Nová husitská hra láká trailerem i českým dabingem. 1428: Shadows over Silesia je takový středověký Fallout, říká autor
Česká hra 1428: Shadows over Silesia slibuje příběh se silnou atmosférou
Píše se rok 1428, kazatelé i kacíři prorokují zkázu světa a kališnická vojska táhnou do Slezska. V české akční adventuře 1428: Shadows over Silesia se do něj vydáte i vy. Podstoupíte obtížné souboje, vyřešíte náročné hádanky a odhalíte hrozivá tajemství. To vše v temných kulisách středověku s nádechem fantastična, v působivě stylizované grafice, a dokonce za doprovodu českého dabingu.
Stíny nad Slezskem, jak zní v překladu název připravované hry, jsou dílem studia KUBI Games. Jenže stejně jako v případě nedávno představeného českého sci-fi experimentu Afterglitch je i husitská hra ve skutečnosti takříkajíc „one man show“. Brněnský programátor Petr Kubíček ji s občasnou výpomocí externích spolupracovníků tvoří už druhým rokem a nyní svůj titul uvádí oficiálním trailerem, který ohlašuje vydání už příští rok.
Trailer láká na dobrodružství zasazené do dobových kulis zemí Koruny české v čase husitských válek, ke kterým ale přidává porci temného fantasy. Hra totiž nebude dějepisným exkurzem do pozdního středověku, ale po vzoru televizního zpracování Písně ledu a ohně nebo knih Andrzeje Sapkowského – autora nejen Zaklínače, ale i trojice historických fantasy knížek z husitského období – mísí realistické pojetí s tím nadpřirozeným.
„Celý nápad vznikl, když jsem dočetl husitskou trilogii od Sapkowského. A tou dobou se vysílala i Hra o trůny,“ prozrazuje inspiraci Petr Kubíček. Populární seriál s nepopulárním koncem například pomohl s představami o vizuální stránce hry, která volí silnou stylizaci s působivou hrou kontrastujících světel a stínů. „Právě na tu jsem nejvíce hrdý, dělá některé scény opravdu krásně atmosférické,“ říká vývojář, jehož slova podporují i záběry z traileru.
Autor navíc ujišťuje, že zmíněný seriál i knihy jsou jen inspirací a 1428: Shadows over Silesia si zachová originální přístup. „Ačkoliv ve hře najdete i některé popkulturní odkazy. Nejen na tato dvě díla, ale i na další hry, filmy a seriály,“ dodává. Současně se ale hráči nemusí bát, že by fantastické prvky zcela přebily lákavý základ divokého období českých dějin.