Otevíráme dveře digitalizaci odborného řemesla, hlásí tržiště kutilů SuperSoused. Od investorů získává 20 milionů korun
Tuzemské peer-to-peer „tržiště sousedské výpomoci“ SuperSoused, jež propojuje zručné lidí s těmi, kteří je v danou chvíli potřebují, čerstvě oslavilo pět let od vstupu na trh. Během této doby jeho služby využilo zhruba 30 tisíc zákazníků a teď od investorů získává na další rozvoj celkem 20 milionů korun. Dalším cílem je transformovat se do plně inovativní a digitální řemeslné firmy.
„Chytili jsme se příležitosti a díky vstupu nového investora otevíráme dveře digitalizaci odborného řemesla, což je pro nás na trhu, který dosud částečně pokrýváme, logickým krokem,“ popisuje pro CzechCrunch Žaneta Huňková, CEO SuperSoused.cz. Firma tak nově zákazníkům svých obchodních partnerů umožní přístup k odborníkům z řad řemesel.
Trh dlouhodobě trápí jejich nedostatek, lidé navíc narážejí na neexistenci kontaktů, referencí, vhodného termínu, flexibilitu a předem neznámé podmínky práce. SuperSoused by jim to všechno měl nově ulehčit. „Objednání řemeslníka, respektive tzv. super souseda, bude pro zákazníky našich partnerů stejnou službou jako například objednání potravin,“ říká Huňková.
Právě rozšíření nabídky služeb o vlastní týmy ověřených super sousedů, tedy montérů, instalatérů, elektrikářů, zámečníků nebo opravářů, má být pohonem dalšího růstu firmy. SuperSoused konkrétní byznys ukazatele nezveřejňuje, podle svého vyjádření však loni v tržbách meziročně vyrostl o 60 procent a letos cílí na více než třicetiprocentní růst.
Díky rozšíření produktové nabídky si navíc do příštího roku nastavil opravdu ambiciózní cíl, a to dosáhnout meziročního nárůstu tržeb o 500 %. Firma je přitom v provozním zisku, jehož poprvé dosáhla již v roce 2018 a loni jej následovala. Letošní pandemie koronaviru se na byznysu SuperSouseda příliš negativně nepodepsala, podle Huňkové naopak lidé ocenili, že si mohou jednoduše a rychle najít pomoc, která splňuje standardy a požadavky na bezpečnost.
„Samotní zákazníci v hledání pomoci do domácnosti nepolevili ani v době koronavirové,“ říká šéfka SuperSouseda. „Stejně tak super sousedé přivítali přísun zakázek v době takového útlumu. Zároveň jsme chtěli být užiteční, a tak jsme spustili bezplatnou sousedskou výpomoc, která měla pomoci nejvíce ohroženým lidem s dovozem nákupu, zajištěním léků a drogerie, venčením domácích mazlíčků nebo šitím roušek.“
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.