Nový prohlížeč Brave umí efektivně blokovat reklamy a přitom platí tvůrcům obsahu

Jiří SvobodaJiří Svoboda

brave – web
0Zobrazit komentáře

Od doby, co se na internetu objevily nejrůznější pluginy pro blokaci reklam, jsou lidé rozděleni na dva tábory – ti, co blokaci podporují a ti, co jsou proti ní. Obě strany v zásadě mají relevantní argumenty a proto se těžko hledá řešení – to by mohl nabídnout nový prohlížeč s názvem Brave. Tým v čele z bývalým CEO Mozilly, Brendanem Eichem, možná narazil na přijatelný kompromis, se kterým by byly spokojeny obě strany.

Jejich prohlížeč totiž funguje na vcelku na jednoduchém principu. V první fázi se v prohlížeči separují rychlé, relevantní reklamy od zbytku těch pomalých, invazivních a sledujících uživatele. Výdělky z první skupiny, která na stránkách zůstane, by se pak měly v ideálním případě rozdělit mezi tvůrce a všemi uživateli v poměru 70:30. Další scénáře mohou být i takové, že svůj podíl uživatel přenechá webu, nebo že podpoří web přímo za cenu kompletního odstranění reklam.

timcook

Přečtěte si takéApple musí v Irsku doplatit 351 miliard kvůli nezákonným daňovým výhodámApple musí v Irsku doplatit 351 miliard kvůli nezákonným daňovým výhodám

Platba probíhá v bitcoinech, což také v kombinaci se systémem prohlížeče zaručuje anonymitu uživatele. Mimo jiné je použita i služba zvaná Anonize, která dokáže oddělit platbu od IP adresy. Celkově je ale celý prohlížeč velmi rychlý díky tomu, že má blokační software zabudován už přímo v sobě. Jak řekl Eiche magazínu TechCrunch:

Pokud mají mít reklamy svou roli, musí jich být méně a musí být efektivnější.

brave – web2

Brave Software navíc před několika dny získal na svůj rozvoj investici 4,5 milionu dolarů. Tyto finance budou použity jak na zaplacení posil do dosavadního čtrnáctičlenného týmu, tak na vylepšení samotného prohlížeče, který je v tuto chvíli v beta verzi. Přesto je ale už nyní ke stáhnutí zdarma.

brave_infographic_large