Osobnostmi roku jsou Palán a Hejl. S Productboardem vystřelili tam, kam nikdo jiný zatím ani nedohlédl
Jejich Productboard se stal v pořadí druhým českým čistokrevným jednorožcem. Zato takovým, který se chlubí nejvyšší hodnotou.
Byla to jednomyslná shoda. Když odborná porota sestavená CzechCrunchem rozhodovala o tom, kdo se stane osobností tuzemské startupové scény, která tu za posledních dvanáct měsíců zanechala významnou stopu, vybrala dvojici, která tu spíš zanechala velmi výraznou prohlubeň. Ocenění Startupová osobnost roku 2022 si dělí Hubert Palán a Daniel Hejl z Productboardu. Firmy, která letos bez nadsázky odcválala všem ostatním.
Vybudovali totiž jednorožce, tedy společnost s hodnotou nad jednu miliardu dolarů. Jenže ne jen tak ledajakého. V pořadí je druhou čistě českou společností s takovým označením, výrazně ale zaujalo číslo, se kterým se Productboard může pochlubit. Firma se totiž pod jejich vedením stala se značným náskokem rovnou vůbec nejhodnotnějším českým jednorožcem. V letošním únoru získali od investorů 125 milionů dolarů, tedy 2,7 miliardy korun, tudíž se hodnota společnosti vyšplhala na 1,725 miliardy dolarů. To bylo v tu chvíli v přepočtu přes 37 miliard korun. O hodně víc, než je na status jednorožce potřeba.
„Hubert, kterého znám osobně, a samozřejmě taky Daniel, se kterým Productboard tvoří, jsou nejen velice schopní zakladatelé, ale zejména pak inspirativní osobnosti, které svou pílí, přístupem a drajvem motivují další firmy i jednotlivce. V tomhle vidím asi jejich největší přínos pro naši startupovou komunitu. Proto jsou našimi osobnostmi roku,“ vysvětluje člen odborné poroty David Pavlík, technologický ředitel logistického startupu Shipmonk.
Productboard vyvíjí aplikace, které pomáhají firmám lépe porozumět potřebám zákazníků a podle toho vylepšovat jejich digitální produkty. Umožňuje přehledně plánovat jejich vývoj, porozumět trhu a reagovat na poptávku. Jeho nástroje využívá 5 400 firem včetně největších korporací jako Microsoft, Volkswagen, Zoom nebo Avast.