Oddych od digitálního obsahu. Český nástroj AppBlock vám omezí aplikace a weby, abyste se lépe soustředili

Filip HouskaFilip Houska

appblock-1

Foto: MobileSoft

Česká aplikace AppBlock vám pomůže se soustředěností

0Zobrazit komentáře

Na svých telefonech trávíme možná až příliš času, který bychom mohli využít jinak, užitečněji a produktivněji. I proto mají operační systémy Android a iOS zvláštní funkce, jež měří strávený čas u obrazovky, aby uživatelé věděli, jaké aplikace nejvíce používají a kde mohou teoreticky ubrat. V podobné oblasti operuje i třeba český nástroj AppBlock, který jiné aplikace a weby dokáže rovnou zablokovat.

Smysl AppBlocku je poměrně jasný – zredukovat čas, který lidé tráví na mobilních zařízeních. Pokud totiž mají nějakou aplikaci nebo webovou stránku cíleně zakázanou, nestane se, že by se na ni během dne podívali a pak na ní strávili desítky zbytečných minut. Typicky to mohou být Instagram, Twitter nebo YouTube, příklady se ale pochopitelně liší v návaznosti na to, čím se uživatel například živí.

Nástroj nabízí jednoduché rozhraní, ve kterém je možné jednotlivé aplikace (nainstalované ve vašem telefonu) nebo webové stránky blokovat. Zkrátka si je stačí zanést do takzvaného Rychlého bloku. Součástí blokovací aplikace, za kterou stojí studio MobileSoft Miroslava Novosvětského, jsou i profily. V nich si můžete nastavit časové úseky, kdy k daným aplikacím a webům nechcete mít přístup. V návaznosti na to pak lze pozorovat různé statistiky a detailnější údaje.

„AppBlock se původně inspiroval blokátory webových stránek pro prohlížeče na počítač, které jsem používal. Pak jsem ale zjistil, že i když je mám zablokované v počítači, pořád se k nim můžu dostat na telefonu. Tak jsme začali pracovat na mobilní aplikaci, se kterou jsme přišli dřív, než s podobnými nástroji vyrukoval Google nebo Apple,“ říká pro CzechCrunch Novosvětský.

1appblock-1

Foto: MobileSoft

AppBlock nabízí i profily blokování s konkrétními časy

O tom, že lidé čím dál častěji hledají způsoby, jak se stát produktivnějšími a jak omezit konzumaci digitálního obsahu, svědčí i počty stažení AppBlocku. Jen na Androidu, kde aplikace začala a je tam nejrozšířenější, eviduje přes čtyři miliony stažení od uživatelů napříč celým světem, přičemž 300 tisíc z nich nástroj aktivně používá.

Zvyšují se i počty uživatelů, kteří si AppBlock předplácí s cílem získat například neomezené blokování všech aplikací a webů. V bezplatné verzi lze totiž blokovat jen tři aplikace současně. „Od loňského září jsme přešli z jednorázových plateb na model předplatného, kde máme aktuálně přes sedm tisíc aktivních platících zákazníků. I kvůli tomu letos očekáváme dvojnásobné příjmy na úrovni čtyř milionů korun,“ říká Novosvětský.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V polovině srpna pak tvůrci spustili i kýženou verzi pro operační systém iOS, která aktuálně eviduje přes deset tisíc stažení a více než 250 platících uživatelů. „Ve srovnání s Androidem je verze pro iOS malinko osekaná. I proto, že na iOS není vše technicky možné. Uvidíme, jak to bude na iPhonech fungovat, a pak to budeme posouvat,“ doplňuje Novosvětský.

I díky rozšíření na iOS tvůrci očekávají, že v příštím roce znovu zdvojnásobí příjmy na osm milionů korun, přičemž chystají i nové spolupráce. Mezi ty nejzásadnější patří partnerství s webem Procrastination.com, se kterým budou od podzimu nabízet uživatelům kromě samotného nástroje i lekce toho, jak omezovat digitální obsah, jak lépe spát, jak si efektivněji uzpůsobit práci a podobně.

„Prakticky se z aplikace, která blokuje externí nástroje a weby, dostaneme do fáze, kdy bychom chtěli lidem radit, jak si zlepšit svůj život v digitálním světě. Vysvětlovat jim, že možná není úplně ideální neustále koukat do telefonu. Proto se spojujeme s Procrastination.com, se kterými budeme vymýšlet nový obsah,“ dodává Novosvětský.

Elektrické letadlo Rolls-Royce zamířilo bleskurychle k nebi. Legendární značka s ním chce pokořit rychlostní rekord

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

Spirit of Innovation od Rolls-Royce má za sebou první úspěšný let

0Zobrazit komentáře

Vzpomeňme si na scénu z filmu Dunkerk Christophera Nolana. Pan Dawson a mladý pomocník George stojí na palubě malé lodi na cestě k záchraně britských vojáků uvízlých na pobřeží Francie. Nad jejich hlavami přeletí trojice letadel Spitfire a pan Dawson, aniž by zvedl zrak, prohlásí: „Motory Rolls-Royce Merlin. Nejkrásnější zvuk, co tady uslyšíš.“ Nové letadlo s motorem legendární značky by nicméně poznal spíš podle toho, že hluku vydává minimum, pohání ho totiž elektřina.

