Není tu nic, ale může být cokoliv. Virtuplex v Bratislavě otevírá největší komerční VR halu na světě
Česká firma se specializací na virtuální realitu expanduje na Slovensko a už se chystá vkročit také do Velké Británie.
Virtuální realita proniká nejen do obývacích pokojů, ale také do velkých průmyslových hal. V nich společnosti, jako je český Virtuplex, mohou stavět domy, hotely i celé čtvrti. Nebo třeba vzít člověka na procházku po Měsíci. Podobné virtuální radovánky si budou moci zákazníci vychutnat také v obří hale, kterou Virtuplex nově otevírá v Bratislavě.
Podobně jako pro celou řadu jiných podniků, i pro Virtuplex, který funguje již čtvrtým rokem, znamenala pandemie koronaviru komplikace. Přesto se společnosti v loňském roce podařilo překonat v obratech metu jednoho milionu eur, tedy přibližně 24,5 milionu korun. „V letošním roce je situace opět komplikovaná, nicméně o to více je potřeba technologií zefektivňujících a zrychlujících projekty, a proto bychom chtěli dosáhnout růstu v řádech desítek procent oproti loňskému roku,“ říká Michael Sidó, marketingový manažer společnosti.
Expanze na nový trh je tak součástí strategického plánu firmy, které neustále roste zákaznická základna. „Chtěli jsme jít naproti našim klientům, kteří působí nejen na slovenském trhu,” říká spoluzakladatel Virtuplexu Pavel Novák. Právě on bude mít na starosti dočasné vedení slovenské pobočky sídlící v administrativním centru Squarebizz v městské části Bratislava-Bory.
Virtuplex se v Praze soustředí především na klienty z oblasti nemovitostí, jako je Penta Real Estate, YIT či Crestyl. Pro ně v hale v Horních Počernicích již virtuálně „vyrostl“ například OD Máj, rekonstruovaný InterContinental či revitalizované Masarykovo nádraží. A na podobnou klientelu se chce Virtuplex zaměřovat také v Bratislavě.
„Virtuální realita pro mě představuje unikátní způsob, jak přiblížit zákazníkům zážitek z navrženého prostoru. Díky možnosti volného pohybu ve virtuálním dvojčeti budovy navnímá zákazník mnohem lépe kompozici jednotlivých místností, jejich velikost, použití materiálů i konečný design,“ říká obchodní ředitel slovenské pobočky Virtuplexu Martin Mihalec.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs
Klienty Virtuplexu jsou však i další společnosti, jako je například Škoda Auto, Česká Spořitelna či Procter & Gamble. Mimo budov či projektů z oblasti retailu v minulosti společnost zprostředkovala například také prohlídku vojenské základny či procházku po Měsíci. Na této mimoplanetární tůře bylo možné obdivovat i virtuální návrh hvězdné základy od vesmírného architekta Tomáše Rouska, který také navrhnul prostory nově otevřené bratislavské pobočky.
Ta je se svými 700 metry o 100 metrů větší než hala v Praze a dle slov zástupců Virtuplexu se jedná o největší komerčně dostupný prostor pro volný pohyb ve VR na světě. Pobočka je vybavena nejmodernějšími technologiemi, přičemž její realizace si vyžádala investici v řádech milionů korun.
„Díky rozloze haly si zákazník vše může prohlédnout ve velikosti 1:1. Případné nedostatky návrhu je díky tomu možné odladit s architektem ještě předtím, než se přistoupí k samotné stavbě. A díky tomu ušetřit čas i peníze, které by jinak klient do případných oprav investoval. Zároveň je virtuální realita skvělý nástroj pro prezentaci projektu investorům, budoucím nájemcům a dalším klíčovým hráčům,” dodává Mihalec.
Virtuplex však Bratislavou nekončí. V současné době má již v plánu expandovat i do Velké Británie, přičemž se chce i nadále primárně zaměřovat na B2B zákazníky. Na velký VR park pro veřejnost si tak ještě musíme chvilku počkat.