Od zdravé výživy k vlastnímu oblečení. Brněnský e-shop Aktin rozšiřuje sortiment a chce naučit Čechy nosit kvalitu
Brněnský e-shop Aktin začal před jedenácti lety prodávat zdravou a fitness výživu a soustředil se na výrobky bez aditiv. Daří se mu, vlastními silami se postupně dostal až na obrat 276 milionů korun, a tak rozšiřuje sortiment směrem do zcela nového segmentu vlastního oblečení, které by mělo sloužit především pro aktivní život.
Firma si novou kolekci, kterou ve čtvrtek představila novinářům, od základu navrhuje. Může tak dávat pozor na udržitelnost i detaily, které běžně zůstávají v módě spíš opomíjené. Zákazníci si mohou už teď nakoupit oblečení na cvičení i volný čas jako tepláky, mikiny a trička, ale i ponožky z prémiových materiálů. Na první pohled velký skok od dosavadních produktů nicméně podle zakladatele Aktinu Michala Hubíka dává smysl.
„Prostě si myslíme, že oblečení jde dělat lépe. Stejně jako jde lépe dělat jídlo. Štvalo nás, jak funguje běžně módní byznys, tedy dlouhé dodavatelské řetězce, nestabilní kvalita a výsledek, který ani není mnohdy hezký,“ říká Hubík. Filozofie za novou kolekcí je obdobná jako právě u jeho vlastní značky tyčinek, vloček, nebo másel. Stejně jako učí lidi jíst kvalitní potraviny, tak věří, že naučí své zákazníky i nosit kvalitní oblečení.
Kolekce Aktinu se vyznačuje úhledným, minimalistickým designem a co největší kvalitou certifikovaných materiálů. Přesto se prodává za dostupnou cenu a Aktin zcela cíleně pracuje s menší marží. Na většině kousků není viditelné ani žádné logo – designérka Kristina Isikli věří, že produkt mluví takříkajíc sám za sebe.
Módní novinky Aktinu staví také na co nejkratším výrobním řetězci. „Už třeba dodávky kokosu mě naučily, že nejlepší je produkt přímo od zdroje na Srí Lance. Subdodavatel daleko více kolísá v kvalitě než přímé napojení na zdroj,“ popisuje Hubík svou motivaci, proč stejně postupoval i u oblečení.