OpenAI spustilo vlastní internetový vyhledávač s umělou inteligencí. Jde proti Googlu, ale i Microsoftu
Nástroj jménem SearchGPT má zatím k dispozici 10 tisíc testerů. Služba slibuje, že bude nabízet komplexní výsledky včetně kontextu informací.
Nejdiskutovanější a pravděpodobně i nejhodnotnější startup dneška, společnost OpenAI, vypustila do světa, byť zatím v testovacím režimu pro zhruba deset tisíc uživatelů, vlastní internetový vyhledávač. O tom, že se k takovému kroku chystá, se už nějakou dobu vědělo. Jde o přímý konkurenční útok hlavně na Google, ale částečně i na Microsoft, který je hlavním investorem ve firmě a její technologie postupně implementuje do svých produktů a služeb.
Hlavní rozdíl oproti tradičním vyhledávačům je, že když zadáte nějaký výraz třeba do Googlu, objeví se vám především výpis linků, v nichž jsou nahoře obvykle umístěné ty sponzorované. SearchGPT je designovaný tak, že s prolinkem poskytne i základní informace a kontext. Takový je aspoň předpoklad a tak vypadají propagační materiály, které OpenAI k novince vydalo.
Nezávisle se to zatím nedá moc ověřit, protože vyhledávač je k dispozici jen omezenému množství testerů, podle serveru The Verge jich je deset tisíc. Při žádosti o zařazení na waiting-list pak servery OpenAI hlásí, že jsou přetížené, zřejmě z extrémního zájmu uživatelů.
OpenAI si dřív podobně jako jiné firmy aktivní na poli umělé inteligence, typu Alphabet nebo Midjourney, několikrát naběhlo tím, že spoléhalo na data či údaje od médií, aniž by se s nimi dohodlo na spolupráci. Nyní už předem ohlásilo, že SearchGPT vychází z obsahu partnerů, jako jsou deník The Wall Street Journal, agentura AP nebo digitální mediální dům Vox.