Oslnili prezentací ve stylu Applu. Tisíce svých chytrých krabiček s králíkem vyprodali za den
Opravdu potřebujete telefon ke všem vašim oblíbeným aplikacím? Americký startup Rabbit si myslí, že ne – a přináší netradiční alternativu.
Vypadá jako kapesní herní konzole z devadesátých let, přitom ale má jít o zařízení, které může změnit přístup lidí k tomu, jak využívají své telefony. Tvůrci ho navíc představili světu způsobem, za který by se nemusel stydět ani Apple, což dopomohlo k tomu, že se malá krabička s králíkem v logu až nečekaně rychle vyprodala. V čem je ale tak zajímavá? Hlavně v tom, že z vašeho života odstraní nutnost používat jakékoliv aplikace. A to má být správně.
Na veletrhu spotřební elektroniky CES, který patří k největším akcím v oboru, se každoročně objeví technologie, nad nimiž veřejnost žasne a kroutí hlavou zároveň. Letošní ročník, opět pořádaný v americkém Las Vegas, byl hodně o pokrocích ve výrobě moderních elektrických aut, tu a tam ale na návštěvníky vyskočilo zařízení, u kterého nejprve netušíte, proč byste ho chtěli, až se dostanete do momentu, kdy ho máte v košíku a čekáte, než přijde.
O něco takového se postaral kalifornský startup Rabbit, který vyrukoval s vlajkovým zařízením s označením R1. Jde o malou oranžovou krabičku, která je vybavena sotva třípalcovým displejem, netradičně řešenou kamerovou čočkou a hlavním ovládacím tlačítkem. Dobře, takže dostáváme něco jako kapesní herní konzoli, která vychází z designu legendárních handheldů od Nintenda? Ne tak docela. Jde o prostředek k efektivitě.
R1 je jakousi univerzální aplikací pro aplikace, které běžně používáte na telefonu. Jinak řečeno jde o zařízení, které by vám mělo ušetřit čas tím, že nemusíte hledat specifické aplikace pro specifickou činnost, ať už jde o psaní zpráv, telefonování, objednávání jídla nebo hledání informací na internetu. Ke všemu vám bude stačit váš hlas, kdy R1 řeknete, co má dělat – a on to, podobně jako hlasoví asistenti od Googlu, Amazonu nebo Applu, udělá.
„Dospěli jsme do bodu, kdy máme v telefonech stovky aplikací se složitým rozhraním, které spolu navzájem nekomunikují. Výsledkem je, že koncoví uživatelé jsou ze svých zařízení frustrovaní a často se v nich ztrácejí. My směrujeme k intuitivnímu prostředí bez aplikací s pomocí umělé inteligence, která negeneruje pouze text v reakci na to, co jí člověk zadá, ale rovnou celé akce,“ říká k novince zakladatel a šéf Rabbitu Jesse Lyu.
Když ale chce startup jít proti iPhonům a dalším telefonům, tedy něčemu, co je v našich životech skoro až nenahraditelné, potřebuje to skvěle prodat. A to se mu zjevně podařilo na výbornou. Tvůrci si připravili prezentaci podobnou tradičním keynotes, která dělá Apple, což je první marketingový krok k tomu, jak se dostat pod kůži zájemcům. Celá prezentace působila velmi čistě, přesvědčivě – a Rabbitu se zatím vyplatila.
Za první den od představení vyprodala celou první várku R1 v objemu deseti tisíc kusů, následující den se slehla zem i po druhé várce – a teď ve formě předobjednávek za cenu 199 dolarů (4 500 korun) přidala i třetí. „Když jsme začali vytvářet R1, řekli jsme si, že budeme rádi, když v den uvedení na trh prodáme pět set zařízení. Za čtyřiadvacet hodin jsme tento cíl překonali dvacetkrát,“ napsal startup na X.