Oceňovaný český design v dalších koutech světa. Egoé vyrostlo na 70 milionů a míří i do Ameriky

egoe3

Foto: Egoé

Egoé se chystá na velkou expanzi po Evropě i Severní Americe

0Zobrazit komentáře

Promyšlené produkty vznikající v malé vesničce nedaleko Uherského Hradiště budou již brzy nabízeny i na dalších kontinentech. Moravské designové studio Egoé po úspěchu v Polsku a růstu obratu na téměř 70 milionů korun roztáčí kola expanze a míří do Německa, Rakouska, Slovenska, ale i Severní Ameriky. Ve všech těchto státech chce zákazníky oslovit svými oceňovanými vestavbami do automobilů, lyžemi a také venkovním nábytkem.

Skutečně vysokou kvalitu českého designu se v minulých letech podařilo potvrdit hned několika českým studiím úspěchem v rámci cen Red Dot Award. Červený puntík, který je označován za designerského Oscara, si v letošním roce odnesly například brýle pro třetí svět Dot Glasses, líbivé obytné moduly od Koma Modular či kompenzační pomůcky pro chlupaté miláčky od AnyoneGo.

Mezi českými studii oceněnými Red Dot Award nechybí ani právě Egoé z moravských Bílovic, které zaujalo svými sjezdovými lyžemi Move, chytrou autovestavbou Nestbox i modulárním venkovním nábytkem Leva. Jak kvalitní produkty této společnosti jsou, se mohou tuzemští zákazníci přesvědčit na vlastní oči nejen v centrále společnosti, ale také v pražském showroomu sídlícím v srdci Karlína.

O kvalitní český design je však zájem i v zahraničí, a proto se k showroomu v Praze loni přidal také první zahraniční showroom v polském městě Mazančovice, ležícím mezi Krakovem a Ostravou. A naši severní sousedé nejsou zdaleka poslední, kteří budou moci kvalitu bílovické produkce okusit.

Vysoké obraty otvírají brány

Důvodem, proč se Egoé rozhodlo odstartovat expanzi svých produktů právě v Polsku, je fakt, že zde již předtím působilo v rámci své divize zaměřující se na stavby dopravní infrastruktury. „Polsko je dynamicky rostoucí trh, místní jsou hladoví po originálním designu s kladným vztahem k Čechům a českým produktům,“ vysvětluje marketingový ředitel Egoé Jan Juza.

egoe1

Foto: Egoé

Zahradní nábytek Leva

Jeho slova se potvrdila krátce po otevření showroomu, a tak Egoé dospělo k rozhodnutí svou pozici na polském trhu ještě více posílit. V červnu tohoto roku se proto ve Varšavě otevřelo další místo, kde Egoé polským zákazníkům představuje své výrobky. Právě expanze do Polska sehrála důležitou roli ve výrazném růstu během loňského roku, kdy se obraty společnosti vyšplhaly na téměř 70 milionů korun.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Egoé nyní tohoto úspěchu využívá coby pomyslného klíče, kterým si otevírá brány na zcela nové trhy. V současné chvíli pracuje na otevření celé řady dalších showroomů, které bude možné časem navštívit v Bratislavě, ale také v německy mluvících městech, konkrétně v Norimberku a ve Vídni.

Moravská firma však míří ještě dál, nasedá na parník a přes oceán veze své designovky až do Spojených států a Kanady, což označuje za velkou výzvu. Ve Vancouveru a Denveru chce bodovat především se svými autovestavbami Nestbox, které se dle Juzových slov musí poprat s odlišností tamního vozového parku a také s rozdílnou měrnou soustavou, která ovlivňuje například servis a logistiku.

egoe4

Foto: Egoé

Egoé produkuje nejen sjezdové lyže, ale i skialpy

Byť se může zdát nabídka lyží, automobilových vestaveb a zahradního nábytku jako nesourodá produktová směsice, ve skutečnosti vše směřuje k jedinému cíli. Tím je nabídnout zákazníkovi možnost cítit se venku jako doma, ať už na terase, zahradě nebo ještě dál, třeba v lese, u vody či v horách. A Vancouver a Denver, které jsou v obklopení národních parků, se zdají být ideálním místem, kde tento cíl naplnit.

Smarty utržil přes dvě miliardy korun a do svého elektronického království přikupuje herní obchody JRC

Michal MančařMichal Mančař

jrc2

Foto: JRC

Síť prodejen JRC patřící skupině Smarty

0Zobrazit komentáře

Lidé loni kupovali notebooky a tablety ve velkém, firmy zase hardware pro videokonference – a skupina Smarty díky tomu nyní kupuje síť obchodů JRC. V návaznosti na dobré loňské výsledky totiž společnost Petra Syrůčka vyhlásila masivní útok na retail, a i proto od dosavadního majitele Michala Šnobra chce získat jedničku na českém videoherním trhu s více než třiceti kamennými prodejnami.

