Ovládnou ulice kola, či elektroauta? Budou taxíky létat? Konference CzechCrunch Onlajn už dnes ukáže budoucnost dopravy
Budoucnost dopravy se týká nás všech, ať už chodíme pěšky, jezdíme na kole, sedíme za volantem, nebo využíváme MHD. Jak se budeme pohybovat nejen po městě za pár let? Ovládnou ulice elektromobily? Budou jezdit bez řidičů? Nebo dokonce létat? Na to se podíváme v průběhu naší konference CzechCrunch Onlajn, kde už dnes od 18 hodin vystoupí například zakladatel startupu Zuri Michal Illich, bývalý designér Tesly Otto Fabri či zakladatel Rekol Vít Ježek.
Přepravovat se potřebujeme prakticky denně, ať už za prací, nebo zábavou. Některým stačí dojít na místo určení pěšky, jiní potřebují kombinovat hned několik dopravních prostředků. Jedním z nejpalčivějších problémů je aktuálně doprava ve městech, která jsou často ucpaná auty, a řeší se, zda to vyřeší jejich regulace a třeba větší zapojení sdílených kol, koloběžek nebo skútrů.
Názory se přitom různí. Proto jsme si na další virtuální konferenci CzechCrunch Onlajn pozvali osobnosti, které budoucnost dopravy formují a s nimiž se blíže podíváme na to, co všechno nás v této oblasti čeká. Budeme řešit souboj elektromobilů na baterky a na vodík, sdílené dopravní prostředky všeho druhu i to, jestli ještě bude potřeba, abychom auto, kolo nebo koloběžku vůbec vlastnili.
V pořadí šesté vydání konference CzechCrunch Onlajn se koná dnes od 18 hodin a sledovat ho bude možné živě na YouTube či Facebooku. Všechny důležité informace najdete na webu czechcrunch.cz/onlajn a těšit se můžete na osm inspirativních vystoupení, které by si neměl nechat ujít nikdo, koho zajímá, jestli bude ještě za pár let vůbec držet v ruce volant nebo zda města jednoho dne vystaví autům stopku.
Je třicítka nová padesátka? A proč se nemají rádi řidiči aut a bicyklů?
Když se řekne budoucnost dopravy, automaticky vytanou na mysli hlavně automobily. Celý sektor aktuálně přechází na motory s elektrickým pohonem, přičemž se diskutuje zejména o dvou tématech. Zda je to celé vůbec správně a také o tom, co vlastně má elektromotory pohánět.
Například v Toyotě ve velkém sází na vodík, kterému věří více než bateriím, a také o tom bude mluvit šéf tuzemského zastoupení japonské automobilky Martin Peleška. Otto Fabri nabídne svou zkušenost z Tesly, kde se podílel na designu prvního Modelu S, či Faraday Future, kde z bezprostřední blízkosti nahlédl na to, jak budoucnost tohoto oboru může vypadat.
V souvislosti s automobily se zejména v evropských městech řeší i to, zda náhodou třicítka nebude nová padesátka, tedy že se sníží maximálně povolená rychlost v ulicích. O tom, jak se budou města proměňovat, proč by se měla více otevřít občanům a dát menší prostor dopravním prostředkům, promluví expert na mikromobilitu Roman Meliška, který se tématem dlouhodobě zabývá.