Nejlepší kontaktní centrum? Takové, které vůbec nepotřebujete, hlásí český Born Digital
Startup nedávno prošel akceleračním programem od Googlu jako jediný český zástupce. S jeho podporou se chystá dobýt Velkou Británii i Spojené státy.
Projekt Born Digital vznikl před třemi lety s jednoznačným záměrem – pomocí hlasové umělé inteligence automatizovat zákaznické linky například mobilních operátorů, bank či třeba hasičů, aby se mohly popasovat s nedostatkem lidí a obecně dokázaly pracovat efektivněji. Postupně se ale startup od automatizace přesunul spíš do oblasti prevence, aby lidé vůbec nemuseli na tyto linky volat. V letošním roce nadále posiluje svoji zahraniční stopu a šlápnout do toho chce ještě více – díky akceleraci od Googlu, ale také plánovanému investičnímu kolu.
Co vůbec prevence v kontaktních centrech znamená? „Naše krédo je jednoduché, nejlepší kontaktní centrum poznáte podle toho, že zákazník jej ani nemá důvod kontaktovat. Jako zákazník si totiž kupuji službu a chci, aby fungovala perfektně, nemám zájem trávit čas řešením něčeho na call centru. A to bez ohledu na to, jak je služba dobrá,“ vysvětluje pro CzechCrunch ředitel Born Digital Tomáš Malovec.
Platforma tak nyní pomáhá firmám porozumět tomu, proč je jejich zákazníci kontaktují. A učí je používat tato data ke zlepšování svých produktů. Na základě neuronových sítí analyzuje předešlou komunikaci a ve formě dashboardů ukazuje nejčastější problémy, které zákazníci řeší. „Jinými slovy klientům dáme přesná data o tom, co mají změnit ve svých produktech nebo procesech, aby fungovaly lépe a zákazníci je neměli důvod kontaktovat,“ říká Malovec.
Firma vznikla jako spin-off české společnosti GoodAI, kterou zakládal Slovák Marek Rosa. Ta se dlouhodobě věnuje výzkumu s cílem vytvořit takzvanou všeobecnou umělou inteligenci, která by byla schopná sama se učit, „přemýšlet“ a fungovat nezávisle na lidech. Jako jeden z vedlejších produktů vznikl také chatbot schopný věrohodně komunikovat v češtině a slovenštině, což se u klientů ukázalo jako požadované řešení.
„V GoodAI se ale chtěli nadále zabývat technologickým výzkumem a ne consultingem. Tak vznikl nápad udělat spin-off startupu, který by se zaměřoval čistě na automatizaci lidské konverzace,“ popsal pro CzechCrunch před dvěma lety Malovec, který Born Digital spoluzakládal.
Následně se však ukázalo, že firmy mají mnohem větší zájem o konverzační asistenty, kteří by místo textu dokázali mluvit, což se pro startup stalo hlavním jádrem a zaměřil se na hlasová řešení. Born Digital v této oblasti tak v technologickém vývoji začínal úplně od nuly a na českém a slovenském trhu byl prvním, kdo takový produkt představil. „Bylo to průkopnické řešení a většina firem nám vůbec nevěřila, že to může fungovat,“ popsal Malovec.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.