se stalo ve firmách zásadní téma, a tak šel Asus ještě dál. S využitím speciální konstrukce ze slitiny hořčíku a lithia dokázal vyrobit jeden z nejlehčích byznysových notebooků na trhu. Jedná se o výkonný model ExpertBook B9, který má 14palcový displej a nechybí mu ani svítící numerická klávesnice v touchpadu, ale přitom váží s menší baterií jen necelých 900 gramů. Nechybí mu ani integrována čtečka otisku prstů, kterou Asus nabízí také v dalších noteboocích. Pro vyšší zabezpečení firma nabízí také čip TPM 2.0.

Již standardem jsou integrované kamery potřebné pro online schůzky a Asus k nim přidal i technologii pro potlačování okolního hluku. Jedná se o softwarové řešení, které běží na pozadí a odfiltrovává například při videohovorech okolní ruchy. Výsledkem je, že druhá strana neslyší prakticky nic, co se kolem vás v místnosti děje, aniž byste na to museli mít další speciální vybavení. „Při testování se nám lidé stále omlouvali, že jim třeba vzadu křičí dítě, ale my nic neslyšeli,“ usmívá se Ondráš.

Cílem Asusu je v komerčním sektoru nabídnout řešení pro všechny druhy činností, ať už jde o firmy, vzdělávací instituce, státní správu, nebo třeba zdravotnictví, a stát se v Česku do tří let jedním ze tří největších hráčů v této oblasti. Oproti klasickým spotřebním produktům je u komerčních počítačů či notebooků důležité, že mají delší životní cyklus. Firmy o tisících zaměstnanců je totiž mění postupně, a tak se i produkty ve firemní nabídce Asusu mění pozvolněji, než je běžné u spotřební elektroniky, kde přichází nové modely klidně několikrát do roka.

asus2

Foto: Asus

Počítače Asus mají ve firmách široké možnosti užití

„Kdyby měly firmy nakupovat každých pár měsíců úplně jiné modely, jejich IT oddělení by se z toho zbláznilo. Máme ale řešení i pro menší živnostníky, startupy nebo různé instituce, jak co se týče ceny, tak i výkonu a funkcí,“ říká ředitel komerční divize Asusu, který nabízí i počítače, u nichž je možné snadno měnit vnitřnosti, nebo vysoce odolné notebooky s pogumovaným tělem, které jsou vhodné pro nejmenší školáky. Jsou odolné proti pádu i polití, a navíc mají antibakteriální klávesnici, což je šikovná vlastnost nejen během pandemie.

Se svými komerčními produkty teď míří Asus také na Slovensko a věří, že se mu i na našem trhu podaří navázat na úspěchy v herním světě a obecně na trhu s klasickými notebooky. „Lidé nás často znají třeba z herního světa a mnoho z těch mladých lidí, kteří s námi hráli hry, teď nastupují do pozice šéfů IT i celých firem a přenášejí si osobní zkušenost s našimi technologiemi. Chceme s nimi teď naplno prorazit i ve firemním sektoru,“ dodává Petr Ondráš.

Partnerem článku je společnost Asus. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.

Česká spořitelna rozběhla investice do startupů. Na Bootcampu jim ukáže, kde dělají největší chyby

Startupy do detailu popisují technické vlastnosti, ale zapomínají na přínos pro zákazníka. Seed Starter to chce změnit v rámci dvoudenního Bootcampu.

Peter BrejčákPeter Brejčák

jiri-skopovy-01-min

Foto: Seed Starter

Jiří Skopový, lídr programu Seed Starter

Česká spořitelna se naplno pustila do podpory startupů a přes svůj investiční fond Seed Starter jen od začátku roku informovala o investici už do tří firem. Tím se ovšem nezastavuje a hledá další, přičemž nadějným podnikatelům otevřela možnost přihlásit se do Startup Bootcampů, v nichž jim zdarma nabídne dva dny intenzivních tréninků.

„Startup Bootcamp jsme nadesignovali tak, aby nadějné podnikatele zasáhl a pomohl jim najít odpovědi na základní otázky jako: Měl bych dát výpověď a začít podnikat? Je můj nápad opravdu tak brilantní, jak mi kamarádi říkají?“ popisuje Jiří Skopový, lídr programu Seed Starter s tím, že banka se v rámci těchto aktivit zaměřuje hlavně na dlouhodobou udržitelnost startupů.

„Chceme, aby se z nich staly korporace, protože startupy s největším potenciálem se jimi v dobrém slova smyslu dříve či později stanou,“ pokračuje Skopový. Bootcamp je otevřený pro všechny podnikatele, kteří přinesou jasné vylepšení anebo rozšíření služeb a produktů, které banka nabízí svým klientům a budou pro ni zároveň představovat další obchodní příležitosti. Nemusí jít přitom jen o projekty působící ve finančních technologiích.

Konkrétnější představu mohou nabídnout projekty, které Seed Starter podpořil. Před necelými dvěma lety fond vstoupil do Investownu, který drobným investorům otevírá možnost investovat do nemovitostí, loni následovalo Signi s elektronickými podpisy a v posledních měsících pak šlo o PalmApp, jež umožňuje vyplácet výplaty kdykoliv v měsíci, platformu pro automatizaci účetnictví Wflow.com a o Rekenber s řešením pro co nejefektivnější začlenění dlužníků a lidí v insolvenci zpátky do ekonomického života.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Bootcamp můžu jenom doporučit, pomohlo nám to nastavit základy. To, že jsme celý projekt díky workshopu posunuli o několik úrovní dál, nám výrazně pomohlo k získání investice,“ komentuje svou zkušenost Alan Pock, spoluzakladatel a ředitel Investownu.

První z letošních čtyř Startup Bootcampů se uskuteční 25. a 26. dubna, uzávěrka přihlášek je 4. dubna. Program a přednášky mentorů se zaměří například na nejčastější chyby startupů, value propozici, budování strategie značky a škálování, obchodní dovednosti či marketing. Startupisté totiž velmi často do detailu popisují technické vlastnosti produktu a využité technologie, ale zapomínají na přínos pro zákazníka, který je pro úspěch startupu klíčový.

pruvodce boxed

Přečtěte si takéJak se vyznat v nemovitostech? Je tu realitní speciálCeny nemovitostí letí s úroky vzhůru. Jak se v tom vyznat? A vyplatí se byt koupit, nebo pronajmout? Je tu realitní speciál

„Pozornost soustředěná na produkt samotný v naprosté většině případů vede pouze ke krátkodobému naplnění cílů. Je zřejmé, že pro vytvoření konkurenceschopné značky je nutné znát svůj trh a umět si namodelovat typického zákazníka. A pak nebýt nudní. Mít odvahu se komunikačně odlišit bývá u startupů zásadní problém. Ale tady platí, že když jste nudní, nic vám nepomůže,“ zdůrazňuje časté úskalí jeden z mentorů programu a zakladatel konzultační firmy Unicorn Attacks Milan Šemelák.

„Když nadšení startupů podpoříme expertizou, zkušenostmi a know-how hned na začátku, výrazně tím zvyšujeme šanci využít jejich potenciál. Zaměřujeme se na projekty s long-game vizí, chceme zkrátka rozvíjet projekty, které tu budou i za 200 let. Stejně jako Česká spořitelna,“ uzavírá Skopový.

Partnerem článku a celého CzechCrunche je Seed Starter. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.