Od vousáčů k prémiové péči. České Beviro ztrojnásobilo tržby a chce být kosmetickou značkou pro každého může
Daniel Trnka nejprve začínal v kadeřnictví, pak se ale rozhodl pro změnu, která mu dnes nese zasloužené ovoce. Jak se za poslední půlrok ukázalo, naskočit do segmentu prémiové pánské kosmetiky s přírodními produkty značky Beviro byl jeden z jeho nejlepších kariérních kroků. „Jen za září máme vyšší tržby než za celé loňské první pololetí,“ pochvaluje si Trnka.
Beviro rozhodně není běžná pánská kosmetika, kterou seženete v každém obchodě. Minimalisticky laděné lahvičky a mističky, zpravidla v zatmaveném designu, jsou k dispozici jen u vybraných prodejců, mezi nimiž je Alza, Gentleman Store nebo Notino. Především jsou ale dostupné na oficiálním e-shopu firmy, kterou Daniel Trnka čtvrtým rokem spolu se svým týmem buduje.
Jak jsme popisovali ve velkém příběhu na začátku ledna, rozjetí Bevira nebylo žádnou procházkou kosmetickou zahradou. I přes několik změn ve vedoucích pozicích a hledání toho správného směru, jak značku prezentovat, se firmě nakonec podařilo dosáhnout značného úspěchu, který je korunován tržbami za první letošní pololetí na úrovni 3,7 milionu korun.
„První pololetí tohoto roku začalo pozitivně. Přežili jsme tu šílenou covidovou dobu, kdy byl náš prodej produktů přímo firmám zavřený, přičemž prodej přímo spotřebitelům jsme od nuly startovali až v polovině roku. Navíc neprobíhaly žádné výstavy. I tak jsme ale do roku 2021 vstupovali s tím, že se nám plán podařilo splnit na korunu přesně,“ dodává Trnka.
Meziročně tak Beviro po stránce tržeb vyrostlo trojnásobně a je v zisku. Na rostoucím zájmu o jeho produkty se podle Daniela Trnky podepsalo několik faktorů, tím hlavním má být ovšem kvalita kosmetiky. Zatímco loni bylo Beviro spíše značkou pro vousáče, kteří hledali přírodní produkty pro péči o své vousy, dnes už se profiluje do brandu zajišťujícího komplexnější prémiovou péči o muže.
Od balzámů a olejů na vousy nebo toaletních vod Beviro čím dál aktivněji proniká i do šampónů, sprchových gelů nebo slaných sprejů na vlasy pro správný oceánský styl. Ve své nabídce má také například hydratační sérum či vlasovou matující pastu, brzy se na e-shopu objeví i stylingový pudr, balzám na rty, oční sérum a výhledově i parfém pod názvem Šumava, na kterém už několik měsíců pracuje.
Vedle uvádění novinek se Beviro začíná více soustředit i na to, jak kosmetické produkty působí vzhledově. Vždy přicházely v decentních obalech bez zbytečných grafických prvků, teď ovšem chtějí od reklamního smogu ulevit ještě více, přičemž nová generace kosmetiky má krabičky z takzvaného grasspaperu, který tvoří ze 70 procent posečená tráva a zbytek kompostovatelný papír.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Od začátku roku jsme rozeslali přes 2,8 tisíce objednávek a cílíme na konečné letošní tržby okolo jedenácti milionů korun. Je to poměrně ambiciózní cíl, ale jasně vidíme, že Beviro mezi lidmi rezonuje. Třeba nedávno jsme rozeslali na zákazníky dotazníky – a vyšlo z toho, že u nás hlavně oceňují kvalitu, přírodnost a relativně nízkou cenu,“ zmiňuje pětatřicetiletý rodák z Plzně.
K úspěchu Beviru pomáhají i distributorské sítě, a to i za hranicemi. „Chceme neustále dělat dobré jméno celé firmě nejen v Česku, ale i ve světě, kde plánujeme rozšiřovat distributorskou bázi. Pracujeme na programu individuální podpory každého jednoho distributora tak, aby se mu regionálně dařilo generovat zajímavá čísla. Na což momentálně hledáme seniorní lidi z oboru,“ popisuje Trnka.
Pokud bude vše pokračovat podle plánu a slušně rozjetý byznys nezbrzdí covid, do konce roku chce Beviro zdvojnásobit nabídku svých produktů a dosáhnout zisku v řádech jednotek milionů. Sám Daniel Trnka nicméně jen u Bevira zůstat nehodlá – jak pro CzechCrunch potvrzuje, začíná se zamýšlet nad novým podnikem z oblasti kvalitních moravských vín, byť konkrétnější detaily zatím nezmiňuje.