Největší evropská investice do menstruačních kalhotek je z Česka. Snuggs získávají 40 milionů korun
Ve startupu Snuggs počítají jedině s násobky. Když v roce 2019 spoluzakladatelé Linda Šejdová a Tomáš Zahradník přilákali první investici, bylo to jen pár měsíců po uvedení speciálních menstruačních kalhotek na trh a její výše dosahovala osmi milionů korun. Právě teď, zhruba o dva roky později, získávají rovnou 40 milionů korun. S původními investory Nation 1 a Martinem Rozhoněm se spojila ještě investiční skupina Wood & Company. „Je to vůbec největší investice do menstruačních kalhotek v Evropě,“ hlásí Snuggs.
„Investiční skupina Wood & Co. má největší zkušenosti s financováním, nákupem a prodejem společností v regionu střední a východní Evropy a mají bohaté zkušenosti v oblasti výroby, zdravotnictví či retailu. Takového partnera chcete mít v krátkodobém i dlouhodobém horizontu. Sledujeme také sílící trend, kdy si silné značky s velkou zákaznickou bází chodí pro kapitál na burzu. I v tomto ohledu se může jednou naše partnerství zúročit,“ říká Zahradník.
Než se tak stane, spolu se Šejdovou rovnou hlásí, že začínají pracovat na další investici v rámci kola označovaného jako Series A. Ta má přijít příští rok a tady hodlají zase násobit. Očekávají totiž částku ve vyšších jednotkách milionů eur, tedy stovkách milionů korun. Kolo by přitom měli vést investoři ze zahraničí, ale Šejdová a Zahradník ještě nechávají dveře otevřené pro případné zájemce z tuzemska.
Letos tržby dvojnásobné. Příští rok znovu
Snuggs ovšem pracují i na dalších frontách. Pokud se lidem doteď menstruační kalhotky zdály lidem sebemíň sexy, ať už co se týče byznysového světa, nebo jakékoliv jiné oblasti, ve Snuggs jim začali dokazovat opak už během prvních týdnů po uvedení. Zájem o speciální spodní prádlo z nanovláken, které nahrazuje vložky a tampony, byl takový, že během 21 dní prodeje si zákaznice koupily 1 500 nezvyklých menstruačních pomůcek.
V rámci prvního roku fungování značka Snuggs dosáhla na tržby ve výši 19 milionů korun. Kalhotky se dostaly na e-shopy Pilulka.cz, Econea, Zoot, Rohlik.cz i Mall.cz a později i třeba do sítě drogerií DM. Rok 2020 nakonec firma zakončila s tržbami blížícími se 100 milionům korun a prodala 140 tisíc kusů svého spodního prádla.