Ovládněte své emoce, udělejte perfektní první dojem a staňte se prodejním monstrem

Neumíte prosadit svou myšlenku nebo prodat produkt? Udělat ze sebe komunikační monstrum není těžké, říká v podcastu BrandStories majitel SEBA Academy Petr Vojnar.

Vždy, když něco děláte, tak vlastně prodáváte. Svůj produkt, firmu, myšlenku, vizi nebo službu. Většina lidí v tom ale není dostatečně dobrá. Nebo tak dobrá, jak by mohla. Má problémy se sebeprezentací i komunikací obecně. Podle majitele SEBA Academy Petra Vojnara jde ale všechno naučit. „Je to pět zbraní, se kterými, když vůbec víte, že existují, orientujete se v nich a dokážete je využívat a kombinovat, tak získáte brutální konkurenční výhodu nad lidmi ve vašem oboru, kteří sice třeba umí prodávat, ale už nechápou, že existují například ovlivňovací techniky,“ vysvětluje Vojnar s tím, že čím více technik dokážete zapojit, tím lepší budete.

„Říkám, že je to takové MMA nebo desetiboj v komunikaci. To znamená, že nejen, že běháte, ale umíte taky házet a skákat. A potom jste daleko konkurenceschopnější a kvalitnější a máte větší šanci, že v tom, co děláte, uspějete,“ dodává Vojnar, který byl hostem nového dílu podcastu BrandStories, vznikajícího ve spolupráci CzechCrunche s vybranými společnostmi. Pustit si ho můžete na YouTube, Spotify či Apple Podcastech nebo v přehrávači výše.

Jeho koncept, který nazývá „komunikační zbraně vlivu“ je nastaven tak, aby se z člověka stalo, jak s marketingovou zkratkou říká, obchodní monstrum. „Obchodník třeba nemá dobrý den a neumí s tím pracovat. To znamená, že se tváří blbě, nemá nastavený správně mindset. A to všechno ovlivňuje nejen výsledek konkrétního jednání nebo schůzky, ale také vnímání produktu, myšlenky nebo celé firmy, což negativně ovlivňuje i vnímání jeho značky,“ popisuje Vojnar situaci, kdy lidé často i nevědomky úplně zbytečně podkopávají sebe, svou společnost nebo prezentaci.

Pracovat se podle něj přitom dá i s nevědomou řečí těla, která o nás vždy prozradí přesně to, co bychom nechtěli. „Musíte nechat ego za dveřmi a maximálně vypnout emoce a nechtít po druhé straně, aby se chovala logicky. Neříkám, že to jde stoprocentně, ale když to umíte a víte, že si nesmíte brát osobně věci, které na schůzce padnou, tak máte napůl vyhráno. Když někdo řekne, že váš výrobek je strašně přepálený, že takovou hodnotu rozhodně nemá, tak se ve vás vzbouří emoce a začne pravdivě mluvit vaše řeč těla. Ale pokud víte, že tyto spouštěče existují, tak si na to dokážete dát pozor a toho člověka si povodit,“ radí Vojnar.

O kterých pět komunikačních zbraní vlivu jde? To a další zajímavosti si můžete poslechnout v novém díle podcastu BrandStories na YouTube, Spotify či Apple Podcastech. Dozvíte se v něm také:

  • Jak vybudovat uvěřitelný brand firmy?
  • Kdo by měl být firemním ambasadorem?
  • Proč neškolit lidi jako tým, ale každého zvlášť.
CC Native

Partnerem článku je SEBA Academy

Co metr, to uchovaná vzpomínka. I letos se poběží pro Paměť národa a zapomenuté hrdiny

Devátá benefiční akce Běh pro Paměť národa se opět podívá do celé republiky. Každý tak bude moci běžet za ty, na jejichž příběhy je dobré vzpomínat.

foto_beh3-min

Foto: Běh pro paměť národa

I letos mohou běžci běžet Běh pro paměť národa

0Zobrazit komentáře

Ani letos nechybí v kalendáři nadšených běžců akce neziskové organizace Post Bellum Běh po Paměť národa. Letošní devátý ročník proběhne na 13 místech po celé republice a běžci při něm mohou svým sportovním výkonem připomenout ty, kteří je inspirují k vytrvalosti nebo je zaujal jejich příběh. Především ale pomohou dobré věci.

Běh pro Paměť národa je již tradiční akcí, které se budou moci zúčastnit běžci napříč celou republikou. Délku trasy si lze vybírat dle vlastních fyzických možností, ať už se jedná o symbolický jeden kilometr, pět kilometrů či nejnáročnějších 10 kilometrů.

První letošní závod bude odstartován u příležitosti Slavností svobody v Plzni, které připadají na 4. května. Následovat budou závody v pražské oboře Hvězda (11. května), v Olomouci a Ostravě (19. května) a také v Brně (23. května). Kompletní rozpis dalších závodů je k nalezení na stránkách akce.

Tradičně se bude jednat o charitativní závody, kdy výtěžek ze startovného poslouží k zaznamenávání vzpomínek pamětníků, vzdělávání a pomoci často neznámým hrdinům. Herečka Martha Issová, která se letošního ročníku osobně zúčastní, tak svůj běh věnuje Milušce Havlůjové, která byla v roce 1953 zatčena a ve vykonstruovaném procesu odsouzena na pět let za pokus o pobuřování proti republice a vyzvědačství, a to přesto, že měla ročního syna.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Já poběžím za lidi, kterým minulý režim znemožnil žít mezilidské vztahy v jejich rodinách tak, jak si to představovali, protože byli postaveni před otázky, před které člověk ve svobodné zemi postaven být nemá,“ říká filmový Zátopek, herec Václav Neužil.

Na startu závodů bude možné potkat i další známé tváře, jako jsou vodní slalomář Vavřinec Hradílek, survivor Martin Mikyska, gastroturista a herec Lukáš Hejlík či Mikuláš Kroupa, ředitel Post Bellum a zakladatel projektu Paměť národa.

Registrovat se do závodu je možné prostřednictvím internetových stránek, kde lze podpořit některé konkrétní projekty Paměti národa a třeba ke startovnímu číslu přihodit i nějaký ten upomínkový předmět, aby bylo zachováno o kapku více vzpomínek.