Online grafický nástroj Canva se zařadil s investicí 40 milionů dolarů mezi miliardové startupy

canva
0Zobrazit komentáře

Na světě je již celkem 169 startupů, které se dostaly u svojí valuace přes miliardu dolarů. Většinou za pomocí investic, které jim pomáhají s rapidním a často těžko udržitelným růstem. A i když se na prvních  příčkách stále drží Uber, Didi Chuxing, Xiaomi či Airbnb, minulý rok a začátek tohoto zaznamenal několik nových přírůstků. Nyní například online grafický nástroj Canva.

Ten vznikl v roce 2012 jako alternativa pro neprofesionální kreativce, kteří si chtějí jednoduše a zdarma vytvořit dle šablony grafický banner, plakát, pohlednici nebo třeba obrázek pro příspěvek na Instagramu. Startup nyní získal investici ve výši 40 milionů dolarů, tedy více než 854 milionů korun, od fondu Sequioa China, která ho ohodnotila na více než 1 miliardu dolarů.

ethcc

Přečtěte si takéKryptoměna Ethereum poprvé překročila hranici 1000 dolarůKryptoměna Ethereum poprvé překročila hranici 1000 dolarů

Canva má aktuálně přes 10 milionů aktivních uživatelů, ze kterých je necelých 300 tisících platících s cenou začínající na 12,95 dolarech za uživatele na měsíc. Minulý rok se navíc stal startup poprvé profitabilní a z posledních dvou investic nevyčerpal zatím ani dolar, jak informuje TechCrunch.

canva2

Služba jako taková pak funguje v mnoha jazykových lokalizacích, včetně češtiny, a jak už bylo zmíněno výše, pro většinu uživatelů je zdarma. Placená verze tu standardní rozšiřuje dále o fotobanku s obrázky s komerční licencí za pouhý dolar, možnost nahrání vlastního písma, změnu velikosti grafiky bez ztráty kvality či kolaborativní úpravu designu a sdílení souborů mezi týmy.

Grafické nástroje zažívají boom

Mezi grafickými nástroji samozřejmě není Canva jediná. V rámci web designu lze pro jednoduchou tvorbu použít české Webnode či americký Squarespace, pro design uživatelských rozhraní skvěle poslouží UXPin, Figma či Webflow a pro jinou grafiku pak samozřejmě klasické placené nástroje jako Photoshop, Illustrator nebo InDesign, kterým šlape na paty Sketch či InVision.

Fitbit investuje 6 milionů dolarů do startupu, který vyvíjí senzor pro měření cukru v krvi

Filip HouskaFilip Houska

776E9897-4048-4932-814C-D8137423A9C4
0Zobrazit komentáře

Oblast moderní medicíny se zaměřením na využití různých technologiích zabudovaných v mobilních zařízeních a náramcích je již několik let pro přední technologické hráče velmi zajímavá. Dokazuje to například Apple, který své hodinky Apple Watch vybavuje řadou zdravotnických aplikací a pomůcek a hranice využití neustále posunuje. Důležitou firmou je však také sanfranciský Fitbit, který se s jeho vůbec první investicí snaží Applu alespoň vyrovnat, ne-li jej předběhnout.

Fitbit investuje 6 milionů dolarů do sanfranciského startupu Sano, který se zaměřuje na oblast medicíny, konkrétně na vývoj malého přenosného čidla pro měření cukrovky. Díky této investici by mohl Fitbit získat do budoucna zajímavého partnera, s jehož technologií by na poli moderní medicíny mohl konkurovat zejména Applu, respektive hodinkám Apple Watch.

seznamzpravy

Přečtěte si takéSeznam.cz spustí svůj vlastní televizní kanál s největší pravděpodobností již příští týdenSeznam.cz spustí svůj vlastní televizní kanál s největší pravděpodobností již příští týden

I když Sano za sedm let svého působení na trhu nepředstavil žádný komerční produkt, jeho dosavadní vizí je vytvořit takové zařízení, které dokáže po připevnění na kůži co nejpřesněji změřit, jakou hladinu cukru v krvi uživatel má a zdali se neobjevuje náběh na cukrovku. To vše se následně promítne v mobilní aplikaci.

Product line up of all Ionic bands

Hlavním benefitem oproti konkurenci by měla být jak nízká cena, tak především nenásilné a pohodlnější aplikování. Ashwin Pushpala, CEO startupu Sano, pro server CNBC říká, že používání jejich měřiče nebude tak „bolestivé“, a to i přes situaci, že bude disponovat malými jehlami, které se zapíchnou do kůže.

Právě jehly mohou být pro koncové uživatele rozhodujícím prvkem, zdali produkt pořídit. Zejména proto, že Apple podle všeho vyvíjí speciální aplikaci pro Apple Watch pro měření hladiny cukru v krvi, která logicky žádné jehly nevyžaduje. Na druhou stranu se experti z oboru domnívají, že bez vpichů do kůže nebude meření tak přesné a spolehlivé.

3E44FF98-A46A-42AF-B5B8-6A663273C4D1

Jedna z medicínských iniciativ Applu – zjišťování nepravidelného srdečního rytmu, respektive atriální fibrilace

Tak či tak, tato vize se Fitbitu patrně líbí a lze předpokládat, že přenosné monitorovací zařízení od Sana, které by mělo na trh zamířit do dvou let, bude možné propojit s jejich nositelnými produkty. CEO Fitbitu James Park ostatně tuto iniciativu pro CNBC komentuje slovy:

„Pasuje to do naší strategie, která tkví v tom, že se na zařízení díváme jinak a přemýšlíme o nich více jako o zdravotnických řešení. Myslím, že ucelené řešení přichází ve formě monitorovacího nositelného produktu s displejem, díky kterému je možné konkrétní situace řešit ve správný čas.“

A71280A5-711B-4439-BDE0-F81B64F317D3

Na místě je i spekulace, že by Fitbit mohl tuto technologii integrovat přímo do svých chytrých náramků. Tomu nasvědčuje i již existující partnerství s výrobci nositelných zařízení Medtronic a Dexcom, jež mají data ohledně hladiny cukru v krvi přenášet přímo do hardwaru.

Foto: Fitbit Press Kit; Apple Newsroom