Rolls-Royce je známý hlavně jako výrobce těch nejluxusnějších automobilů na trhu, což je mise, kterou si jeho zakladatelé stanovili hned na počátku 20. století. Už od roku 1914 se ale firma pustila také do leteckých motorů, s nimiž sehrála významnou roli v obou světových válkách i potom – až do současnosti. Teď prochází obě divize Rolls-Roycu, rozdělené do dvou firem, velkými změnami. Před koncem roku má být odhalena jejich první elektrická limuzína a elektrické letadlo má za sebou první let.

Zatímco letoun se slavnými motory z druhé světové války nesl bojovný název Spitfire neboli „plivač ohně“, před pár dny se na oblohu vznesl stroj pojmenovaný „Spirit of Innovation“, tedy „Duch inovace“. Takový název není jen náhoda nebo původní nápad marketingového týmu Rolls-Royce. Snaha nějak atraktivně zprostředkovat význam nového letadla zde samozřejmě je, „Spirit of Innovation“ je ale zároveň přímým odkazem na „Spirit of Ecstasy“, ikonickou sošku na přídi každého z automobilů britské legendy.

Rolls-Royce chce se svým strojem překonat rychlostní rekord pro elektrická letadla

Plně elektrické letadlo, jedno z prvních na světě, ve vzduchu nad anglickým Wiltshire 15. září odpoledne strávilo prozatím jen patnáct minut. To se není mnoho, ještě před půl rokem se ale stroj při prvním testu na letišti ani neodlepil od země. Tehdy se jednalo o zcela standardní zkoušku, ověřující chování letadla při manévrování v rychlosti blízké té vzletové. V praxi se tak poprvé ukázal nový pohon s ambicí překonat rekord nejrychlejšího elektrického letadla.

Srdcem Spirit of Innovation je trojice lehkých elektrických motorů YASA 750R, které jedinou vrtuli na předu letadla roztáčejí na 2 400 otáček za minutu. Dosahovat přitom mají prý 90 procent efektivity využití energie z baterií s výkonem 400 kW při 750 V. Maximem má být s využitím speciálního chladícího systému 750 kW. Rolls-Royce se chlubí, že s šesti tisíci články vytvořil baterii s vůbec nejvyšší hustotou energie, co kdy pro letadlo vznikla.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Nedávný první letecký test bude následovat mnoho dalších, zaměřených na hledání výkonnostních limitů letounu. Ultimátním cílem pro Spirit of Innovation je dosáhnout rychlosti 480 km/h, což by z něj učinilo nejrychlejší elektrické letadlo (minulý rekord 338 km/h drží Siemens). Spíše než jen honění rychlostních rekordů je však zásadní ekologická stránka věci, letecká doprava má totiž výrazný podíl na globálních emisích skleníkových plynů.

Televize CNBC v tomto kontextu cituje například Světový fond na ochranu přírody (WWF), podle něhož dnes využívání letadel patří k nejrychleji rostoucím producentům oxidu uhličitého. Pokud jde o emise uhlíku, letecká doprava je prý „v současné době nejnáročnější činnost, kterou může jednotlivec vykonávat.“ Podle informací serveru Our World In Data létání náleží asi 3,5procentní podíl celkového lidského dopadu na klimatické změny.

„Zaměřujeme se na vytváření technologických průlomů, které společnost potřebuje k dekarbonizaci letecké, pozemní i námořní dopravy, a chceme využít ekonomické příležitosti pro přechod na čistě uhlíkově neutrální dopravu. Nejde jen o překonání světového rekordu, pokročilá technologie baterií a pohonu vyvinutá pro tento program má zajímavé uplatnění na trhu městské letecké mobility a může přispět k tomu, aby se ‚nulové lety‘ staly skutečností,“ řekl ředitel Rolls-Royce Warren East.

copy-of-dejvice-catering

Přečtěte si takéSnaží se byznys skloubit s mateřstvím. Tady jsou její čtyři tipyVybudovala mentoringový byznys, teď se ho snaží skloubit s mateřstvím. Sepsala čtyři tipy, jak na to

Vývoj Spirit of Innovation z poloviny financuje organizace Aerospace Technology Institute s podporou státní inovační agentury Innovate UK a britského Ministerstva pro obchod, energetiku a průmyslovou strategii. Celý projekt je pak součástí programu Accelerating the Electrification of Flight pro zrychlení elektrifikace létání, kam patří také záměr vytvořit létající taxi.

Rolls-Royce kromě rekordního Spirit of Innovation vyvíjí také letadlový elektrický motor přímo pro použití v každodenní dopravě. Ve spolupráci se společností Tecnam a Widerøe, největší regionální aerolinkou ve Skandinávii, chce do roku 2030 do vzduchu dostat první bezemisní leteckou linku nad Norskem. Vedle elektrického pohonu z baterií se pak v letadlech pracuje také s vodíkem. Nedávno jsme upozornili například na ambiciozní plány firmy ZeroAvia.