Nový rekord na Hithitu. Ostravské Colliery vybralo na nový koncept posilovny milion za necelé tři hodiny

Filip HouskaFilip Houska

colliery-1

Foto: Colliery

Modernizovaný prostor ostravského crossfitového centra Colliery

0Zobrazit komentáře

Když se pražská Železná koule stala začátkem roku druhým nejúspěšnějším projektem na Hithitu, bylo zřejmé, že o stylové posilovny je mezi lidmi zájem i v těchto dobách. Vybrala bezmála sedm milionů korun. Teď ale na známou českou crowdfundingovou platformu vtrhla s dalším líbivým tréninkovým konceptem parta fitness nadšenců z Ostravy. A vytvořila tam rekord.

Řeč je o crossfitovém centru Colliery, které loni i přes vlivy pandemie zrealizovalo milionovou investici do svého zázemí a vybudovalo komplex doplněný o vlastní bistro, recovery centrum i vzdělávací iniciativy. Zkrátka místo, které by nebylo jen pro tvrdý trénink. Veškeré plány ale překazil koronavirus, kvůli kterému se nový prostor otevřel jen na chvíli.

„Gym se v celé své kráse, kdy se přestěhoval do nového prostoru ve vítkovické ulici 1. máje, otevřel jen na deset dní v prosinci,“ vzpomíná pro CzechCrunch spolumajitel ostravské posilovny Stanislav Kupčík. Pak ale se svým týmem viděl úspěch Železné koule, která v těžkých časech zamířila podpořit svůj koncept na Hithit, a tak se Colliery rozhodlo, že udělá to stejné.

colliery-2

Foto: Colliery

Část vnitřního vybavení

Na Hithit dorazila ostravská parta s cílem nasbírat alespoň 400 tisíc korun, byť pevně věřila, že to bude víc. Určitě ale nečekala, že na tuzemském crowdfundingovém portálu udělá nový rekord. Původních 400 tisíc korun vybrala za pouhých 22 minut, přičemž milníkový milion dala za rekordní 2 hodiny a 58 minut. To je přibližně hodinový rozdíl ve srovnání se Železnou koulí.

Kampaň navíc chytře zaobalila do motivu kultovního filmu Návrat do budoucnosti, který si přetvořila k obrazu svému. Nazvala ji #BackToTheColliery a úvodní video k ní natočila ve spolupráci s Divadlem Mír, respektive Albertem Čubou a Robinem Ferro. I to mohlo fitku pomoci k úspěchu.

Teď už atakuje hranici 1,6 milionu korun a pomalu si odškrtává to, co všechno bude po ukončení kampaně plnit. Vedle toho, že přispívajícím vyplácí širokou paletu dárků, jako jsou CBD oleje nebo členství na celý život, chystá i rozšiřování za hranice Ostravy. Nejbližšími zastávkami budou Opava a Olomouc.

Do těchto měst plánuje Colliery přenést svůj ikonický „feeling“, který si zakládá na čistém designu a věcech na míru – od koberců přes šatny až po nástěnné plakáty. V Opavě by se nový gym měl otevřít letos na podzim, v Olomouci pak na jaře příštího roku, kde bude okupovat zhruba tisíc metrů čtverečních.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Jsme hrozně ambiciózní a projekt jako takový je tak široký, že opravdu nemá hranice. Pobočky mohou růst v dalších divizích. Ať už recovery, nebo bistro. Máme úspěchy i s vlastní řadou produktů, které zařazujeme jako odměny do kampaně. Chceme vyrábět i doplňky stravy. Je toho fakt hodně, tak snad to klapne,“ říká Kupčík.

Jednou by se Colliery chtělo dostat i do Prahy, a pokud se projektu podaří vybrat alespoň pět milionů korun, může to být rychleji, než by mnozí očekávali. Nejde však o ultimátní cíl – ten leží za hranicemi Česka. Důraz však ostravská posilovna klade i na segment handicapovaných fitness fanoušků.

Může každý

Colliery se zaměřuje i na lidi, kterým osud nebyl příliš nakloněn. Ať už jde o děti s autismem, lidi s Downovým syndromem, nebo osoby na invalidním vozíku, všichni mají mít stejně rovné příležitosti pro cvičení jako ostatní. Dopomáhá tomu i komunita, která handicapované jedince přijímá a motivuje je.

