Od papíru a Excelu k modernímu řízení. Český startup Tabidoo chce digitalizovat provoz malých a středních firem

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

tabidoo

Foto: Tabidoo

Jan Zedník a Adam Bárta ze startupu Tabidoo

Dokumenty jsou založené v šanonu, informace o majetku a zaměstnancích jsou přinejlepším evidované v excelových tabulkách. Taková je realita v mnoha menších a středně velkých firmách, které digitalizaci tolik neřeší. Od určitého okamžiku je však může tato situace brzdit v rozletu a pomocnou ruku jim chce podat český startup Tabidoo, který vytvořil nástroj právě na digitalizaci provozu společností.

Pražský startup se soustředí na digitalizaci a efektivní práci s daty napříč firmami a na základě svých zkušeností vyvinul aplikaci Digitální firma, která pomáhá modernizovat celkové řízení provozu malých a středních podniků. Ať už jde o papírové dokumenty, šanony nebo excelové tabulky, Tabidoo je zdigitalizuje a především umožní různé firemní agendy spravovat přehledně a na jednom místě.

„Malé a střední firmy se změn často bojí a nechtějí opustit zažité stereotypy, jako jsou řízení firmy přes papíry a excelové tabulky. Navíc na trhu existují desítky specializovaných řešení, které umí řešit jen jednu agendu v chodu společnosti, což s sebou nese nutnost platit několik různých licencí či pronájmů,“ říká Adam Bárta, obchodní ředitel Tabidoo. Aplikace Digitální firma se proto skládá z pěti hlavních pilířů, které propojují všechny důležité agendy.

tabidoo

Foto: Tabidoo

Aplikace Digitální firma řeší personalistiku, obchod, majetek, dokumenty a provoz firmy

Každá malá a střední firma podle Tabidoo řeší pět základní oblastí: personalistiku, obchod, majetek, dokumenty a provoz firmy. V aplikaci je pro každý pilíř připravená konkrétní struktura se znalostí daných agend. Firma si tak může vést například evidenci zaměstnanců, zakázek nebo svého majetku. Zásadním přínosem aplikace je možnost si jakákoliv data mezi sebou propojit a nastavit si upozornění na důležité termíny nebo jiné události.

Kompletní řešení od Tabidoo běží primárně v cloudu, ale aplikaci lze provozovat i na vlastní firemní infrastruktuře tzv. on-premise, takže je řešení dostupné všem v rámci firmy. Zároveň lze vždy přizpůsobit pro potřeby dané agendy, a to bez znalosti programování nebo psaní softwaru. Celá aplikace je totiž navržena tak, aby si ji dokázal přizpůsobit takřka kdokoliv. Navíc do ní lze integrovat platformy typu Integromat nebo Zapier a vzájemně propojit jakékoliv další služby a agendy, které se ve firmě řeší.

„Důvodů, proč by firma měla opustit řízení podniku přes excelové tabulky, je hned několik. Excel neumožňuje bezpečně řídit přístupy k datům, tedy Kdo Co může vidět a jak s tím dále pracovat. Tabulky v Excelu je pro firmy složité propojit mezi sebou a následný zásah jednoho zaměstnance může rozbít celý systém. V neposlední řadě Excel neumožňuje efektivně hlídat důležité termíny, jako jsou například konce platnosti smluv, revize, kontroly nebo i narozeniny zaměstnanců,“ říká Jan Zedník, spoluzakladatel Tabidoo.

Cílem Tabidoo je pomoci firmám automatizovat jejich každodenní procesy, které se často dělají ručně. Šetří se tím čas i peníze, přičemž výhodou aplikace Digitální firma má být dle jejích tvůrců mimo jiné skutečnost, že není tak nákladná jako jiná, robustnější řešení na trhu. Zákazník si navíc může zvolit jako výchozí plán verzi zdarma, ve které si může vše bez problémů vyzkoušet, aniž by byl něčím omezován. Mezi nejpreferovanější placené plány patří verze Optimal, která stojí 990 korun měsíčně.

Partnerem článku je společnost Tabidoo. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina