Operace Flashpoint slaví 20 let. Bohemia Interactive svou první hru, která stvořila sérii Arma, nabízí ke stažení zdarma
Před dvaceti lety vojska Sovětského svazu zahájila invazi na ostrovy Everon a Malden, kde se střetla s americkým kontingentem NATO. Navzdory zdrcujícímu prvnímu úderu sovětských sil se jednotky Severoatlantické aliance postupně zmohly na houževnatý odpor a protiútok, který zakrátko vyvrcholil jejich vítězstvím. Studená válka se naštěstí v nukleárně horký konflikt neproměnila. Tedy v případě, pokud jste úspěšně dokončili kampaň v Operaci Flashpoint, známé české hře od Bohemia Interactive, která slaví 20 let od svého vydání.
Abychom se hned na začátku vyvarovali nepřesnosti, sovětské síly na fiktivní ostrovy v příběhu hry zaútočily v roce 1985. Dvě desítky let nás však ve skutečném světě dělí od premiéry titulu, který tento vojenský střet přenesl na monitory počítačů. Bez přehánění legendární Operace Flashpoint v úterý oslavila kulaté narozeniny a vývojářům z Bohemia Interactive i dnes dělá radost.
I proto svou prvotinu – dnes známou jako Arma: Cold War Assault – tvůrci nabízí dva dny zdarma a pod hashtagem #20DaysOfArma odstartovali dvacet dní online oslav. Ty začaly narozeninovým streamem s šéfem „Bohemky“ Markem Španělem a kreativním ředitelem Ivanem Buchtou a pokračují uvolněním hry zdarma i zlevněním všech dalších následovníků ze série Arma.
V současnosti nejúspěšnější česká herní společnost, tehdy však ještě coby Bohemia Interactive Studio s tuctem pracovníků, hru vyvíjela několik velice náročných let. Během nich třikrát vystřídala vydavatele, než navázala spolupráci se společností Codemasters. Trpělivost a odhodlání týmu pod vedením bratrů Ondřeje a Marka Španělových ale 22. června 2001 přinesly sladké ovoce. Operace Flashpoint sklidila velmi dobré recenze, do roku po vydání dokonce slavila více než milion prodaných kopií.
Do srdcí hráčů se Flashpoint vryl jako výstřely z útočné pušky M-16 – nebo AK-74 – díky do té doby výjimečnému zaměření na realismus a co nejvěrnější simulaci válečného konfliktu z pozice pěšáka, pilota i tankisty. Dokonce dal vzniknout simulátorům pro skutečné armády. Nenašli jste v něm totiž žádné lékárničky, které neohroženého hrdinu postavily na nohy i po náletu bombardéru. Ani arzenál desítky zbraní pro každou příležitost. Natož úrovně připomínající nesmyslné koridory či umělé arény.