Online platby táhnou. Platební bránu Shoptet Pay za tři měsíce od uvedení využily dvě tisícovky e-shopů

Podle šéfa Shoptet Pay Ondřeje Bubna vlastní platební brána předčila očekávání. Jiná řešení se na taková čísla dostávají i několik let.

Peter BrejčákPeter Brejčák

ondrej-buben-min

Foto: Shoptet

Ondřej Buben, ředitel Shoptet Pay

Společnost Shoptet, největší tvůrce e-shopové platformy u nás, na níž funguje přes 30 tisíc e-shopů, dlouhodobě roste v byznysu, geograficky a také produktově. Koncem loňského roku představila vlastní platební bránu Shoptet Pay, která se plného uvedení do provozu dočkala začátkem letošního ledna. Od té doby se k ní připojily dva tisíce e-shopů a během prvních tří měsíců roku na ní proběhlo sto tisíc transakcí.

Výsledky služby přitom podle šéfa Shoptet Pay Ondřeje Bubna předčily očekávání, protože jiná platební řešení se na taková čísla dostávají i několik let. „Nám se to povedlo během tří měsíců, za což jsme velice rádi. Chtěli jsme našim klientům co nejvíce ulehčit prodeje a jejich zákazníkům zase zprostředkovat pohodlné nakupování. Z prvních kvartálních výsledků vidíme, že je platební brána pro naše zákazníky zajímavým nástrojem, který jim může usnadnit podnikání, a to díky zaměření na maximalizaci konverze objednávek, kdy Shoptet Pay mělo v posledním měsíci nejvyšší podíl zaplacených objednávek na Shoptetu,“ popisuje.

Platební brány jsou aktuálně u e-shopů na Shoptetu třetí nejpoužívanější metodou placení , využívá je 18 procent zákazníků. Nejpopulárnější je platba v hotovosti s podílem 35 procent na všech platbách, druhou je pak převod částky na účet s 30procentním podílem. I to byl jeden z důvodů, proč se firma rozhodla následovat vzrůstající trend komplexních platebních řešení a integrovat vlastní platební bránu do všech e-shopů na své platformě.

„Začali jsme pozorovat trend velkých e-commerce hráčů na českém trhu, pro které už lokální poskytovatelé přestávají být dostateční, zvlášť při expanzi. Malé e-shopy si ale nemůžou dovolit jednat s nadnárodními firmami ani není možné vytvořit pouhý doplněk, který by jejich zákazníkům platbu kartou umožnil. Jediná možnost, jak dát našim e-shopařům kvalitní řešení, byla zaintegrovat vlastní platební bránu na míru přímo do e-shopů našimi vlastními silami,“ přibližuje strategické přemýšlení Buben.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Shoptet Pay je přitom všem e-shopům na platformě k dispozici zdarma bez aktivačních či měsíčních poplatků. Cena za řešení, kterou prodejci platí, závisí na zvoleném tarifu, startuje od 1,19 procenta z transakce plus 1,9 koruny v případě plateb kartou. Za výplatu prostředků na účet se také aplikuje poplatek dle tarifu, v nejvyšším není poplatek za výplatu žádný.

„Neřešíme, zda už mají stovky transakcí či zda včera založili e-shop a chtějí svým zákazníkům nabídnout kvalitní službu s možností zaplatit kartou hned od samého začátku. Do druhého dne od objednání Shoptet Pay mohou zpravidla přijímat platby kartou a být plně připraveni na svého prvního zákazníka,“ říká Buben.

E-shopy mají navzdory vlastní platební bráně Shoptetu pořád na výběr přes deset konkurenčních řešení. Shoptet Pay je však jediné plně integrované do platformy, díky čemuž obchodníci mají okamžitý přístup k informacím o aktuálním stavu zásob, objednávek reklamací, účetních výpisech i stavu plateb.

„Zákazník se může rozhodnout, že na e-shopu nenakoupí, když nebude mít k dispozici preferovanou transakční službu. Tomu jsme chtěli zabránit. V oblasti platebních bran jsme pak také naráželi na limity – například standardní doba spuštění bývá týden až 14 dnů, u nás je na pár kliknutí online do druhého dne. Dál pracujeme na tom, abychom více rozvolnili možnosti, za které zboží jde platit, tedy i problematické položky jako třeba CBD produkty, jež jsme rozvolnili právě tento týden. Tyto limity se nám spuštěním nového nástroje daří odstraňovat,“ uzavírá Buben.

Partnerem článku je Shoptet. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.

200 milionů e-mailů měsíčně a 59 milionů v tržbách. Český Ecomail si z loňska udělal rekordní rok

Platforma na odesílání e-mailů pomáhá e-shopům automatizovat kampaně. Její zprávy už putují do 160 zemí světa.

Iva BrejlováIva Brejlová

Ecomail

Foto: Ecomail

Jakub Stupka a Jan Tlapák, spoluzakladatelé Ecomail.cz

0Zobrazit komentáře

Když v polovině roku odhadovali, jak letošek skončí, cílili na obrat 55 milionů korun. Už to měl být rekord. Nakonec se jim ho podařilo ještě o něco navýšit. Platforma Ecomail, která firmám pohybujícím se v online prostředí nabízí možnost automatizovaných e-mailingových služeb, loni narostla o víc než 60 procent a dosáhla tak obratu 59 milionů korun.

Zakladatelé společnosti Jakub Stupka a Jan Tlapák ale věří, že to bude teprve letošek, který bude pro jejich podnikání klíčový. Už teď každý měsíc doručili průměrně 200 milionů e-mailů do 160 zemí světa, expandovat do zahraničí ale teprve chtějí, a to do konce roku. Což má jejich dosah výrazně změnit.

„Potenciál je obrovský. Pokud uspějeme, předpokládáme, že se náš obrat zvýší odhadem až na 90 milionů,“ myslí si Jakub Stupka, COO a spoluzakladatel firmy. V posledních letech skutečně tuzemská společnost o desítky procent rostla.

Loni dosáhla obratu 36 milionů korun, což je meziročně o 64 procent víc. Za poslední rok se klientská základna rozšířila o 40 procent. Nástroj nově používá například prodejce kontaktních čoček a brýlí Alensa, eXe Jeans nebo Multisport. Společnost dlouhodobě spolupracuje i s Jägermeisterem, Českým rozhlasem nebo vydavatelstvím Vltava Labe Media.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Momentálně jsme překročili pomyslnou magickou hranici pěti tisíc platících klientů,“ chlubí se Jan Tlapák, CEO a druhý spoluzakladatel. Říká, že zájem o služby dokazuje, že e-mailing je pořád jedním z nejsilnějších marketingových kanálů. „Potvrdil to třeba loňský Black Friday, kdy jsme za jediný den odeslali více než 10,5 milionu e-mailů,“ doplňuje. To je o 90 procent víc než rok předtím.

Ecomail umožňuje rozesílat hromadné e-maily, využívat pro ně šablony a sledovat výkon zpráv. K tomu posílat SMS, propojit se se sociálními sítěmi a nastavit přes ně rozpočet, grafické zpracování i parametry cílení. Uživatelé si prý pochvalují, že je platforma dostupná kompletně v češtině. To jim pomáhá třeba při skloňování jmen příjemců mailů. A především ti z menších e-shopů oceňují i zákaznickou podporu ve vlastním jazyce.

Posílení přinesla i spolupráce s další českou společností Shoptet, na jehož platformě funguje kolem třiceti tisíc e-shopů. Podle CEO firmy Samuela Huby je momentálně Ecomail nejoblíbenějším doplňkem pro e-mailing.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.