Skupina Smarty CZ, pod níž spadá například iWant, prodejce zboží značky Apple, nebo obchod s elektronikou Smarty.cz, po téměř 20% meziročním růstu ohlásila loňské tržby ve výši 2,3 miliardy korun. „Bylo to jedno z nejnáročnějších provozně-obchodních období, nicméně jsme díky naší flexibilitě dokázali naplno využít změnu chování trhu vlivem pandemie. Prodej maloobchodním zákazníkům nám meziročně vzrostl o 33 %, prodej firemním pak o 26 %,“ uvádí obchodní ředitel Rudolf Konečný.

Právě složitá pandemická situace určila zákaznický trend, který společnost dovedl k vysokému obratu. Zvýšenou poptávku zaznamenal Smarty v maloobchodním prodeji například po noteboocích, tabletech nebo počítačových sestavách. „U firemních zákazníků byl pak velký zájem o videokonferenční nástroje,“ zmiňuje Konečný. Na vavřínech však skupina rozhodně neusíná, jak dokazuje nově ohlášená akvizice.

Masivní vstup do retailu. I díky JRC

„Plánujeme velké věci. Doteď jsme rostli potichu, ale nyní chceme vstoupit do první ligy českého maloobchodu s elektronikou. Připravujeme masivní vstup do retailu, díky kterému chceme pro zákazníky vytvořit komplexní omnichannel, tedy plnohodnotné spojení online a kamenných prodejen,“ říká majitel a ředitel Smarty CZ Petr Syrůček. „Již brzy lidé značku Smarty.cz začnou fyzicky potkávat v prémiových obchodních centrech na více než třiceti místech po celé České republice,“ dodává.

Ačkoliv k dotazu CzechCrunche se zástupci Smarty nevyjádřili, dá se očekávat, že právě odkoupení sítě JRC společností Smarty Finance je prvním z kroků ke zmiňovaným velkým věcem v retailu. JRC prodává videohry, konzole a další herní doplňky a merchandise – a provozuje právě přes 30 obchodů ve velkých nákupních centrech. Chystanou transakci však musí nejprve posvětit antimonopolní úřad, který informace o připravovaném obchodu minulý týden také zveřejnil.

V roce 2019 JRC dosáhlo obratu zhruba 580 milionů korun, nicméně i pod vlivem situace způsobené koronavirem se jeho dosavadní majitel Michal Šnobr rozhodl k prodeji, který potvrdil Hospodářským novinám. „Pokud má mít JRC budoucnost, potřebuje silnějšího a většího partnera jak v oblasti e-commerce, tak v kamenných obchodech. A takový partner se objevil sám, to rozhodování nebylo vůbec těžké,“ uvádí Šnobr, který je mimo jiné minoritním akcionářem společnosti ČEZ.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Samozřejmě jsme i my měli během pandemie prodej online, který se v té době násobně rozrostl. Ale během toho také pochopíte, že do dalšího rozvoje musíte investovat mnohem větší peníze,“ dodává pro HN Šnobr. Za jakou částku po šesti letech přenechal síť obchodů s videohrami Syrůčkovi, však žádná ze stran nezveřejnila.

solarni-panel

Přečtěte si takéVelká rána pro solární byznys. V úpadku je pionýr oboruVelká rána pro byznys se soláry na střechách domů. V úpadku je pionýr oboru s miliardovými tržbami

JRC se nicméně od svých počátků na přelomu 80. a 90. let minulého století vypracovalo na dlouhodobou jedničku českého trhu před druhým Xzone.cz Martina Schovance, jenž se k připravovanému prodeji konkurence také vyjádřil. „JRC prodáno. Nevím, jaké s ním má nový majitel plány, ale trošku tuším, že Xzone bude brzy asi jediná čistě herní speciálka na trhu,“ zmínil Schovanec na svém Twitteru.

V roce 2015 pak sto procent akcií JRC získal prostřednictvím své investiční společnosti Hamaga expert na energetiku Šnobr, jenž v minulosti působil ve skupině J&T. Šnobra s herním byznysem v roce 2018 spojila také investice do studia Notre Game, které vyvíjí karetní hru propojenou s mobilní aplikací Scratch Wars. Náklonnost k hravosti projevuje také coby vášnivý sběratel stavebnic LEGO.