Od tiskárny stravenek k digitalizaci celého HR. Firmám pomáháme s motivací i udržením lidí, říká šéf českého Up
Název Le Chèque Déjeuner v tuzemsku u většiny lidí evokuje stravenky, byznys její nástupnické společnosti Up Česká republika se však už několik let točí kolem širší oblasti benefitů či věrnostních programů. Transformace přitom trvala několik let a loni ji také výrazně ovlivnila pandemie koronaviru, která přinesla ještě větší tlak na digitalizaci a změnila požadavky zaměstnavatelů i zaměstnanců. Ty je přitom důležité vnímat, protože právě spokojení pracovníci jsou podle šéfa společnosti Stéphana Nicolettiho stále důležitějším klíčem k úspěchu.
Stéphane Nicoletti dokončil studium ve Francii v roce 1996 a shodou náhod jeho rodinný přítel, jenž byl manažerem skupiny Le Chèque Déjeuner, hledal mladé a motivované lidi, kteří se nebudou bát vrhnout do neznáma za málo peněz – rozběhnout pobočku mezinárodní skupiny právě v České republice. Jako čtyřiadvacetiletý tehdy Nicoletti nastoupil do své první práce, která čítala deset zaměstnanců.
„Pro mě to byla příležitost objevit jinou kulturu a být součástí nového projektu od samého začátku. Svou činnost jsme zahájili ve vile, kterou jsme si pronajali na Praze 5 s deseti kolegy,“ vzpomíná Nicoletti na své kariérní začátky, kdy po večerech počítal a třídil stravenky a o víkendech je rozvážel. První rok v nové práci se přitom živil výhradně těstovinami, o víkendu si vyhodil z kopýtka v McDonald’s.
Postupně se však naučil česky, oženil se s Češkou a zapustil zde kořeny. V průběhu let si prošel mnoha pozicemi, ale zůstal věrný jedné firmě. A jak rostla ona, rostl i on. Dnes je osmačtyřicetiletý Nicoletti generálním ředitelem Up Česká republika, jehož produkty u nás využívá 300 tisíc lidí.
Od tiskárny stravenek k HR platformě
Globálně skupina Up působí v devětadvaceti zemích, svůj záběr už přitom dávno rozšířila jen ze stravenek. Obecně se specializuje na zaměstnanecké benefity či věrnostní programy včetně řešení v oblasti marketingu a strategického rozvoje firem. Podle Nicolettiho šlo o přirozenou reakci na digitalizaci, kdy lidé stále častěji využívají mobily, tablety či bezkontaktní platby.
„Služby chceme zákazníkům a uživatelům poskytnout právě těmito moderními cestami, na které jsou zvyklí, a to včetně platebních metod typu Apple Pay a Google Pay, telefonem nebo hodinkami. Zkrátka jak jim to vyhovuje,“ popisuje Nicoletti s tím, že transformace z „tiskárny na stravenky“ na tvůrce digitálních HR řešení začala před pěti až šesti lety spuštěním první platformy Gallery Beta zaměřené na volnočasové benefity.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.