Od frontendu až po blockchain. Vývojářské studio Cleevio rozšířilo nabídku a za dva roky vyrostlo o 400 procent
David Bezděka, ředitel agentury Cleevio
Vývojářské studio Cleevio s kancelářemi v Praze, Brně a vilou v Portugalsku na trhu působí již třináct let. Poté, co se do jeho čela postavil nový šéf David Bezděka, agenturu v podstatě reinkarnovali a zaměřili se čistě na zakázkový vývoj. Za posledních pět let se v portfoliu klientů objevila jména jako McDonald’s, Coca-Cola nebo Deloitte a v posledním roce se podařilo navázat několik velkých partnerství, například se společností Driverama zaměřující se na trh s ojetými automobily v západních zemích.
Po čtyřech letech od nástupu Davida Bezděky se ukazuje, že obrat v zaměření agentury byl krok správným směrem. Cleevio rychle roste a od roku 2017 téměř každý rok zdvojnásobilo svůj obrat – čtyři roky dozadu byl na úrovni deseti milionů korun, loni už šlo o 37 milionů. Růst přitom ještě akceleruje, letošní původní plán ve výši 76 milionů agentura překoná výrazně nad hranicí 100 milionů korun.
„Poslední čtyři roky byly hodně náročné,“ usmívá se Bezděka při rozhovoru pro CzechCrunch. „Bylo to období intenzivního růstu, každý den bylo potřeba naučit se něco nového. Ale podařilo se. Z malinké agentury jsme vyrostli do současné podoby plnohodnotného partnera na poli digitálních produktů,“ hodnotí šéf agentury, jejíž tým se jen letos rozroste z padesáti lidí na dvojnásobek.
Jako tři hlavní faktory růstu přitom označuje skvělý tým, orientaci na kvalitu a partnerství a v neposlední řadě také širší portfolio služeb, kdy Cleevio začalo nabízet komplexnější produkty, například i specializaci na blockchain, a otevřela se mu tím větší část trhu. Příští rok se pak chce zaměřit na zefektivnění procesů ve firmě a ještě více zapracovat na testování a datové či byznysové analýze.
„Není pro nás důležité plánovat tržby například dvě stě milionů korun, mnohem zásadnější je být si nadále jistí, že u nás pracují jen ti nejlepší a že doručujeme tu nejlepší možnou práci. Zaměřujeme se na smysluplné projekty, které lidem reálně zkvalitňují život,“ vysvětluje Bezděka, který zároveň doplňuje, že v poslední době firmy na trhu obecně pochopily důležitost digitální transformace a rozumí, že nyní už musí inovovat mnohem rychleji, než byly zvyklé dřív.
Cleevio má dlouhodobě přibližně deset stabilních partnerů, s některými z nich pracuje více než tři roky a s většinou přes rok. Někdy přijímají také projekty na šest až devět měsíců, obecně se však zaměřují na větší a dlouhodobé klienty – a místo toho, aby navyšovali jejich počet, spíše rostou společně s nimi.
„Naše vize je jednoduchá. Nepracujeme jako klasická agentura, ale tvoříme s klienty partnerství a snažíme se dodávat produkty v nejvyšší možné kvalitě. Navíc dodáváme komplexní produkt, nejen super kód, ale společně budujeme a ladíme market-fit,“ doplňuje Bezděka.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.