Online tržiště začalo ve vietnamské tržnici Sapa v Praze. Teď Nulisec pomalu roste a expanduje do Polska
Stát se evropským ekvivalentem Alibaby, tedy tržištěm propojujícím výrobce s velkoobchodníky a místem, kde budou uzavírat své obchody. Takovou ambici už před dvěma lety popisovala trojice pocházející z tuzemské vietnamské komunity Sonny Nguyen, Lukáš Pham a Leo Do, kteří stojí za platformou Nulisec a s postupným růstem poprvé vstupují také do zahraničí.
Nulisec funguje jako objednávkový systém pro odběratele zaměřený na rychloobrátkové zboží. Jeho příběh se začal psát v roce 2017 v pražské tržnici Sapa, na platformě tak obchodují i společnosti z vietnamské menšiny v Česku. Dlouhodobým cílem je však vybudovat rozsáhlou B2B platformu fungující v celé Evropě.
„Nulisec jsme ve více jazycích spustili hned od začátku, což pomohlo českým dodavatelům dostat se na nový trh mezi nezávislé vietnamské velkoobchody a maloobchody. Nyní nově vstupujeme i do Polska, což otevírá dodavatelům, ale i odběratelům možnost navázat nové obchodní příležitosti se společnostmi z této země,“ popisuje Lukáš Pham, šéf Nulisecu.
Aktuálně již na platformě působí 200 společností s přibližně 250 tisíci produkty, zákazníky jsou hlavně velkoobchodní společnosti a značky ze segmentu rychloobrátkového zboží (FMCG), krmiva pro mazlíčky a drogerie. Počet uživatelů tržiště přesáhl 2 500 a od začátku roku Nulisec dosáhl celkového objemu transakcí ve výši 20 milionů korun s 35% nárůstem oproti loňskému roku. Měsíčně přitom platforma zprostředkuje asi 60 transakcí.