Oblečení přivezené kurýrem, který počká, než si ho zkusíte. Zoot pociťuje propad zájmu o módu a spouští Zoot Taxi
Výdejna radosti Zootu
Jeden z předních hráčů českého online módního trhu letošní rok začal relativně dobrými zprávami. Zoot po loňských finančních problémech začal vstávat z popela a poprvé ve své historii byl v zisku, po nedávném schválení reorganizačního plánu soudem a odepsání stovek milionů v dluzích se zdálo, že e-shop definitivně přežije. Pandemie koronaviru však může situaci opět změnit, i když firma zůstává optimistická a v rámci podpory prodeje představila novou službu.
„Vládními nařízeními se omezil sociální kontakt mezi lidmi a hlavní motiv a impulz si něco na sebe koupit je značně oslaben, tento pokles je znásoben tím, že hlavní příjem Zootu tvoří výdejní sít, kam lidé teď přirozeně nechtějí moc chodit,“ zhodnotil pro CzechCrunch situaci ředitel pro rozvoj Zootu Robert Vojáček, který firmu od loňska řídí společně s Lukášem Uhlem.
V normálních dnech karantény zaznamenává módní e-shop podle Vojáčka pokles prodejů o 50 až 60 procent, finanční situaci je však schopný vykrývat přes aktivační a slevové akce. Jednou z nich je například tzv. „slevomat“, kdy mají lidé možnost nakoupit za výhodnější ceny. Zároveň firma prosadila několik úporných opatření.
„Zoot byl před koronavirem na cestě k nule, tímto krokem a jinými opatřeními chceme mít jistotu, že dosáhneme pozitivního výsledku nad nulou alespoň za Q3 a Q4. Úsporná opatření probíhají napříč firmou, jedná se i o maličkosti, které se pak nasčítají do milionů korun za rok,“ vysvětluje Vojáček.
Jarní sezona tak bude podle ředitele pro rozvoj těžká, a to nejen pro Zoot, ale pro celý módní trh – ze čtyř hlavních měsíců sezony (březen, duben, květen, červen) jsou minimálně dva silně zasaženy koronavirem a navíc je zatím nejisté, jak se bude situace dále vyvíjet.