Netflix chce dobýt také herní svět. Oficiálně oznámil, že začne nabízet hry, konkurovat bude i Applu
Netflix v době loňské globální karantény zažil jedno ze svých nejsilnějších období, posledních pár čtvrtletí ale charakterizuje přesně opačná tendence. Streamovací gigant vcelku přesně dosáhl na konzervativní očekávání nových předplatitelů i příjmů a nenaplnil odhadovaný zisk na akcii. Růst plánuje zase zvýšit jak atraktivním novým obsahem, tak zařazením her, které právě oficiálně potvrdil. Uživatelé k nim mají dostat přístup bez navýšení ceny předplatného.
Netflix si mezi letošním dubnem a červnem připsal pouze 1,54 milionu nových předplatitelů po celém světě. Druhé čtvrtletí v roce bývá z hlediska získávání uživatelů streamovací služby typicky pomalejší, takto nízká čísla ale Netflix nezažil už déle než pět let. Za stejné období loni se navíc jeho publikum rozrostlo o deset milionů domácností, což výrazně překonalo i optimističtější odhady.
Srovnání s rokem 2020 přitom zcela zkresluje aktuální výsledky a zároveň je do velké míry vysvětluje. Nástup pandemie, byť bezesporu nežádoucí, pro mnoho internetových firem jednoduše znamenal velký boom. Na Netflix se obrátily miliony lidí hledajících zábavu doma, díky čemuž streamovací služba jen za prvních šest měsíců nabrala stejné množství nových předplatitelů jako za celý předchozí rok.
Její vedení nicméně už tehdy upozorňovalo, že dříve nebo později bude následovat zásadní zpomalení, které právě teď probíhá. „Pandemie v našem růstu způsobila neobvyklé výkyvy a zkresluje meziroční srovnání, protože v prvních měsících covidu došlo k prudkému nárůstu uživatelů,“ stojí v dopise akcionářům. V důsledku nepřesvědčivých výsledků se hodnota akcií Netflixu v rámci obchodování po uzavření trhů nakrátko snížila až o 4 %.
V konkrétní řeči čísel tedy hovoříme o již zmíněném počtu 1,54 milionu nových předplatitelů, přičemž analytici ze Street Account očekávali ještě méně, jen 1,19 milionu. V příjmech vykázal Netflix za poslední kvartál 7,34 miliardy dolarů proti očekávaným 7,32 miliardy dolarů. Analýza od společnosti Refinitiv však naopak očekávala vyšší zisk na akcii, místo 3,16 dolaru ale zůstal těsně pod hranicí 3 dolarů.
Zmíněný propad akcií, který ovšem trval jen krátkou chvíli, způsobil hlavně právě nenaplněný odhad zisku na akcii, typicky považovaný na jeden z primárních indikátorů stavu byznysu společnosti. Ohlášené výsledky Netflixu se ale dá interpretovat i pozitivně. Meziročně, tedy i ve srovnání se skvělým druhým čtvrtletím roku 2020, firma svoje příjmy zvýšila o 19 %. Neustále také stoupá celkový počet předplatitelů, nyní dosahující už 209 milionů, dvojnásobku nejbližšího konkurenta Disney+.