Nejsme běžná affiliate síť, ale technologická firma, hlásí eHUB. Loni svým klientům přinesl přes 300 tisíc objednávek
Až loňský rok velkým firmám naplno ukázal, že by měly pořádně řešit své aktivity na internetu. Kvůli pandemii koronaviru začaly online nakupovat nové skupiny zákazníků, jež se do té doby e-shopům víceméně vyhýbaly. I díky těmto faktorům loni tuzemská e-commerce dosáhla v obratu na téměř 200 miliard korun a na maloobchodu se podílí už ze 16 procent.
Trend nakupování na internetu logicky pomáhá i navazujícím službám, mezi něž patří tuzemská affiliate síť eHUB. Ta loni zaznamenala nejlepší rok ve své desetileté historii, když meziročně zvýšila počet registrovaných partnerů o 73 procent na 5 333, objem vyplacených provizí navýšila o 180 procent a přivedený obrat svým inzerentům zvýšila o 136 procent na 400 milionů korun.
„Zrovna náš typ byznysu má tu výhodu, že se dá poměrně jednoduše dělat remote,“ pochvaluje si spolumajitel Milan Pichlík pro CzechCrunch s tím, že i když firma od loňského jara pracuje mimo kancelář, počet členů týmu se díky růstu byznysu za rok zdvojnásobil. Pozitivně přitom hodnotí i vývoj na celém trhu.
„Je to někdy k neuvěření, že pro spoustu obrovských firem byl až rok 2020 signálem, že se mají onlinu věnovat daleko více než doposud. Což je dobře pro celý online byznys jako takový,“ říká osmadvacetiletý podnikatel.
„Asi hlavním důvodem je příliv nových lidí do onlinu, kteří by na internetu nikdy předtím nic nekoupili. Rok 2020 byl pro ně zlomový. Vidím to na svých rodičích, kterým je nad šedesát, ještě v roce 2019 by si online skoro nic nekoupili. Když už něco nutně potřebovali, tak jsem to musel řešit já. Dnes? Několik nákupů měsíčně úplně bez problémů,“ vypráví Pichlík.
Pro samotný eHUB však v loňském roce nebyla růstová jen oblast e-commerce. I když e-shopy tvoří většinu jeho klientů, za zmínku podle zakladatele firmy stojí také finanční segment. Navzdory tomu, že je affiliate marketing proslulý spíše lichvářskými půjčkami, vidí Pichlík na trhu pozitivní trend.
Jiný způsob marketingu začínají využívat seriózní společnosti nabízející bankovní konta, životní pojištění nebo například hypotéky. Finanční vertikála affiliate byznysu je však poměrně specifická a technicky náročná, protože klienti vyžadují spoustu věcí na míru. Nejen kvůli legislativě a regulacím přitom může být i jen implementace jednoduchých měřících kódů prací na měsíce s nejistým výsledkem.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.