„Pro rozšíření projektu jsme na základě našich mnohaletých zkušeností připravili vlastní akreditovaný kurz u MŠMT a chceme školit trenéry pro trénink s handicapovanými,“ doplňuje Kupčík pro CzechCrunch a zmiňuje program Sportuj s handicapem, na které celá iniciativa stojí.

colliery-3

Foto: Colliery

Colliery má své vlastní trenéry

Bezpečnostní nástroje Avastu pomáhaly i v pandemii. Český antivirový obr loni dál rostl a vydělal téměř 11 miliard korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

vlcek-autor-david-sheppard-2-min

Foto: David Sheppard/Avast

Ondřej Vlček, CEO Avastu

0Zobrazit komentáře

Už kvartální výsledky v průběhu loňského roku Avastu naznačovaly, že globální antivirový gigant dokáže během pandemie koronaviru růst. S nárůstem práce lidí z domova se zvýšila aktivita kybernetických útočníků a dalších hrozeb, což zároveň zvyšuje poptávku po bezpečnostních řešeních.

Upravené tržby tuzemského Avastu za rok 2020 díky tomu dosáhly 892,9 milionu dolarů, tedy 19,3 miliardy korun. Při aktuálních měnových kurzech to znamená meziroční růst o 2,3 procenta a v organickém růstu o 7,9 procenta. Provozní zisk EBITDA (před zdaněním, úroky a odpisy) vzrostl o 2,6 procenta na 495,5 milionu dolarů, tedy 10,7 miliardy korun, a upravená EBITDA marže činila 55,5 procenta.

„Skupina Avast předvedla další rok silného organického růstu, vysoké úrovně ziskovosti a generování cash flow,“ komentuje výsledky CEO Avastu Ondřej Vlček a jako hlavní faktor vysokého organického růstu firmy označuje dvouciferný růst v segmentu Consumer Direct Desktop.

„V roce, kdy se lidé obraceli k technologiím, aby udrželi své životy i práci v chodu, hrál Avast významnou roli v zabezpečení dat a soukromí svých zákazníků. Jsem hrdý na to, že se firma pandemii postavila čelem a středobodem jejího přístupu se stalo rozhodnutí chovat se jako odpovědný byznys,“ doplňuje Vlček, který v loňském létě v pozici ředitele Avastu oslavil jeden rok a během jeho hodnocení ve velkém rozhovoru přiznal, že se rozhodně nenudil.

avast-office-praha-hq-min

Foto: Avast

Pražské sídlo Avastu

Antivirovému gigantu z Prahy se dařilo naplňovat strategii globálního růstu, přičemž počty zákazníků dokázal zvýšit jak na zavedených trzích jako Spojené státy nebo Rusko (oba po 6 procentech), tak v zemích s nižší mírou penetrace jako Mexiko (růst o 33 procent) a Brazílii (19 procent). Zároveň si společnost pochvaluje expanzi řešení pro více různých zařízení a více předplatných mobilních produktů, které lze uhradit přes desktop.

„Jádro podnikání Avastu a naše klíčové silné stránky se nemění. Nadále efektivně využíváme rozsahu a propracovanosti naší platformy na trhu spotřebitelských produktů a produktů pro malé a střední podniky. Svoji sílu vnímáme ve schopnosti objevovat nové růstové příležitosti, neustále inovovat produkt i technologie a zlepšovat uživatelskou zkušenost našich zákazníků,“ říká Vlček.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Avast zároveň vyvíjí rozšíření News Companion pro svůj prohlížeč, díky kterému chce pomoci bojovat s fake news a za který jsme ho ocenili v rámci našeho žebříčku Inovace v korporacích 2020. V letošním roce společnost, která se loni zařadila mezi stovku nejhodnotnějších firem obchodovaných na londýnské burze, očekává organický růst tržeb v rozmezí od šesti do osmi procent. Podpořený by měl být silným růstem fakturace v předchozím roce.

Dále Avast podle svého vyjádření očekává, že upravená EBITDA marže skupiny zůstane ve srovnání s rokem 2020 víceméně stejná, a to navzdory nárůstu provozních nákladů v souvislosti s vyšší mzdovou inflací a plánovanou migrací z on-premise firemních systémů do cloudu.

Skupina si zároveň dle svého vyjádření nadále udrží silnou schopnost generovat cash flow, kromě jiného díky menším investicím do datových center a nižším úrokům po dodatečném splacení půjčky v loňském roce.